۹۳۹۹۲۲
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

۱۲ روز اعتصاب؛ فرانسه هنوز آرام نگرفت

فرانسه روز دوشنبه (۲۵ آذر ۹۸) وارد دوازدهمین روز نا آرامی و اعتصاب بخش حمل‌ونقل در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی شد و فضای سیاسی این کشور و بازار اتهام زنی بین دولت و اتحادیه‌ سازمان های حمل‌ونقل ملتهب و داغ است.

ایرنا: فرانسه روز دوشنبه (۲۵ آذر ۹۸) وارد دوازدهمین روز نا آرامی و اعتصاب بخش حمل‌ونقل در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی شد و فضای سیاسی این کشور و بازار اتهام زنی بین دولت و اتحادیه‌ سازمان های حمل‌ونقل ملتهب و داغ است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، با بسته بودن ایستگاه های مترو یا فعال بودن تعداد اندکی از قطارها، ترافیک ۶۳۰ کیلومتری، پاریس و حومه های آن را در ساعات اولیه صبح امروز بند آورد.

در سراسر فرانسه امروز، از هر سه قطار سریع السیر TGV، فقط یک قطار و از هر چهار قطار منطقه ای، فقط یک دستگاه کار می کرد، هرچند که اکثر شهرها صحنه بی نظمی پایتخت نبود.

۱۲ روز اعتصاب؛ فرانسه هنوز آرام نگرفت

یکی از ساکنان پایتخت به خبرگزاری فرانسه گفت: من از خانه کار می کنم و یا با اتومبیل به سر کار می روم. مجبورم برای رساندن خود به محل کار، قبل از ساعت ۵ صبح از منزل خارج شوم.

وی در عین حال، خودرو را به دلیل هزینه های بالا و خستگی ناشی از آن، گزینه مناسبی در درازمدت به جای مترو و حمل و نقل عمومی ندانست.

قرار است فردا (سه شنبه) تظاهرات گسترده ای در فرانسه برگزار شود. اتحادیه سازمان های حمل و نقل، دولت را تحت فشار قرار داده است که برنامه اصلاحات بازنشستگی را به اجرا در نیاورد، زیرا براساس اعلام این اتحادیه، میلیون ها فرانسوی مجبور می شوند، بیشتر کارکنند و دیرتر بازنشست شوند.

همچنین انتظار می رود معلمان، کارگران بیمارستانی و دیگر کارمندان بخش دولتی فرانسه به همراه وکلای معترض به این طرح، اعتصاب کنند.

دولت اعلام کرده که حاضر است در مورد سن ۶۴ سالگی برای برخورداری از حق کامل بازنشستگی مذاکره کند.

اپراتور ریلی SNCF هشدار داده است اگر به اعتصاب ها در چند روز آینده پایان داده نشود، ‌ زمان کافی برای بازگرداندن خدمات به وضعیت عادی تا ۲۵ دسامبر (۴ دی ماه) برای تعطیلات کریسمس، ‌ وجود نخواهد داشت.

گسترش دامنه اعتصاب در فرانسه که بیشتر در بخش حمل‌ونقل عمومی افزایش یافته، سبب شده است تا فرانسوی‌ها برای مسافرت‌های درون شهری به خطوط اتوبوسرانی هجوم برند، زیرا رانندگان تاکسی و مترو دست از کار کشیده‌اند.
به دنبال ادامه اعتصاب‌های عمومی، هیچ مسافری در ایستگاه‌های قطار به چشم نمی‌خورد و این وضعیت مشکلات زیادی را برای گردشگران خارجی به وجود آورده است.

اتحادیه‌ها امیدوارند بتوانند اتفاق دسامبر سال ۱۹۹۵، زمانی که یک دولت راستگرا را پس از سه هفته اعتصاب مترو و راه‌آهن قبل از جشن‌های کریسمس وادار به عقب نشینی از اصلاحات حقوق بازنشستگی کردند، تکرار کنند. ۹۱۰۹

دولت فرانسه اعلام کرد که با وجود اعتراض ها، در تصمیم خود برای عملی کردن اصلاحات یاد شده مصمم است و روند اصلاحات را به تدریج به پیش خواهد برد تا مشکلات زیادی متوجه مردم نشود. وزیر دارایی این کشور گفته است اگر دولت کنونی، امروز این کار را انجام ندهد، فردا کسانی دیگر اقدام به انجام این اصلاحات اما با شدت بیشتری خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منشوری

      یه مشاوره از ایران بگیرن همه چیزشون درست میشه
      مثالا:
      اینترتشون رو قطع کنین تا حالشون جا بیاد :-)))
      و ...

    • بدون نام

      آزادی بیان دارن که 12 روز اعتصاب کردن....توی ایران دو روز معلوم نشد چی سر مردم اومد...........

    • بدون نام

      خوبه نکشتنشون یا همشون و از زندانی و بعدش از کار اخراج نکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج