۹۴۰۰۵۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عابدزاده: داستان من و اشمایکل شبیه هم است

بعد از انتخاب به عنوان بهترین مهار هفته لیگ پرتغال، امیر عابدزاده این بار دروازه ماریتیمو را مقابل بواویشتا بسته نگه داشت تا با یک پیروزی خفیف و یک بر صفر، موقعیت تیمش در جدول رده‌بندی بهتر از قبل شود.

ایران ورزشی: بعد از انتخاب به عنوان بهترین مهار هفته لیگ پرتغال، امیر عابدزاده این بار دروازه ماریتیمو را مقابل بواویشتا بسته نگه داشت تا با یک پیروزی خفیف و یک بر صفر، موقعیت تیمش در جدول رده‌بندی بهتر از قبل شود. امیر که به دروازه‌بان اصلی ماریتیمو تبدیل شده و هشتمین بازی فصل خود را انجام داده، از شرایط لیگ پرتغال می‌گوید، درباره ال‌کلاسیکو صحبت می‌کند و البته نظری هم راجع به بهترین دروازه‌بان جهان می‌دهد. نظری جالب از دروازه‌بان ایرانی و ۲۶ ساله ماریتیمو که کسپر اشمایکل را بهترین دروازه‌بان فعلی جهان معرفی می‌کند.

بعد از چند بازی، هم تو موفق به کلین‌شیت شدی و هم ماریتیمو توانست پیروزی ارزشمندی را مقابل بواویشتا جشن بگیرد. از این بازی بگو و البته شرایط ماریتیمو در جدول رده‌بندی؟

بعد از شش هفته که به پیروزی نرسیده بودیم، توانستیم بواویشتا را ببریم و جایگاه‌مان را در جدول رده‌بندی بهتر کنیم. همیشه وقتی دروازه بسته باشد، امتیاز امن است و من خوشحالم بابت اینکه توانستم کلین‌شیت کنم و تیمم هم در کسب پیروزی موفق شود.

انگار شرایط ماریتیمو با حضور سرمربی جدید کمی بهتر شده. همینطور است؟

مربی جدید که آمده، تا حدودی شرایط تیم، انگیزه بازیکنان و نحوه کار ما تغییر کرده. الان بهتر بازی می‌کنیم و باید نتیجه هم بگیریم. بازی نخست این مربی مقابل بنفیکا بود که همه مقابل این تیم مشکل دارند. بازی بعدی با سانتاکلارا بود که خوب شروع کردیم، دو گل زدیم اما مغرور شدیم و تمرکزمان را از دست دادیم. تمرکز که پایین آمد نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم و به تساوی رسیدیم. مقابل بواویشتا اما از اتفاق‌های قبلی درس گرفتیم. ثانیه ۳۵ گل زدیم و توانستیم تا پایان بازی برتری خودمان را حفظ کنیم.

بعد از شکست 4 بر صفر شما مقابل بنفیکا، یکی از مهارهای تو به عنوان بهترین مهار هفته انتخاب شد. حتی خیلی‌ها می‌گفتند تو در تیم هفته هم قرار گرفته‌ای. درباره این مهار بیشتر توضیح می‌دهی؟

روزنامه ابولا که معتبرترین روزنامه ورزشی پرتغال است، هر هفته بهترین مهار را انتخاب می‌کند. این بار کارشناس‌ها مهار دقیقه آخر مرا مقابل بنفیکا انتخاب کردند که البته برای من زیاد مهم نبود. مهم این بود که بتوانم به ماریتیمو در کسب نتیجه کمک کنم. بازی سختی مقابل بنفیکا انجام دادیم و حتی فامالیکا که شگفتی‌ساز این فصل است، همین هفته با اختلاف چهار گل مغلوب بنفیکا شد.

وقتی تیم نتواند گل بزند و البته گل نخورد، بازی‌اش مقابل بنفیکا سخت می‌شود. بنفیکا تیم فوق‌العاده‌ای است که در لیگ قهرمانان هم بازی‌های خوبی انجام داد و به لیگ اروپا رفت. ما از بازی با بنفیکا که یکی از تیم‌های درجه یک اروپا است، درس گرفتیم و امیدوارم در بازی برگشت این نتیجه را جبران کنیم چون در خانه نشان داده‌ایم که می‌توانیم قدرت‌های برتر فوتبال پرتغال نظیر پورتو و بنفیکا را از پیش رو برداریم.

درباره آن مهار معروف صحبت نکردی.

دقایق آخر بازی بود که بچه‌ها تمرکز نداشتند و وسط زمین توپ را لو دادند. بازیکن بنفیکا از زاویه وسط به تیر دو ضربه زد که توانستم آن را مهار کنم و نگذارم اختلاف‌مان با حریف بیشتر شود.

در اروپا بارها دیده‌ایم که گل‌های مهاجمان یا مهار دروازه‌بان‌ها را شبیه‌سازی می‌کنند. مهار تو را به مهار دروازه‌بان‌های مشهور تشبیه نکردند؟

راستش را بخواهید چیزی نخواندم و دنبالش هم نکردم، چون اصلاً برایم مهم نبود. کلاً دنبال تشبیه و مهار نمره نیستم چون کسی که فوتبال را می‌فهمد، نباید تنها به مهار یک دروازه‌بان توجه کند. دروازه‌بانی آیتم‌های مختلفی دارد، مثلاً بازی با پا یا خروج. دروازه‌بانی چیزی بیشتر از یک مهار است و من هر روز سعی می‌کنم با تماشای بازی‌های دیگر، نقطه ضعف‌هایم را برطرف کنم و دروازه‌بان بهتری شوم.

یعنی تو معتقدی که ملاک ارزیابی یک دروازه‌بان نباید مهار باشد؟

خیلی فاکتورها برای یک دروازه‌بان وجود دارد تا او بتواند به تیمش کمک کند. بنابراین فقط نباید مهارها را در نظر بگیریم و آنها را پررنگ کنیم. الان هم آن بازی تمام شده و دنبال فکر کردن به مهار مورد نظر نیستم. تمرکزم روی بازی بعدی با ریوآوه است.

بازی با ریوآوه می‌تواند یک دوئل تمام ایرانی باشد. تقابل تو با مهدی طارمی.

مهدی پسر خوبی است و با او در ارتباطم. برای من اما فرقی نمی‌کند مقابل چه بازیکنی بازی کنم. سعی می‌کنم بهترین بازی را انجام بدهم تا به ماریتیمو برای کسب امتیاز کمک کنم.

با توجه به فاکتورهایی که از یک دروازه‌بان موفق گفتی، به نظر تو بهترین دروازه‌بان فعلی جهان کیست؟

کسپر اشمایکل تقریباً همه فاکتورها را دارد. ضمن اینکه داستان او شبیه من است و پدران ما هر دو دروازه‌بان‌های بزرگی بوده‌اند. ترشتگن در بارسلونا هم جزو بهترین‌هاست. یک گلر دیگر هم هست که کسی از او صحبت نمی‌کند و شاید خیلی‌ها او را نشناسند. پیاتو، دروازه‌بان اول تیم ملی اوکراین و باشگاه شاختار دونتسک. او فاکتورهایی دارد که شاید یکی، دو درجه از دروازه‌بان‌های سطح اول فوتبال جهان هم بالاتر باشد.

تو طرفدار رئال‌مادرید هستی. نتیجه ال‌کلاسیکو را پیش‌بینی می‌کنی؟

رئال فعلی دیگر شبیه رئال قبلی نیست و فقط سرجیو راموس تعصب خود را حفظ کرده. با این حال رئال‌مادرید تیم رویاهای من است و همیشه این تیم را دوست دارم. حتی در بدترین شرایط هم علاقه‌مندم رئال بازی را ببرد.

نظر هواداری را کنار بگذار و نتیجه را پیش‌بینی کن.

فکر می‌کنم بازی مساوی شود. تساوی ۲- ۲ اما من همانطور که گفتم دروازه‌بان بارسلونا را بیشتر دوست دارم.

کاسیاس الگوی همیشگی تو بود. بعد از آن مصدومیت از او خبری داری؟

اخبار کاسیاس را خیلی پیگیری نکردم اما امیدوارم حالش خوب باشد. آخرین خبری که از او دارم اینکه می‌دانم در کادرفنی پورتو فعالیت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • x

      ههه، آره پدر تو هم فیکس منچستر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج