۹۴۰۰۶۹
۳۳ نظر
۵۰۱۴
۳۳ نظر
۵۰۱۴
پ

پائیز ۹۸، برگ‌ریزترین فصلِ تقویم ایران‌زمین

عجب پائیز برگ‌ریزی! حجم اخبار مرگ‌آور آن قدر زیاد بوده که دقیقا نمی‌دانی از کجای کار باید شروع کنیم و از چه بنویسیم. احتمالا بعد‌ها در کتاب‌های تاریخی درباره این پائیز با اصطلاح مرگ‌بارترین پائیز دوران یاد خواهند کرد.

برترین‌ها: عجب پائیز برگ‌ریزی! حجم اخبار مرگ‌آور آن قدر زیاد بوده که دقیقا نمی‌دانی از کجای کار باید شروع کنیم و از چه بنویسیم. احتمالا بعدها در کتاب‌های تاریخی درباره این پائیز با اصطلاح مرگ‌بارترین پائیز دوران یاد خواهند کرد.

اولین شوخی تقدیر آنفلوانزا بود که طی دو موج استان‌های زیادی را درگیر خودش کرد. در خبرهای اولیه از ۱۵ کشته می‌گفتند تا این که با جدی‌تر شدن موج آنفلوانزا کار به تعطیلی برخی مدارس در نقاط مختلف کشور رسید. آمار رو به فزونی بود و تا هفتاد نفر هم تایید شد. نگرانی‌ها رو به افزایش و حتی برخی منابع از احتکار واکسن آنفلوانزا توسط مردم می‌گفتند. این که از فعل‌های ماضی استفاده می‌کنیم نه این که مشکل حل شده باشد بلکه بیشتر از این جهت است که یک روند را مرور کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بعد از گذشت ۱۵ روز درباره آنفلوانزا اطلاع‌رسانی کرد و با گفتن این که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض هستند سعی کرد کمی جو عمومی جامعه را آرام کند. خلاصه این که آنفلوانزا همچنان قربانی می‌گیرد و البته با شیبی خفیف‌تر و تا این لحظه چیزی نزدیک به ۱۰۰ نفر فوتی بر اساس ابتلا به این بیماری تایید شده. منابع مطلع می‌گویند موج دوم آنفلوانزا تا اوایل اسفند برخواهد گشت.

شوخی دوم پائیز مرگبار اما بنزین بود، آن نیمه شب غفلت و خواب که بنزین را گران کردند و تا ده روز بعد که...می‌توانید به جای خیلی از حرف‌ها همان سه نقطه را چندبار مرور کنید. سه نقطه‌ای که جای نانوشته‌ها را پر می‌کند. نزدیک‌ترین اظهارنظر رسمی درباره تعداد کشته‌شده‌ها اما متعلق به علی ربیعی، سخنگوی دولت بود: وی با بیان اینکه عدد و رقمی که از سوی آمریکایی‌ها درباره قربانیان حوادث اخیر اعلام شده، غیرواقعی است، گفت: شاهدی بر ادعاهای آنان وجود ندارد. اگر تا به حال هم صبر کردیم و اعلام نشده به دلیل درخواست شورای امنیت ملی است. دولت با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور این آمار را به زودی اعلام می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص رقم کشته‌ها گفت: اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های معاند اعلام‌ می‌شود کذب محض است و آمار کمتر از ارقام ادعایی آنهاست. بین رقم ادعایی از تعداد کشته‌ها و اسامی اعلام شده تفاوت وجود دارد. کشته های بی‌ربط و عادی را در این زمینه هم آوردند.

شوخی سوم پائیز اما این دودِ بد مصب کشنده بوده که البته کسی تا امروز آماری رسمی از تعداد احتمالی فوتی‌های این ماجرا نداده، به هر حال در این مورد با ابهام مواجه‌ایم و چون اساس مرگبار اثر آلودگی به نوعی پنهان است و نمی‌شود به قطعیت درباره آن حرف زد. هر چه که هست میزان مراجعات به اورژانش در تهران و شهرهای صنعتی زیاد است و همچنان ادامه دارد.

شوخی چهارم اما مساله کیک‌های قرص‌دار است که در ابتدا از جنوب و جنوب‌شرقی کشور شروع شد و حالا خبرهایش از همه جا به گوش می‌رسد، خوشبختانه! کسی بر اثر کیک قرص‌دار فوت نکرده اما حجمی از نگرانی و بی‌اعتمادی در حال گسترش است و حتی در مدارس برخی شهرها عرضه کیک و کلوچه ممنوع شده. مقامات رسمی هم به این گمانه دامن زدند که مساله امنیتی است و در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هم این قضیه سابقه‌دار بوده.

شوخی پنجم اما مرگ‌های عجیب دانشجویی است. فعلا دانشگاه چمران اهواز پیش‌قراول ماجراست با دو کشته. یعنی اگر تا پیش از مثلا چیزی به نام اردوی دانشجویی داشتیم، حالا آپشن جدیدی به نام مرگ دانشجویی هم داریم! البته تعدادی تصویر هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که مشخص نیست ربطی به این ماجرا دارد یا خیر. تصاویری که عمدتا جوانان غرق در آب را نشان می‌دهد.

شوخی ششم پائیز اما مربوط به همین شب گذشته است در اهواز باران آمد، تبدیل به سیل شد! بارش باران برق یک بیمارستان را قطع کرد و چهار هموطنِ عزیزتر از جان فوت کردند. یعنی در وضعیتی هستیم که باران نیاید خطر مرگ را داریم، بیاید هم داریم! امان از تو پائیز ۹۸ امان!‎

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • H

      با این اوصاف باز از مراسم یلدا می گویی ؟چه یلدایی!!!با این همه غم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به باعث بانیش سرطان درد بگیره

      • بدون نام

        جالبش هیچ‌کس گردن نمیگیره مسئولیت کارشو قبول نمیکنه مسئولیت افکار سرد پاییزی ش رو

      • بدون نام

        ایران اصلا به درد کار زندگی نمیخوره

      • بدون نام

        ایران زمین قدیم خوب بود الان فاجعه انسانی زیست محیطی رخ داده کسی هم مسئولیت پذیر نیست

      • بدون نام

        واقعا بد ترین وزشت ترین و نفرت انگیز ترین رو در پاییز۹۸تجربه کردیم ازبیماری انفولانزای کشنده تا اعتراضات پراز مرگ و الودگی های کشنده هوا و مواد غذایی گرفته تا فشار گرانی ...خیلی خسته ایم خسته

      • بدون نام

        مرگ بر پاییز ۹۸

      • بدون نام

        لعنت بر گرانی و بیکاری

      • هدهد

        این مواردی که گفتین هیچ ربطی به پاییز ندارد بی کفایتی و بی تدبیری مسئولی است که با کلی ادعا آمد کلی از جمله سایت برترین ها طرفدار و مبلغش بودین( یا بهتره بگم هراس دهنده رقیب هاش بودین) این ها همه از پیر بودن و بی عرضه گی دولت است و بس

    • بدون نام

      ما سخت تر از ایناشو دووم آوردیم. بچرخ تا بچرخیم ای فلک بدکردار...

    • بدون نام

      اون موقع که باید واقعیت ها رو می نوشتید تو اون چند روز از ترس سانسور کردید ، الان این مرثیه ها فایده ای نداره برترین ها بهتره هیچوقت چیزی ننویسید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه توقعی داری برادر ؟ ..

      • بدون نام

        11:10
        اينكه يه رسانه شرافت داشته باشه و با سكوت و عذرخواهي نشون بده آزادي بيا نيست نه اينكه اداي اين رو دربياره كه آزاده و ...

    • بدون نام

      عوضش امنیتم نداریم

    • حق گو

      وشوخی هفتم اینکه،برترینهاهنوزحاضرنمیشه حتی خوانندگانش اسم نویسنده مقالات مثل همین نوشته رابدانندویک نوشته بی نام ونشان تحویل خوانندگان خودمیدهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عبدلي ه ديگه

    • بدون نام

      پاییز چیکارست....خود کرده را تدبیر نیست....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • داریوش

      یکی دیگر از فاجعه ها یادتان رفت عروسی سقز بود که به عزا تبدیل شد ۱۱ نفر هم در این عروسی جانشان را از دست دادند

    • مبینا

      چه ربطی به پاییز98 بیچاره داره آخه!تا وقتی مدیران ناکارآمد وبی مسئولیت داریم که فقط با رانت وپارتی و...پشت میزهای آنچنانی می نشینند،وضع مملکت وما مردم روزبروز بدتروبدترخواهدشد.
      گاهی وقتها دلم طوفان نوح میخواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکته اینجاست خود مردم به اینا رأی دادن و آوردنشون تو دولت و مجلس و شورای شهر و وزارت خونه...

    • بدون نام

      پشت همه قتل مرگ ها همه عمد و هدف وجود داره

    • بدون نام

      ایران یه مغز و روح و بدن فولادی میخواد برای زندگی

    • بدون نام

      چرا ایران تو دنیا اینطوریه فقط برگامون ریخته

    • بدون نام

      کاش یکی دستمون رو میگرفت از ایران میبرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش کسی می آمد و غم ها را از قلب اهالی زمین بر می داشت!

    • بدون نام

      قبلنا هر ٥سالي يه خبر بد ميشنيدي در مورد زلزله و..ولي از سال ٩٦ انتشار اخبار اسفناك از ماهانه و روزانه تبديل شده به ساعتي.از اتش سوزي بلاسكو و كشتي سانجي و هوا الوده و تورم و انفولانزا و قرص الوده و اختلاس و...تا فساد اخلاقي و ...يه جوري شده كه بلاياي طبيعي به جشم نمياد.

    • بدون نام

      باخت تیم ملی به عراق و بحرین جدایی ویلموتیس بی تکلیفی تیم ملی // گران شدن دوباره دلار ماشین و .... // سوپرایز وزیر //

    • بدون نام

      واقعا تیتر جالبی بود

    • بدون نام

      بازم خداروشکر حداقل باران داریم و باران دیدیم،هموطنانمون هم اگر فوت کردند اجل شون اومده بیخودی به نعمت الهی ربطش ندیم،چند سال باران نداشتیم خوب بود؟!!!

    • سام

      مصداق بارز ملت مظلوم در دنیاییم

    • مریم

      ۳ تای اول مهم تر بود که البته تو هر ۳تاش مردم هم مقصر هستن. اگر مردم واکسن آنفولانزا رو بزنن اصلا آنفولانزا نمیگیرن
      آلودگی هوا هم بالاخره خودمون همش داریم از خودرو های شخصی استفاده میکنیم و هوا رو آلوده تر میکنیم
      بنزین هم که خوب ۵۱ درصد مردم به روحانی رای دادن و با تصمیماتش موافقن دیگه

    • یه تاجی✔

      الهی به امید تو...نه به امید مدیران بی کفایت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج