۹۴۰۲۱۳
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

افشای جزئیات جدید از طرح معامله قرن

شبکه المیادین در گزارشی، جزئیات جدیدی از طرح آمریکایی معامله قرن را فاش کرد.

خبرگزاری مهر: شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد که به جزئیات بیشتری از طرح موسوم به معامله قرن آمریکا درباره سازش رژیم اشغالگر صهیونیستی با فلسطینی‌ها دست یافته است.

بر اساس آنچه که در پیش نویس این طرح آمده است، یک توافق سه جانبه میان رژیم صهیونیستی، سازمان آزادیخش فلسطین و جنبش حماس به امضا می‌رسد و یک کشور فلسطینی به نام «فلسطین جدید» در کرانه باختری و نوارغزه به جز شهرک‌های صهیونیست ‌نشین ایجاد می‌شود.

در پیش‌نویس این توافق آمده است که بلوک‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در اختیار اسرائیل خواهد بود و شهرک‌های دورافتاده و پراکنده هم به آن ملحق می‌شود.

در موضوع قدس اشغالی هم بر اساس پیش نویس معامله قرن این شهر تجزیه نمی‌شود، بلکه بین اسرائیل و فلسطین جدید مشترک است و ساکنان عرب قدس ساکنان فلسطین جدید می‌شوند، اما اسرائیلی‌ها در آنجا می‌مانند.

بر اساس این پیش نویس، شهرداری قدس مسئول همه امورات اراضی قدس به استثنای آموزش و پرورش است که بر عهده فلسطین جدید خواهد بود اما به نوبه خود باید به شهرداری یهودی قدس مالیات بدهد.

به موجب این طرح، یهودیان حق خرید خانه اعراب را ندارند و بالعکس اعراب نیز اجازه خرید منازل یهودیان را ندارند. منطقه ای به قدس ملحث نخواهد شد و اماکن مقدسه قدس همان گونه که هست باقی می مانند.

در خصوص نوارغزه نیز آمده است: مصر اراضی جدیدی را در اختیار فلسطین خواهد گذاشت تا در آن فرودگاه و کارخانه احداث شود و همچنین در آن کشاورزی و مبادله تجاری صورت گیرد اما فلسطینی ها حق سکونت در آنجا را نخواهند داشت.

قرار است یک بزرگراه نیز میان کرانه باختری و نوارغزه احداث شود و اجازه احداث زیرساخت های لازم برای انتقال آب تصفیه شده میان غزه و کرانه باختری نیز داده شود.

آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای تولید کننده نفت حوزه خلیج فارس از جمله کسانی هستند که به اجرای معامله قرن کمک و از آن حمایت مالی می کنند و مبلغ ۳۰ میلیارد دلار به مدت ۵ سال به پروژه های فلسطین جدید اختصاص خواهند داد. از سوی دیگر هزینه الحاق شهرک ها به اسرائیل از جمله شهرک های دورافتاده بر عهده تل آویو است.

سهم حمایت مالی کشورهای مذکور بدین ترتیب است: آمریکا ۲۰ درصد، اتحادیه اروپا ۱۰ درصد و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ۷۰ درصد. از نظر ابعاد نظامی نیز معامله قرن به فلسطین جدید اجازه داشتن ارتش را نمی دهد و تنها پلیس می تواند سلاح داشته باشد.

همچنین طبق یک توافق میان اسرائیل و فلسطین، رژیم صهیونیستی مسئولیت دفاع از فلسطین جدید را در برابر هر تجاوز خارجی برعهده دارد مشروط بر اینکه فلسطین جدید بهای دفاع تل آویو از آن را بپردازد و اسرائیل و کشورهای عربی نیز درباره بهایی که اعراب به ارتش اسرائیل برای دفاع از فلسطین جدید خواهند داد مذاکره می کنند.

جدول زمانی و مراحل اجرای بندهای معامله قرن

-حماس همه سلاح‌های خود را از جمله سلاح‌های شخصی رهبران این جنبش را به مصری‌ها تحویل دهد.

-اعضای جنبش حماس در عوض تحویل سلاح‌هایشان٬ حقوق ماهانه از کشورهای عربی دریافت می‌کنند.

-مرزهای نوار غزه از خلال گذرگاه‌های صهیونیستی و مصری و نیز بازار غزه با کرانه باختری و همچنین راه‌ دریایی برای تجارت جهانی باز می‌شود.

-پس از یک سال٬ انتخابات دموکراتیک برای دولت موسوم به فلسطین جدید برگزار می‌شود.

-یک سال پس از انتخابات همه اسرا به صورت تدریجی طی ۳ سال آزاد می‌شوند.

- طی پنج سال ، یک بندر و فرودگاه برای فلسطین جدید تأسیس خواهد شد و تا آن زمان فلسطینی ها از فرودگاه ها و بنادر رژیم صهیونیستی استفاده خواهند کرد.

- مرزهای بین فلسطین جدید و رژیم صهیونیستی همچنان برای عبور شهروندان و کالاها و نیز با کشورهای دوست باز است.

-یک پل معلق بین بزرگراهی ساخته خواهد شد که ۳۰ متر از سطح زمین بلند می شود و غزه و کرانه باختری را به هم متصل می کند. ماموریت ساخت این پل به یک شرکت چینی واگذار شده و ۵۰ درصد از هزینه آن را چین٬ ۱۰ درصد ژاپن٬ ۱۰ درصد کره جنوبی٬ ۱۰ درصد استرالیا٬ ۱۰ درصد کانادا و ۱۰ درصد نیز آمریکا و اتحادیه اروپا پرداخت خواهند کرد.

طبق این پیش‌نویس٬ دره اردن همچنان در دست صهیونیست‌ها باقی خواهد ماند.

مسئولیت‌های که بر عهده طرفین است:

-در صورت رد این طرح از سوی حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطین٬ آمریکا همه حمایت‌های مالی خود را از فلسطینیان قطع خواهد کرد و از کمک سایر کشورها به فلسطین نیز جلوگیری می‌کند.

-اگر سازمان آزادی‌بخش فلسطین شروط این پیش‌نویس را بپذیرد٬ اما حماس یا جهاد اسلامی آن را رد کنند٬ مسئولیت و عواقب آن بر عهده این دو خواهد بود. در صورت درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس٬ آمریکا برای ضربه زدن به فرماندهان حماس و جهاد اسلامی از صهیونیست‌ها حمایت خواهد کرد.

-اگر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را رد کند٬ حمایت اقتصادی از آن به زودی متوقف خواهد شد.

در پایان این پیش‌نویس آمده که قیمومیت مسجدالاقصی به جای اردن به عربستان داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر خنده دار.حتی محمود عباس خود فروخته هم این طرح رو به رسمیت نمیشناسه

    • بدون نام

      چقدر خنده دار.حتی محمود عباس خود فروخته هم این طرح رو به رسمیت نمیشناسه

    • بدون نام

      اسمش را بدرستی معامله گذاشتید اما باید توافقی عادلانه را پی ریزی میکردید این زخم را کهنه با دهان باز فقط پانسمان میکنید تا روزی باز هم دهان باز کند

    • بدون نام

      صنّار بده آش، به همین خیال باش!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      وای خدای من!
      چه مجازات وحشتناکی برای طرّاح این طرح، یعنی خود اسرائیل، در نظر گرفته شده!!!!!
      اگه طرحو اجرا نکنه به زودیِ زود، اونم خیلی زود، یعنی زودِ زودِ زود(!)، چجور بگم؟! یعنی خییییییلی زود، اونقدر زود که نگو!!!!!، کمکهای اقتصادی بهش قطع میشه!!!!!!
      قطع نخاع شدیم از بس خندیدیم بابا!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج