جاباما
۹۳۹۹۴۷
۳ نظر
۵۰۲۶
۳ نظر
۵۰۲۶
پ

ناو «آبراهام لینکلن» غرب آسیا را ترک کرد

یک پایگاه آمریکایی به نقل از برخی منابع نوشته است که ناوگروه «آبراهام لینکلن» که چند ماه پیش با هدف ارعاب ایران وارد منطقه غرب آسیا شده بود این منطقه را ترک کرده است.

خبرگزاری فارس: مقام‌های آمریکایی دوشنبه گفته‌اند که ناوگروه تهاجمی «آبراهام لینکلن» بعد از ۷ ماه حضور در خاورمیانه (غرب آسیا) این منطقه را ترک کرده و در حال حاضر در اقیانوس هند است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا دوشنبه در گفت‌وگو با پایگاه «USNI» ضمن اعلام این خبر گفته‌اند ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن روز یکشنبه به همراه تعداد نامعلومی اسکورت وارد حوزه ناوگان هفتم نیروی دریای آمریکا شد.

ناو «آبراهام لینکلن» غرب آسیا را ترک کرد

طبق این گزارش، «ناو یواس‌اس‌ هری ترومن» روز ۱۳ دسامبر (۲۲ اذرماه) از کانال سوئر عبور کرده و روز یکشنبه به عنوان جایگزین ناو لینکلن وارد حوزه استحفاظی ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در غرب آسیا شده است.

پایگاه USNI می‌گوید ناو هری ترومن در حال حاضر در دریای سرخ و در حال نزدیک شدن به تنگه «باب المندب» است.

ناوگروه لینکلن روز ۹ مه (۱۶ اردیبهشت) بنا به درخواست «کنث مک‌کنزی»، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» و به دستور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا عازم منطقه شد.

بولتون در آن زمان اعلام کرد این ناوگروه را در واکنش به «مجموعه‌ فزاینده‌ای از نشانه‌ها و هشدارهای نگران‌کننده» از سوی ایران روانه منطقه کرده است.

از آن زمان به بعد، حضور این ناوگروه در منطقه به دستور «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در منطقه تمدید شد. در این بازه، ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» به دلیل مواجه بودن با مشکلاتی در بخش توزیع برق، تحت تعمیر قرار داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ناوآبرهام لینکلن ازترس ۷۰۰کیلومتردورترازآبهای سرزمینی ایران میخکوب شدوجلوترنیامد!امیدواریم درآینده نزدیک این فاصله به ۱۵۰۰هزاروپانصدکیلو مترفاصله برسه ازوحشت رویارویی بانیروی دریایی سپاه وارتش ایران!

      پاسخ ها

      • حمید

        آفرین

    • حمید

      زنده باد ارتش وسپاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج