۹۳۹۸۵۳
۴۸ نظر
۵۳۳۲
۴۸ نظر
۵۳۳۲
پ

جذابیت‌های مردانه و زنانه؛ بخوانید و جذاب باشید

خیلی از کلیشه‌ها زندگی ما را سخت‌تر کرده‌اند: پا‌ها باید کشیده باشند، نسبت قد به وزن باید عدد مشخصی باشد و اندام باید کاملا فیت باشد. اما اینطور که پیداست، این چیز‌ها آنطور که فکر می‌کنیم بر جذابیت ما اثر نمی‌گذارند. در این مطلب از نتایج مطالعات درباره‌ی جذابیت‌های زنانه و مردانه می‌گوییم.

برترین‌ها: خیلی از کلیشه‌ها زندگی ما را سخت‌تر کرده‌اند: پا‌ها باید کشیده باشند، نسبت قد به وزن باید عدد مشخصی باشد و اندام باید کاملا فیت باشد. اما اینطور که پیداست، این چیز‌ها آنطور که فکر می‌کنیم بر جذابیت ما اثر نمی‌گذارند. در این مطلب از نتایج مطالعات درباره‌ی جذابیت‌های زنانه و مردانه می‌گوییم.

رنگ قرمز چه خوش‌تان بیاید و چه نه جذاب است!

جذابیت‌های مردانه و زنانه؛ بخوانید و جذاب باشید

این باور وجود دارد که در طبیعت، رنگ قرمز ابزاری زنانه برای جلب توجه و علاقه‌مند کردن مردهاست. در نتیجه، در ضمیرناخودآگاه ما، رنگ قرمز با جذابیت و عشق و دوست داشتن مرتبط است. رنگ قرمز، فورا میزان جذابیت ظاهری یک زن را بالا می‌برد. دانشمندان این باور را با یک آزمایش ساده بررسی کرده‌اند.

آن‌ها دریافتند راننده‌های مرد بیشتر تمایل داشتند زنی را که لباس قرمز پوشیده بود سوار کنند تا زنی را که رنگ دیگری به تن داشت: از هر پنج راننده، یک راننده، زنی را که لباس قرمز پوشیده بود سوار کرد و تنها یک راننده از میان ده راننده برای سوار کردن زنی که مشکی پوشیده بود توقف کرد. راننده‌های زن که اصلا به رنگ لباس اهمیت نداده بودند!

همه‌ی مرد‌ها از کفش پاشنه بلند خوششان نمی‌آید!

در سال ۲۰۱۵، دانشمندان آزمایشی انجام دادند. زنانی که کفش‌های پاشنه بلند پوشیده بودند و زنانی که کفش‌های بدون پاشنه پوشیده بودند، از مرد‌ها کمک خواستند. یکی از آزمایش‌ها اینگونه بود: یک خانم عمدا دستکش‌هایش را انداخت و محققان تماشا کردند که آیا مردی دستکش‌ها را برمی‌دارد تا به آن خانم بدهد.

نتیجه اینکه مرد‌ها برای کمک به خانم‌هایی که کفش‌های پاشنه بلند پوشیده بودند بیشتر مایل به کمک بودند تا به خانم‌هایی که کفش‌های بدون پاشنه به پا داشتند. اما در سال ۲۰۱۹ آزمایشی نشان داد نمی‌تواند به نتایج آزمایش قبلی اکتفا کرد. نتیجه‌ی آزمایش جدید این بود: پاشنه بلند بودن کفش تاثیر چندانی در جذابیت یک زن ندارد.

مرد‌ها زنانی را ترجیح می‌دهند که ظاهری مشابه خودشان دارند!

مرد‌ها به دلایل خودخواهانه، زنانی را ترجیح می‌دهند که شبیه خودشان هستند: آن‌ها دوست دارند فرزندانی داشته باشند که شبیه خودشان باشند. این یک مسئله‌ی تکاملی است: همه‌ی ما می‌خواهیم زاد و ولد کنیم و دوست داریم فرزندان ما تا جایی که ممکن است خصوصیات ما را به ارث ببرند.

نُه‌دهم زن‌ها مشکلی با بی‌مو بودن مرد‌ها ندارند!

طبق یافته‌ها، خیلی‌ها فکر می‌کنند مرد‌های بی‌مو، روراست و متکی به نفس هستند، به همین دلیل بیشتر افراد به آن‌ها اعتماد می‌کنند. هیچکس از مرد‌هایی که سعی می‌کنند این واقعیت را که در حال کچل شدن هستند پنهان کنند، خوششان نمی‌آید. تقریبا همه وقتی به مرد‌های بی‌مو فکر می‌کنند یاد بروس ویلیس، دواین جانسون، جیسون استاتام و سایر سلبریتی‌ها می‌افتند. به هر حال، بعضی از خانم‌ها عقیده دارند در خیلی از موارد، نداشتن مو، فُرم کامل جمجه را نشان می‌دهد.

مرد‌هایی که اعتماد بنفس دارند، زنان بلند قد را انتخاب می‌کنند، حتی اگر خودشان قد بلند نباشند!

جذابیت‌های مردانه و زنانه؛ بخوانید و جذاب باشید

مرد‌هایی که اعتماد بنفس چندانی ندارند معمولا زنانی را انتخاب می‌کنند که به میزان قابل توجهی از خودشان کوتاه‌ترند و برعکس: یک مرد هر چقدر اعتماد بنفس بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه زنی قد بلند را انتخاب کند بیشتر است. علاوه بر این، علم روانشناسی می‌گوید: یک زن هر چقدر بلند قدتر باشد، مستقل‌تر و جاه طلب‌تر به نظر می‌رسد. ضمنا به نظر می‌رسد زنان کوتاه قدتر، مادر‌هایی بهتر و همسرانی باملاحظه‌تر خواهند بود.

زن‌ها از مرد‌هایی که شکم دارند بیشتر خوششان می‌آید تا از مرد‌هایی که اندام‌شان کاملا فیت است!

این روز‌ها بیشتر مرد‌ها تلاش می‌کنند اندامی فیت و کامل داشته باشند و برای همین باشگاه‌های ورزشی پُر از این مردان است و تمایل به فیت بودن از سال ۲۰۱۶ شدت گرفته است. اما دانشمندان می‌گویند، چهار پنجم خانم‌ها نظرشان این است که کمی شکم داشتن به معنی اعتماد بنفس بالای یک مرد است. طبق مطالعات، ۶۵ درصد از خانم‌ها مرد‌هایی که کمی شکم دارند را جذاب می‌دانند.

مرد‌هایی که تاتو دارند، قوی‌تر و مسلط‌تر به نظر می‌رسند، اما بیشتر خانم‌ها تمایلی به رابطه با آن‌ها ندارند!

در ضمیرناخودآگاه ما، تاتو علامتی از قدرت به نظر می‌رسد. این عجیب نیست، زیرا در گذشته، تاتو کردن بسیار دردناک بود و انجام آن حتی می‌توانست منجر به عفونت شود؛ بنابراین اگر کسی در اثر تاتو کردن، مریض نمی‌شد همه باور داشتند که او خیلی قوی است.

آزمایشی نشان داد تاتو همچنان ثابت می‌کند که صاحب آن قوی است، اما به این معنی نیست که خانم‌ها ترجیح می‌دهند همسرشان را از میان مرد‌هایی که تاتو دارند انتخاب کنند: تاتو و پیرسینگ با خطر، تهاجم و هوس‌های ناگهانی همراهند و این ویژگی‌ها آن‌هایی نیستند که کسی برای انتخاب شریک زندگی‌اش به دنبال‌شان باشد.

پا‌های خیلی کشیده جذاب نیستند!

خیلی‌ها باور دارند زنانی که پا‌های کشیده‌تری دارند در نظر مرد‌ها جذاب‌ترند، اما این اشتباه است. دانشمندان، میزان جذابیت زنان از کشور‌های گوناگون را با توجه به قد پاهای‌شان تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند، مرد‌ها زنانی را ترجیح می‌دهند که قد پاهای‌شان متوسط است. پا‌هایی که خیلی کشیده یا خیلی کوتاهند، در نگاه بیشتر مرد‌ها چندان جذاب نیستند.

مرد‌ها به زنان غمگین بیشتر توجه می‌کنند تا زنان خنده رو!

جذابیت‌های مردانه و زنانه؛ بخوانید و جذاب باشید

این باور وجود دارد که مرد‌ها بهتر از زن‌ها می‌توانند شوخی کنند و بخندانند. دانشمندان می‌گویند این کلیشه از جنبه‌ی تکاملی اینگونه توجیه می‌شود: کسی که می‌تواند ما را بخنداند در نگاه ما مسلط‌تر و قوی‌تر است. به همین دلیل است که مرد‌ها اغلب سعی می‌کنند در خنداندن زن‌ها با هم رقابت کنند. ضمنا مرد‌ها ناخودآگاه به زنان اندوهگین بیشتر توجه می‌کنند تا زنان شاد و خنده رو. زیرا زنان غمگین باعث می‌شوند مرد‌ها تمایل داشته باشند آن‌ها را شاد کنند و به آن‌ها احساس خوبی بدهند.

متاسفانه واقعیت دارد: مردی که پولدار شود، ذائقه‌اش تغییر می‌کند!

یک مرد هر چقدر پولدار تر شود، توقعش از بابت ظاهر همسرش نیز بیشتر می‌شود و برعکس. ضمنا مرد‌هایی که ثروت کمتری دارند معمولا نسبت به ظاهر همسر خود زیاد سخت نمی‌گیرند و کمتر ممکن است خیانت کنند. اما احتمال اینکه مرد‌های پولدار به همسر خود خیانت کنند بیشتر است. جالب است بدانید در مورد خانم‌ها اینطور نیست. یعنی انتظارشان در مورد ظاهر همسرشان بسته به پولی که به دست می‌آورند، تغییری نمی‌کند!

مرد‌های پاستا خور جذاب نیستند!

چیز‌هایی که می‌خورید هم می‌تواند بر میزان جذابیت‌تان اثر بگذارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ دریافت زنان بیشتر جذب بوی بدن مرد‌هایی شده بودند که رژیم غذایی‌شان پُر از میوه و سبزی بوده است و بوی بدن مرد‌هایی که تغذیه‌شان بیشتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند پاستا و نان بود از نظر زن‌ها جذاب نبود. دانشمندان می‌گویند وقتی شما غذا‌های سالم می‌خورید، احتمالا بوی سلامتی هم می‌دهید!

اگر «دوستت دارم» را در گوش چپ نجوا کنید، اثر هیجانی بیشتری بر مغز دارد!

اگر واقعا می‌خواهید از نظر هیجانی کسی را تحت تاثیر قرار دهید یا نجوایی عاشقانه با همسر یا نامزدتان داشته باشید، حتما در گوش چپ او زمزمه کنید. مطالعه‌ای نشان داده وقتی یک محرک هیجانی وارد گوش چپ می‌شود، ۶ درصد دقیق‌تر و شفاف‌تر می‌توان آن را به خاطر آورد تا اینکه این محرک هیجانی از گوش راست شنیده شود.

ریش جذاب است، اما نه هر ریشی!

جذابیت‌های مردانه و زنانه؛ بخوانید و جذاب باشید

مطالعه‌ای نشان داده زنان به طور طبیعی جذب مرد‌هایی می‌شوند که ریش دارند، اما هر مدل ریشی جذاب نیست. این مطالعه دریافت مرد‌هایی که ته ریش دارند یا ریش کوتاه روی صورت دارند، در نگاه زن‌ها جذاب‌ترند. مرد‌های کمتر جذاب آن‌هایی بودند که صورت خود را کاملا شیو کرده بودند و آن‌هایی که ریش‌های بلند و پُر داشتند. این می‌تواند نشان بدهد زن‌ها به طور ناخودآگاه مرد‌هایی که ته ریش دارند را فعال‌تر، سالم‌تر و گزینه‌ی بهتری برای همسری می‌دانند.

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      مخالف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهوشی جذابیتی جدیده
        Irene Adler: “Brainy is the new s**y.”

    • بدون نام

      من که از مرد های بی مو خوشم نمیاد
      کی گفته شکم جذابه ?
      ولی واقعا حالم از تتو به هم می خوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بيچاره بزار يكي تحويلت بگيره مطمعنم دنباله مرد چاقو زشتو كچلو بوگندو و زن و بچه دارم ميفتيد فقط پول داشته باشه جورابشم ميشوريد

      • ناز

        من اصلادوس ندارم مردیازن موداشته باشه مثله....اوووودرکل همش درست بود

      • ناز

        به نظرم هیشکی شکم دوس نداره جزززز

      • بدون نام

        منم همینطور

      • بدون نام

        شما اون یک دهمه هستین

      • بدون نام

        نه کاربر ۱۷:۱۹ من حیوان نیستم ، خدا رو شکر دستم به دهنم می رسه تا محتاج مرد ها نشم

    • بدون نام

      مشکل شما با زن کوتاه چیه ، کوتاهی قد بخاطر فیزیولوژیک بدنه نه مادر بهتر بودن

      پی.نوشت : آره من قد کوتاهم ولی بچه ها ۱۰ دقیقه بیشتر پیشم زنده نمی مونند اما بلدم چه طوری به یه کلاس ۴۰ نفره ریاضی درس بدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد به این نتایج این تحقیقات اهمیت ندید
        ضمن اینکه انسان بعد اخلاقی با ارزشی دارد و این مقاله فقط بعد جسمی و جذابیت ظاهری را مورد اشاره قرار داده
        اگر دقت کنید هم در بیشترشون سعی کردن نتایج امیدوار کننده به همه مردم بدهند اعم از کچل ها و شکم گنده ها و کوتاه ها و غیره

        وگرنه کمک نکردن مردان سال 2019 به زنانی که دستکششان را می اندازند می تواند ده ها دلیل دیگر غیر از نپوشیدن کفش پاشنه بلند توسط زن ها داشته باشد

        مثل اینکه با گذر زمان حقوق دو جنس برابرتر شده و مردان این اعتماد به نفس را حس می کنند که پنچری بگیر و درب نگهدار و سیگار روشن کن جنس مونث نیستند، پس لزومی هم ندارد در مواردیکه چیزی می افتد خدمتگذار باشند یا به این سیگنال های منسوخ شده پاسخ دهند

        این فقط یک مورد بود، می شود اعتبار اغلب تحقیقات را زیر سوال برد

    • بدون نام

      این مقاله خیلی جنسیتی بود هم برای مرد ها هم برای زن ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب خودش تیتر کرده جذابیت های مردانه و زنانه دیگه...پس میخواستی هنری باشه

      • بدون نام

        بابا اینا یه سری تحقیق علمیه
        چرا جو میدین باز مث همیشه

    • بدون نام

      مرد با شکم جذابتره برای خانوم ها؟؟؟
      کی این نظر و داده ؟؟
      حالا آقایون با هیکل های داغونخانوم مانکن می خواستن شما هم با این اراجیف اعتماد به نفسشون رو ببرین بالا معلومه هرچی فیتش خوبه اسمش روشه فیتتتتتت

    • بدون نام

      خیلی عااااااالیییییییی بود مرسییییییی

    • بدون نام

      اون گزینه تاتو رو نیستم همچنین شکم اه مرد شکم دار چیه تو رو خدا

    • درخشان

      چرته ... مردهازن های قد بلند انتخاب می کنن چون مده .... مردهای قد کوتاه بیشتر دنبال زن های قد بلند هستن تاکمبود خودشون روجبران کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتو ناراحت نکن همش چرته
        واسه ازدواج وقتی که پیش بیاد اصلا به اینا دقت نمیکنه کسی
        قد و وزن و رنگ چشم و پوست و شکم و کچلی هیچ کدوم قطعیت نداره

      • بدون نام

        جالبه من پسر خاله هام قد بلندند بالای ۱۸۷ سانت با دخترهای
        ریزز میزه میپرند

    • بدون نام

      ب نظرم هیچ کی خودشو واس کسی تغییر نمیده

    • بدون نام

      چرت بود

    • بدون نام

      با زن قد کوتاه اصلا موافق نیستم.
      ولی مرد یا پسری که یه ریش جمع و جور داشته باشه یا یه ته ریش آخ اینا رو باید گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیجی ای؟؟؟؟

    • بدون نام

      طرف میره دفتر خانه برای عقد زنش وقتی کار تمام میشه به دفترخانه میگه حساب ما چقدر شد؟
      دفترخانه میگه اندازه زیبایی و جذابیت زنت پول بده آقاهه هم هزار تومان پرداخت میکنه
      دفترخانه یه نگاه به خانمش میکنه و پانصد تومان به طرف برمیگردونه و میگه داداش ما گران فروش نیستیم!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادرت کالا بوده که زنت هم باشه؟به شماها میگیم نر

    • بدون نام

      به عنوان یک دختر مجرد میگم برام مرد مودار و فیت خیلی جذابه نه بی مو و شکم دار البته اخلاق و صداقت مهمتر هستش کسی که با اخلاق خوبش دلت رو به دست بیاره نه اینکه با یه اشتباه کوچک سرت فریاد بکشه

    • بدون نام

      سپاس بسیار جالب

    • ناشناس

      فقط شعور و شخصیت، بقیش قابل تحمله

    • بدون نام

      واقعا زنها فرشته ان ، یه زن به طرز عجیبی میتونه روی موفقیت مرد تاثیر گذار باشه

    • بدون نام

      چقدر بی معنی! مردان به زنانی که کفش پاشنه بلند میپوشن کمتر کمک میکنن!؟! مگه کمک کردن براساس جذابیت فرد مقابل انجام میشه؟! این کجاش انسانیته !

    • مهرسا

      چرا چرند مینویسی مردی شکم داره وندشه جذابیت پیش کش
      مهمترین فکتور مرد به بدن عضله ای هستش

    • بدون نام

      مردای بی جنبه ای که پولدار میشن ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظور همون تازه به دوران رسیده ها و نوکیسه هاس

    • بدون نام

      والا من خانمم سه ساله ازدواج کردم خدایی خودم اصلا فکر نمی کردم اهل زندگی باشم ولی به حدی همسرم با اخلاق و مهربون و باشخصیته و البته روشنفکر که اصلا با هر مردی مقایسه میکنم اصلا ظاهر جلو چشمم نمیاد فقط میگم خودش... واسه ازدواج و تو یه زندگی موندن فقط و فقط اخلاق و انسانیت مهمه...

      پاسخ ها

      • بی نام

        خاطرات ترشیده تارک دنیا

    • امین

      اینکه تعداد زیادی از خانما از ته ریش خوششون میاددرسته ولی چیزی ک بیشتر بهش اهمیت میدن اخلاقو انسانیته که ترجیح میدن به ته ریش که البته بعضیا هم که ملاکشون فقط پوله وظاهره ولی کسانی ک به اخلاقو معرفت اهمیت بیشتری میدن تعدادشون خیلی بیشتره .بیاین تلاش کنید به این گلهای ظریفه دوست داشتنی آسیبی نرسونید هیچی توی این دنیا برای ی مرد شیرینترو لذت بخش تر از یه زن خوب نیست قدرشو بدونین قول میدم تا ابد باهاتون میمونه بیشتره آقایون حرفامو درک میکنن

    • حامد

      احمقانه بود با این حرف ها بیشتر گند بزنید به روابط دیگه همه چیز رو کردین بدن اندام ظاهر کوفت زهرمار .من خودم زندگی زناشویی دارم همسرم ازم فقط اخلاق خوب مهربانی و وفاداری میخواد در مرحله اول بعدش انتظار داره دیگه خیکی نباشم نه اینکه جنیفر باشم .ما آدم های معمولی هستیم با سبک زندگی و رژیم غذایی معمولی خانوم ها خودتونو با مدل ها و هنرپیشه های خارجی و داخلی مقایسه نکنید اونا کارشون و نون زندگیشون از اون راه درمیاد ماچی؟یکم واقع بین باشید و با این موج همراه نشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما همون نفر قبلی هستی یه بار زنی یه بار مرد به نظرم کلا مزدوج نیستی و الکی میگی بیشتر میخوای عقاید خودت رو بیان میکنی اما روشت اشتباه هست

    • بدون نام

      اینا واسه خارجیاست به درد ایرانی جماعت نمیخوره

    • پرستو

      نویسنده این متن یه مرد شکم گنده ی کچل بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ آره

    • سویل

      مخالفم با بیشتر گزینه ها.....مرد شکم گنده!!!! کی خوشش میاد اصلا از این تیپ مردا ‌ولی از تتوی مردا مخصوصا روی بازو خیلی خوشم میاد ته ریشم که دیگه نگین.

    • بدون نام

      آقا ی سری مردها هستن از سر تا نوک پاشون پر پشمه. از اینا خوشتون میاد؟ تجربه شو ندارین. بسوزه پدر تجربه
      مردی ک کمرش بی مو باشه رو باید بوس کنی بذاری بالای چشمت :)

    • بدون نام

      باز هم مطالب زرد شبه علمی بدردنخور هر کسی سلیقه متفاوتی داره دلیل نمیشه یکی خوشش بیاد بقیه خوششون بیاد

    • AL

      مقاله شدیدا مزخرفی بود.
      به نظر من خود جذاب ترین حالت یک نفر خود واقعیشه با استایلا و اخلاقای خاص خودش نه اینکه بیاد برای اینکه جذاب باشه کارایی که چنتا تحقیق مسخره میگن انجام بده

    • بدون نام

      به نظر منم مردی که کمی شکم داره (دقت کنید کمی ) جذاب تره ،یعنی هیکل مردونه داره ، ،نه پسرانه

      شکم افتاده و شل و ول منظور نیست ها !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا منم نظرم همینه یکم شکم جذاب و مردونه س

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج