جاباما
۹۴۰۰۷۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۹۲ درصد والدین به کودک آنلاین نظارت ندارند

نخستین جشنواره «کودک آنلاین» به کار خود پایان داد. در نظرسنجی که از سوی وزیر ارتباطات انجام شد معلوم شد که میزان آشنایی والدین با نرم‌افزار‌های نظارت والدین بر فعالیت آنلاین کودکان بسیار کم است.

روزنامه جوان: نخستین جشنواره «کودک آنلاین» با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان داد؛ جشنواره‌ای که با هدف تولید محتوای تصویری (فیلم، سریال، مجموعه‌های آموزشی و...) از سوی وزارت ارتباطات برگزار شد. اگرچه بخش‌های دولتی فرهنگ و هنر از برگزاری این جشنواره حمایت کردند، اما منتقدانی نیز وجود داشتند که «کودک آنلاین» را با این وضعیت در فضای مجازی و رعایت نکردن اقتضائات در دستیابی به نتیجه مورد تردید قرار دادند.

۹۲ درصد والدین به کودک آنلاین نظارت ندارند

نظارت ۸ درصدی خانواده‌ها بر فضای مجازی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که بانی برگزاری جشنواره «کودک آنلاین» است، سال گذشته با انتشار یادداشتی، از تولیدکنندگان محتوا برای کودکان در فضای مجازی حمایت کرد و نوشت: «دو نظرسنجی را در توییتر با مردم به اشتراک گذاشتم. نتایج بسیار شگفت‌آور بود! اکثر مردم اعتقاد داشتند تولیدکنندگان بین‌المللی بیش از خانواده و مدرسه، صداوسیما و تولیدکنندگان مستقل داخلی در زمینه تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موفق بوده‌اند.

در نظرسنجی دیگر که میزان آشنایی آن‌ها را با نرم‌افزار‌های نظارت والدین بر فعالیت آنلاین کودکان می‌سنجید، عموماً گزینه «آشنایی ندارم و نیاز به معرفی بیشتر دارم» را انتخاب کردند. این نظرسنجی‌ها دو موضوع مهم را به ما گوشزد می‌کند. اول این‌که ما هنوز نتوانسته‌ایم در تولید محتوای جذاب برای کودکان‌مان توفیقی کسب و رضایت آن‌ها را جلب کنیم و دوم این‌که تنها هشت درصد از مردم بر رفتار فرزندشان در فضای آنلاین نظارت دارند و اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به نرم‌افزار‌های نظارت بر رفتار آنلاین کودکان، بی‌اطلاع‌اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج