جاباما
۹۳۹۸۰۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

وزارت خارجه: روسیه از فردو عقب‌نشینی نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه تهران از اتفاقی که در مورد کنسولگری ایران در نجف رخ داد "دلخور و گلایه‌مند" است گفت، روابط دو کشور، "روابطی محکم و پابرجا" است و این مسائل در آن خللی ایجاد نمی‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه تهران از اتفاقی که در مورد کنسولگری ایران در نجف رخ داد "دلخور و گلایه‌مند" است گفت، روابط دو کشور، "روابطی محکم و پابرجا" است و این مسائل در آن خللی ایجاد نمی‌کند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در ابتدای نشست خبری خود درگذشت زهرا عبدالمحمدی، خبرنگار پارلمانی فارس را تسلیت گفت و برای خانواده او از خداوند طلب صبر کرد.

وی در حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جریان تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق آیا اخیرا تماس و یا دیداری بین مقامات ایران و عراق صورت گرفته است یا نه؟ گفت: روابط ایران با کشورهای همسایه خود از جمله عراق روابط خوب و مستحکمی است و تماس‌ها بین مقامات دو کشور برقرار است. اگرچه ما از آنچه که درباره سرکنسول‌گری ایران در نجف اتفاق افتاد دلخور و گلایه‌مند هستیم ولی روابط دو کشور روابطی محکم و پابرجاست.

وی گفت: چندی پیش شاهد تماس تلفنی آقای ظریف و همتای عراقی‌شان بودیم و در نشست دوحه نیز دبیر شورای امنیت عراق با آقای ظریف دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی با بیان اینکه تماس‌ها و رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور برقرار است، گفت: ما چشم‌انداز خوبی برای گسترش تعاملات با عراق می‌بینیم و معتقدیم که این اتفاقات گذرا است و ثبات و آرامش به این کشور با تدبیری که بین مقامات عراقی و مردم این کشور وجود دارد، باز می‌گردد.

این دیپلمات کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره دخالت‌های آمریکا در تحولات عراق گفت: ما هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق را رد می‌کنیم. به آمریکایی‌ها نیز توصیه می‌کنیم که در امور داخلی عراق دخالت نکنند. مردم عراق مردمی آگاه و بالغ هستند که می‌توانند در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند. بنابراین بهتر است آمریکایی‌ها خود را از تحولات عراق کنار بکشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد زمان آغاز به کار و فعالیت سفیر جدید ایران در روسیه نیز گفت: استوارنامه دکتر کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه صادر شده است. ایشان روز گذشته نیز با رئیس جمهور دیدار کردند و در چند روز آینده عازم محل مأموریت خود خواهند شد.

موسوی ادامه داد: دستور کار اصلی ایشان حفظ، گسترش و تعمیق روابط خوب دو کشور ایران و روسیه است و انشاءالله با توجه به توانمندی‌هایشان این مأموریت را به خوبی انجام می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: در اینجا لازم می‌دانم از زحمات سفیر منحصر به فرد، پرتلاش و عالم‌مان آقای دکتر سنایی که روابط دو کشور را در سطح بسیار خوبی ارتقاء دادند تشکر و برایشان آرزوی موفقیت کنم.

وی ادامه داد: روابط ایران و روسیه روابطی متوازن، خوب و سنتی است. ما منافع و دشمنان مشترک داریم و عده‌ای بدخواه این روابط هستند ولی دو طرف به این موضوع توجه نمی‌کنند و اراده مقامات دو کشور گسترش روابط است.

موسوی در ادامه به سفرهای اخیر ظریف به ترکیه و قطر اشاره کرد و به تشریح نتایج این سفرها پرداخت. وی گفت: در آینده نزدیک رییس جمهور به مالزی سفر می کنند.

وی ادامه داد: سفر روحانی به ژاپن نیز در دست برنامه‌ریزی است و پس از قطعی شدن در این مورد اطلاع رسانی می شود.
موسوی همچنین به سفر وزیر خارجه هند به تهران در هفته آینده اشاره کرد و گفت: وزیر امورخارجه هند برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند به تهران سفر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از برخی رفتارهای دوگانه مقامات سعودی در ارتباط با ایران گفت: ما امیدواریم سعودی‌ها از این رفتارهای دوگانه دست بردارند و دست دوستی که ایران به سمت این کشور و دیگر کشورهای منطقه دراز کرده است را بفشارد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر عقب‌نشینی روسیه از انجام وظایف خود در بحث تاسیسات فردو و اینکه گفته می‌شود این موضوع مربوط به بحث تحریم‌های آمریکا علیه ایران است گفت: استباط ما عقب نشینی نیست بلکه یک مشکل فنی است و قابل حل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه رفتند حتی روسیه.
      فقط ببینید به چه کسانی دل بستید.
      با یک نره آمریکا جا میرند.
      اونوقت شما....

    • بدون نام

      کوچ کرده عقب نشینی نکرده

    • پ ز

      عقب نشینی نکرده خارج شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج