جاباما
۹۴۰۰۴۵
۱۵ نظر
۵۸۷۸
۱۵ نظر
۵۸۷۸
پ

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

به عنوان یک مرد شاید از خود پرسیده باشید که چرا حتی در خارج از کشور موتورسوران زیادی نمی‌بینید و اگر هم زن هستید از تعداد موتورسواران مرد در خارج و داخل کشور و ناچیز بودن تعداد زنان موتورسوار در مقایسه با مردان به فکر فرو رفته باشید. دلیل کم بودن تعداد موتورسواران زن هر چه که باشد استثنائاتی نیز وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین موتورسواران زن جهان آشنا کنیم.

برترین‌ها: در روز‌های اخیر بحث موتورسواری بانوان و صدور یا عدم صدور مجوز آن به یکی از تیتر‌های اصلی یا دستکم موضوعات مورد توجه عموم تبدیل شده است. این بحث چنان جدی گرفته شده که حتی پای پرونده‌ای مربوط به آن به دیوان عدالت اداری باز شده و از صحبت‌های مقامات ارشد قوه قضاییه چنین بر می‌آید که نگرانی اصلی در مورد پوشش بانوان موتورسوار و تاثیر موتورسواری بر مسئله حجاب آن‌هاست که به نظر می‌رسد با رفع این مسئله دیگر مشکل خاصی برای موتورسواری نیمی از جمعیت کشور وجود نداشته باشد.

در قانون کشور هیچ منعی برای موتورسواری بانوان وجود ندارد، اما در خیابان عملاً امکان موتورسواری برای زنان وجود نداشته و دستگاه انتظامی و قضایی تاکنون هر گاه با موتورسواری بانوان در فضای عمومی مواجه شده نسبت به آن موضع انتقادی و سلبی گرفته است.

به عنوان یک مرد شاید از خود پرسیده باشید که چرا حتی در خارج از کشور موتورسوران زیادی نمی‌بینید و اگر هم زن هستید از تعداد موتورسواران مرد در خارج و داخل کشور و ناچیز بودن تعداد زنان موتورسوار در مقایسه با مردان به فکر فرو رفته باشید. آیا دلیل این است که زنان دست و پا‌های قدرتمندی شبیه مردان ندارند و به دلیل ترس از صدمه دیدن از موتورسواری دوری می‌کنند؟

آیا دلیل این است که به طور کلی شیمی مغز زنان به این باور عمقی دست یافته که جنس ظریف و زیبا با موتورسواری و بردن جایزه در مسابقات حرفه‌ای موتورسواری سازگار نیست؟ دلیل کم بودن تعداد موتورسواران زن هر چه که باشد استثنائاتی نیز وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین موتورسواران زن جهان آشنا کنیم.

۱۰. بریل سوین

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

مسابقات موتورسواری سبک ۵۰ سی سی TT سال ۱۹۶۲ معمولاً به خاطر اولین پیروزی تیم سوزوکی در این مسابقات به خاطر موتوری به رانندگی ارنست دگنر به یاد آورده می‌شود. اما این مسابقات شاهد حضور اولین زن موتورسوار در مسابقات TT نیز بود: بریل سوین سوار بر موتور ۵۰ سی سی Itom. او این مسابقه را نیم ساعت دیرتر از دگنر به پایان رسانده و با کسب مقام ۲۲ اُم در میان ۲۵ شرکت کننده با سرعت متوسط ۴۸ مایل بر ساعت در مقابل ۷۵ مایل بر ساعت برنده نهایی مسابقه به خانه بازگشت.

اما در ادامه نگرانی نسبت به امنیت موتورسواران زن در این مسابقات چنان بالا گرفت که تا سال ۱۹۷۸ از حضور آن‌ها در این مسابقات خاص جلوگیری شد تا اینکه در این سال هیلای ماسون وارد مسابقات TT Formula ۳ شده و رتبه پانزدهم مسابقات را بدست آورد. ماسون تا سال ۱۹۸۵ به مسابقه دادن در این تورنمنت ادامه داد.

۹. پتسی کوییک

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

اولین زن بریتانیایی که در مسابقات داکار ۲۰۰۳ حضور یافت پتسی کوییک بود که در جریان این مسابقات دچار سانحه‌ای شدید شده و مدتی نیز نابینا بود تا اینکه توسط یک هلیکوپتر رسانه‌ای نجات داده شده و به بیمارستانی در قاهره برده شد تا با انجام یک جراحی از مرگ نجات یابد.

این حادثه مرگبار، اما باعث ترس کوییک نشده و او در سال ۲۰۰۴ بار دیگر به مسابقات بازگشت، اما این بار آب و هوای بعد راه موفقیت را بر او بست و سال بعد نیز خراب شدن موتورش در نیمه راه مسابقه کار او را ناتمام گذاشت. اما کوییک در سال ۲۰۰۶ موفق به اتمام مسابقات داکار شده و به اولین زن موتورسوار بریتانیایی تبدیل شد که موفق به انجام چنین کاری شده است. او اکنون یک باشگاه آموزش موتورسواری متعلق به کمپانی KTM را در ساسکس، بریتانیا مدیریت می‌کند.

۸. میشله داف

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

مایک داف که در سال ۱۹۳۹ در تورنتو، کانادا به دنیا آمده بود یک موتورسوار موفق در تورنمنت‌های گرند پریکس دهه ۶۰ بوده و برای کمپانی موتورسازی MZ یا همان Motorrad. und Zweiradwerk، نورتون و یاما‌ها موتورسواری کرده و در مسابقات گرند پریکس ۲۵۰ سی سی سه بار قهرمان شده و در مسابقات قهرمانی فصل ۱۹۶۵ کلاس ۲۵۰ سی سی نیز بعد از فیل رید به مقام دوم رسید. در انتهای سال ۱۹۶۵، مایک در ژاپن دچار سانحه‌ای شدید شده و ۶ ماه را در بیمارستان گذراند.

او برای دو فصل آینده بار دیگر به مسابقات گرند پریکس بازگشته و در انتهای سال ۱۹۶۷ به کانادا بازگشت و در رده ملی همچنان به موتورسواری و بعد‌ها روزنامه‌نگاری در این عرصه ادامه داد. او دو بار ازدواج کرده و صاحب ۳ فرزند شد. وی در ادامه تغییر هویت داده و با نام میشله داف از بازنشستگی درآمده و در سن ۶۰ سالگی مسابقات کلاسیک سال ۲۰۰۰ حضور یافت. او در سال ۲۰۰۸ در مسابقات دچار سانحه شده و برای همیشه موتورسواری حرفه‌ای را کنار گذاشت. او اکنون ۸۰ سال سن داشته و هنوز هم در شهر اونتاریو زندگی کرده و در مورد موتورسواری می‌نویسد.

۷. کاتیا پونسکن

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

کاتیا پونسگن آلمانی اولین بار در سن ۵ سالگی سوار موتور شده، در سن ۱۶ سالگی اولین مسابقه رسمی خود را برگزار کرده، یک سال بعد برای اولین بار روی سکو رفته و در سن ۱۹ سالگی قهرمانی سوپرمونو اروپا را بدست آورد. این موفقیت باعث شد که وی بتواند وارد مسابقات گرند پریکس شود، جایی که پونسکن در سال ۲۰۱۱ در مسابقات جی پی ایتالیا در موگلو با موتور آپریلیا RS۲۵۰ خود به رتبه چهاردهم رسید که بهترین مقام او در سطح حرفه‌ای باقی ماند.

او در سال ۲۰۰۴ از موتورسواری حرفه‌ای کناره‌گیری کرده و یک سال بعد دختری به دنیا آورد. او تنها زن این فهرست است که فرزند‌دار شد. با این وجود وی بار دیگر به عرصه موتورسواری بازگشته و هنوز هم در این زمینه کار کرده و با برند‌های ساخت لباس موتورسواران همکاری می‌کند.

۶. لایلا سانز

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

لایا سانز در اسپانیا بدنیا آمده و در حال حاضر قهرمانن مسابقات موتورسواری اندیورو زنان جهان است. او همچنین ۱۳ بار برنده مسابقات قهرمانی جهان تریال زنان شده و رکورد ۱۰ بار قهرمانی مسابقت قهرمانی تریال اروپا در بخش زنان را نیز در اختیار د ارد. در سال ۲۰۱۱ و در سن ۲۵ سالگی، سانز در مسابقات داکار شرکت کرده و با رتبه کلی سی و نهم به خط پایان رسید.

سانز مهارت خاصی در هدایت موتورسیکلت در جاده‌های آفرودی دارد. او در سن ۳ سالگی موتورسواری را آغاز کرده و در سن هفت سالگی در اولین مسابقه خود شرکت کرد. اگر چه جایگاه او به عنوان بهترین موتورسوار زن جهان در سال ۲۰۱۴ توسط جین دانیلز به چالش کشیده شد، اما هنوز هم بسیاری او را سنگ معیار موتورسواری زنان دنیا می‌دانند که توانایی‌های موتورسواران زن حرفه‌ای را بر اساس استاندارد‌های او می‌سنجند.

۵. ماریا کاستلو

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

ماریا کاستلو به عنوان یکی از شناخت شده‌ترین نام‌ها و چهره‌های دنیای موتورسواری، از زمان ورود خود به عرصه موتورسواری در سال ۱۹۹۷ و مسابقات جام هوندا CB۵۰۰، بیش از هر شخص دیگری در تشویق زنان به شرکت در این مسابقات تلاش کرده و نقش داشته است.

از آن زمان به بعد، کاستلو در مسابقات کوتاه مدتی مانند مسابقات اروپایی استقامت سوپراستوک و بسیاری دیگر حضور یافته، اما همواره تمرکز اصلی او بر روی مسابقه در جاده و به طور انحصاری در ایرلند و مسابقات TT بوده است، جایی که وی در بخش زنان برای سال‌ها رکورددار بوده ست. کاستلو همچنین سابقه حضور در مسابقات گرند پریکس Manx را داشته و زندگینامه خود را با تمرکز بر روی دوران حرفه‌ای خود در رشته موتورسواری نیز به رشته تحریر درآورده است.

۴. ماریا هررا مونیوز

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

ماریا هررای مونیوز ۲۲ ساله و ستاره آینده دنیای موتورسواری زنان در تولیدو اسپانیا به دنیا آمده و اکنون طلایه‎دار موتورسواری زنان کشور بوده و در مسابقات موتورسواری CEV Moto۳ رتبه دوم را بدست آورده است. مونیوز در مسابقات موتوجی پی سال گذشته نتوانست پتانسیل خود را به اجرا بگذارد و در جایگاه نفر آخر از خط پایان گذشت. اما رکورد اولیه بسیار خوب نشان داد که وی می‌تواند از چهره‌های برتر سال‌های آینده موتورسواری زنان باشد. بسیاری او را مارک مارکز زنان موتورسوار اسپانیا می‌دانند.

۳. جنی تینموث

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

به عنوان آغازگر فصل ۲۰۱۴ در مسابقات Brands BSB که چند هفته پیش آغاز شد، اولین و تنها زنی که در بخش British Superbikes مسابقه می‌دهد تنها یک موتورسوار زن الگو برای زنان موتورسوار دیگر نیست. جنی تینموث که در پیستی سخت، لیز و در زیر بارش شدید توانست برای دور بعد انتخاب شود با موتور TWR Fireblade خود در جایگاه هفدهم قرار گرفت.

جایگاه‌های بیست و هفتم و بیست سوم روز‌های بعد نشان داد که وی هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او از زمان اولین حضورش در مسابقات ۱۲۵GP در سال ۲۰۰۰ تاکنون همواره در حال ورود به رده‌های بالاتر بوده و با ثبت سرعت ۱۱۹.۹ مایل بر ساعت در سال ۲۰۱۰ به عنوان سریع‌ترین موتورسوار زن تاریخ مسابقات TT انتخاب شد.

۲. جین دانیلز

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

اگر فکر می‎کنید که مسابقه در گل و لای جای یک بانوی زیبا نیست بهتر است تجدیدنظر کنید. جین دانیلز ۲۵ ساله، موتورسوار زن شماره یک بریتانیا در بخش استقامت است ک در مسابقات جام جهانی این رشته در سال ۲۰۱۳ جایگاه دوم را کسب کرده و در مسابقه نهایی در فرانسه نیز قهرمان جهان و یکی از معدود زنان شرکت کننده در مسابقات موتورسواری داکار یعنی لایا سانز را شکست داد.

او سال ۲۰۱۴ را با جایگاه دوم در مسابقات WEWC اسپانیا آغاز کرده و در بخش Expert در مسابقات اخیر در Hawkstone Park نیز رتبه دوازدهم را بدست آورد. او که به خاطر مهارتش مورد تمجید موتورسواران مرد قرار گرفته، به عنوان یکی از استعداد‌های سال‌های آینده دنیای موتورسواری بدون توجه به جنسیتش شناخته می‌شود.

۱. آنا کاراسکو گابارون

بهترین موتورسواران زن جهان را بشناسید

آنا کاراسکو گابارون ۲۲ ساله، در حال حاضر تنها موتورسوار زن مسابقات MotoGP است که در بخش Moto۳ یک موتور Kalex KTM را سوار می‌شود. او اهل اسپانیا بوده، موتورسواری را از سن ۳ سالگی آغاز کرده و در مسابقات سری Spanish MiniGP و قهرمانی Spanish ۱۲۵ Championship نیز سابقه مسابقه دادن دارد.

گابارون در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار در سن ۱۶ سالگی سوار بر موتور Calvo KTM در اولین مسابقه قابل توجه خود شرکت کرده و اولین امتیازات خود در بخش قهرمانی جهان را در مسابقات مالزی در همان سال بدست آورد. در مسابقات سال ۲۰۱۴ در والنسیا نیز گابارون جایگاه هشتم را بدست آورد در حالی که هم‌تیمی او، ماوریک وینالس، برنده مسابقات شد. شعار او این است: «زنی در دنیای مردان».

منبع: visordown

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      میخوام صد سال نشناسم اینارو. آخه اینا چیه میذارید توی سایتتون. همش تبلیغات ضد فرهنگی میکنید. فرهنگ ما با این چیزا سازگار نیس. الان اولویت های جامعه چیزای دیگس. بیخود ذهن مردم رو فریب ندید. بیخود به اذهان مردم در جهت اهداف دشمنان قسم خورده، جهت دهی نکنید و برای مردم مطالبات پوچ ایجاد نکنید. از خدا بترسید که فرهنگ جامعه رو خراب میکنید

      پاسخ ها

      • کیوان

        اصلا خودت رو ناراحت نکن اربابان حکومتی تو چهار چشمی مراقبت فرهنگ مردم هستند مبادا منحرف شود

      • بدون نام

        درود بر کیوان

      • بدون نام

        کیوان دمت گرم

      • solace

        چرا چرت و پرت میگی مرد حسابی،چ ربطی داره آخه

      • emadam

        فقط اونجاش ک میگه ذهن مردم و فریب ندهید.با با همچین کسایی شدیم هشتاد میلیون.

      • :)

        میتونستی باز نکنی این خبرو

    • بدون نام

      البته میشله داف تمام مدتی که مسابقه میداده و ازدواج کرده یه مرد بوده و اواخر عمرش تغییر جنسیت داد

      پاسخ ها

      • محمد

        خداییش ببینید چقدر این اخبار و این جور خبرهایی که توی سایتتون میذارید باعث ارتقاء اطلاعات عمومی و شناخت بهتر جامعه میشه!!! خاک بر سرتون که اصلا فرهنگ جامعه واستون مهم نیس و الان این نظررو منتشر میکنید که یارو میگه تغییر جنسیت داده.حیف خاک.

      • بدون نام

        خاک تو سر محمد

    • بدون نام

      زندگی و آرامش راست میگن فقط در غرب بعد اینجا دختره دنبال گواهینامه قانونی هست بهش نمیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      منتظر نظرات چرند و مزخرف بعضیا هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا کاربر محمد

      • بدون نام

        و خودت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج