۹۴۰۰۶۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

بیرانوند حالا از سفر به هنگ‌کنگ پشیمان است

بیرانوند که از شروع لیگ شانزدهم به پرسپولیس آمد از همان ابتدا دروازه‌بانی بی‌رقیب بود و طی سه فصل گذشته رادوشویچ تنها در مسابقاتی به میدان می‌رفت که بیرو مصدوم یا محروم باشد.

ایران ورزشی: بیرانوند که از شروع لیگ شانزدهم به پرسپولیس آمد از همان ابتدا دروازه‌بانی بی‌رقیب بود و طی سه فصل گذشته رادوشویچ تنها در مسابقاتی به میدان می‌رفت که بیرو مصدوم یا محروم باشد. در واقع با وجود اینکه رادو هموطن کادر فنی قبلی پرسپولیس به حساب می‌آمد اما همواره در نقش آلترناتیو بیرانوند در تمرینات و مسابقات حاضر می‌شد و همین حالا بسیاری به خاطر رفتار حرفه‌ای و روحیه عجیب و غریبش که بعد از سه فصل و نیم نیمکت‌نشینی همچنان برای هر بازی کوهی از انگیزه است، او را می‌ستایند.

سه فصل بی‌رقیب

در تمام این فصول بیرانوند مثل تیم ملی در پرسپولیس هم رقیب نزدیکی نداشت و سه فصل در پرسپولیس به دروازه تیمش حکمفرمایی کرد اما انگار شرایط در این پست تغییر کرده و دروازه‌بان اصلی پرسپولیس برای مسابقه بعدی برخلاف سه فصل گذشته دیگر از قبل مشخص نیست. حالا رادوشویچ تبدیل به رقیبی قدرتمند برای بیرانوند شده و موقعیت او را تهدید می‌کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گفته می‌شد بیرانوند یکی از معدود بازیکنان پرسپولیس است که با کالدرون ارتباط خوبی دارند اما ظاهراً همین ارتباط خوب و حمایت‌های همه جانبه گلر سرخ‌ها از سرمربی تیم نیز باعث نشده تا بیرو در ترکیب اصلی بماند و بعد از یک بازی نیمکت‌نشینی شاید دومی هم همین پنجشنبه پیش‌رو از راه برسد. برخی البته معتقدند تعریف و تمجیدهای اخیر بیرو از برانکو می‌تواند یکی از دلایل تغییر رویکرد کالدرون به او باشد که این نگاه چندان منصفانه و پذیرفتنی نیست.

خسارت سفر به هنگ‌کنگ

اما اگر بحث، بحث فنی باشد بسیاری معتقدند بیرانوند این فصل افت کرده. این را حتی در روزهایی که او به گرفتن جایزه مرد سال فوتبال آسیا نزدیک شده بود هم می‌شد در محافل فوتبالی و لابه‌لای حرف‌های خودمانی پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال شنید. با این حال وقتی پای مصاحبه‌های رسمی و تیترهای درشت به میان می‌آمد همه از بیرو تعریف می‌کردند و با گفتن جملاتی با این مضمون که «ای‌اف‌سی حقش را خورد» سعی داشتند گلر ملی‌پوش پرسپولیس را بالا ببرند.

حتی بعضی‌ها هم برایش مراسم گرفتند و به بیرانوند لوحی دادند که روی آن حک شده بود: «مرد سال واقعی آسیا»! بیرانوند اما با وجود آگاهی مسئولان ورزش و فوتبال کشور به هنگ‌کنگ رفت تا احتمالاً اولین دروازه‌بانی باشد که جایزه مرد سال قاره را می‌گیرد اما تنها خستگی یک سفر چند هزار کیلومتری را خرید تا با غیبت در تمرینات تیمش دیدار با ذوب‌آهن را از دست بدهد. بیرو تصور می‌کرد رادو هر چقدر هم که در فولادشهر خوب باشد هیچ اتفاقی او را تهدید نمی‌کند و خیلی زود به ترکیب بازخواهد گشت. اتفاقاً پیش‌بینی بیرو درست از آب در‌ آمد و رادو با وجود نمایش درخشان مقابل ذوب‌آهن، در دیدار با گل‌گهر روی نیمکت نشست.

پرسپولیس با دروازه‌بانی بیرانوند تیم جلالی را شکست داد اما گلی که بیرو در آخرین دقایق مسابقه دریافت کرد باعث شد تا نگاه کالدرون به گلر ملی‌پوشش دچار تغییر شود. همانجا در ورزشگاه آزادی مرد آرژانتینی با پیش کشیدن این جمله که «همه باید به بیرانوند کمک کنیم تا به به اوج برگردد» به طور غیر مستقیم تأیید کرد شماره یک تیمش با روزهای اوج فاصله دارد. احتمالاً از همانجا یا یک روز بعد از آن تصمیم نیمکت‌نشینی بیرو در دیدار بعدی مقابل سایپا گرفته شده بود و گلر ملی‌پوش با پی بردن به این نکته مسأله مصدومیت را پیش کشید.

احساس خطر گلر ملی‌پوش

داستان مصدومیت خیلی زود ساخته و خیلی زود هم لو رفت. بیرو با حضور در بازی تدارکاتی بعد از دیدار مقابل سایپا بهای سنگین داستان‌پردازی درباره مصدومیتش را به جان خرید تا با توجه به نزدیکی زمان بازی‌ها دیدار بعدی را هم از دست ندهد. بیرو که شاید تصور نمی‌کرد رادو مقابل سایپا هم کلین‌شیت کند و البته تنها با یک save درخشان تمام روزنامه و سایت‌ها از او بنویسند خیلی سریع به تمرینات برگشت تا بیشتر از این موقعیت خوبش نزد کادر فنی را از دست ندهد.

واقعیت این است که بیرو بعد از بازی با سایپا از ناحیه رقیب کم سر و صدایی که خوب بلد است از هواداران و رسانه‌ها دلبری کند به شدت احساس خطر کرد. او از روز یکشنبه در بازی تدارکاتی حاضر شد و انگار که برایش مهم نباشد متهم به داستان‌پردازی و دروغ شده رقابتی تازه برای حضور در ترکیب اصلی دیدار با پارس را آغاز کرد.

در عین حال طی همین یکی دو روز تعریف و تمجیدها از رادوشویچ بیشتر هم شد و حالا شرایط همه‌جوره به نفع دروازه‌بان کروات سرخ‌هاست تا جایی که گفته می‌شود کالدرون قصد دارد در جم هم از او استفاده کند. در عین حال با در نظر گرفتن اتفاقات پیش آمده و بازی‌های اخیر حالا اگر مرد آرژانتینی چنین تصمیمی بگیرد هم هیچ‌کس به او خرده نخواهد گرفت و اصلاً شاید برخی حق را به رادو بدهند که به پاس نمایش خوبش در دیدارهای اخیر همچنان ثابت باشد و بیرانوند روی نیمکت بنشیند.

همه گل‌های بدی که بیرو خورد

اتفاقاً بسیاری معتقدند این رقابت در نهایت می‌تواند برای بیرو مفید باشد چراکه این دروازه‌بان دیگر خیال راحت و مطمئنی از حضورش در ترکیب اصلی نخواهد داشت. البته بیرو در این فصل نمایش‌های ضعیفی هم نداشته اما به صورت کلی گل بد هم کم نخورده است.

بیرو در ۶ بازی مقابل تیم‌های تراکتور، سپاهان، شهر خودرو، پیکان، نفت مسجدسلیمان و گل‌گهر ۷ گل خورد و در ۴ بازی مقابل تیم‌های استقلال، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی و فولاد کلین‌شیت کرد. از بین گل‌هایی که او خورد برخی معتقدند در تبریز او مقصر بود هر چند توپ مقابلش به زمین خورد و پله شد. در بازی با سپاهان همه متفق‌القول معتقد بودند او روی گل دوم مقصر بود هر چند در صحنه گل اول نیز خیلی زود و به شکلی عجیب مغلوب شوت استنلی کی‌روش شد. در گل خورده مشهد نیز برخی اعتقاد دارند بیرو باید خروج می‌کرد و پوشش آسمان شش‌قدم متعلق به دروازه‌بان است و او را مقصر می‌دانند. بیرو در گلی که با ضربه ایستگاهی از پیکان خورد نیز مقصر بود همانطور که بسیاری معتقدند در گل خورده از گل‌گهر هم بی‌تقصیر نبود.

مساوی در تعداد‌ کلین‌شیت!

بیرانوند البته دو بار در جام‌حذفی مقابل ماشین‌سازی و صنعت‌نفت بازی کرد و کلین‌شیت داشت که می‌تواند به آمار کلی‌اش کمک کند اما در نقطه مقابل رادو چهار بازی مقابل پارس جم، صنعت‌نفت، ذوب‌آهن و سایپا انجام داده که گلی دریافت نکرده و کلین‌شیت داشته است. شاید جالب باشد که بیرانوند در ۱۰ بازی لیگ برتری‌اش ۴ کلین‌شیت داشته اما رادو در هر ۴ مسابقه‌ای که رفته کلین‌شیت کرده تا در این آمار هم با رقیب نامدار و ملی‌پوشش یر به یر شود.

در عین حال بسیاری معتقدند رادوشویچ دروازه‌بان دوم بسیار خوبی است و حتی برخی به او عنوان بهترین دروازه‌بان دوم لیگ را داده‌اند اما با ادامه این روند بعید نیست گلر کروات -‌که با احتساب دلار ۱۲‌هزار تومانی اصلاً بازیکن ارزانی هم نیست- از قالب همیشگی بیرون بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی مشهد

      علیرضابیرانوندچه توپی گرفت استادپنالتی رونالدواونم جام جهانی چطوری گرفتی

    • بدون نام

      خوب با حرفهای خاله زنکی بین علی بیرو و رادو رو خراب کنید و پرسپولیسو به هم بزنید.

    • بهرامی

      برای شما که خوبه هی الکی تیتر می زنید و حاشیه درست می کنید اینجا اخبار ورزشیه یا تولیدی حاشیه !!!!!!

    • پرویز

      نویسنده این گزارش واقعا یک فرد نفوذی است که با گرفتن رشوه قصد تخریب پرسپولیس دروازه بان تیم ملی و در نهایت به سقوط کشیدن تیم ملی ایران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج