۹۴۰۲۴۳
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

سازمان برنامه و بودجه: صداوسیما زیان‌ده است

معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بنابر قانون شرکت‌های زیان ده باید ظرف دو سال تعیین تکلیف شوند برای مثال صدا و سیما و آب و فاضلاب زیان‌ده هستند ولی نباید در نمایش این موضوع اغراق شود چون دچار مشکل می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا: معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بنابر قانون شرکت‌های زیان ده باید ظرف دو سال تعیین تکلیف شوند برای مثال صدا و سیما و آب و فاضلاب زیان‌ده هستند ولی نباید در نمایش این موضوع اغراق شود چون دچار مشکل می‌شوند.

حمید پور محمدی معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس ضمن اشاره به بودجه شرکتهای دولتی گفت: سازمان برنامه، درباره بودجه شرکت‌های دولتی ۷۲ هزار صفحه اطلاعات به مجلس داده که به دیوان محاسبات نیز تقدیم شده است؛ این اقدام به عنوان کار اولیه خوب است امیدواریم برای سالهای آتی با کمیسیون برنامه و مرکز پژوهش‌ها گام‌های بهتری برداریم همچنان که امسال علاوه بر ارائه لایحه بودجه در زمان مقرر، گزارش بودجه شرکت‌ها نیز یک ماه زودتر داده شده است.

وی افزود: در خصوص زیان ده بودن شرکتهای دولتی، سازمان برنامه تلاش کرد که این موضوع را شفاف کند در این راستا تعداد شرکت‌های زیانده از ۶۹ شرکت به ۱۰۴ شرکت نمایش داده شد، بنابر قانون شرکت های زیان ده باید ظرف دو سال تعیین تکلیف شوند برای مثال صدا و سیما و آب و فاضلاب زیان‌ده هستند ولی نباید در نمایش این موضوع اغراق شود چون دچار مشکل می‌شوند، باید با کمیسیون تلفیق به راهکاری برسیم که طبق قانون دچار تزلزل نشوند.

معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: حقوق شرکت‌های دولتی همچون کارکنان دولت ۱۵ درصد رشد دارد؛ شرکت‌های دولتی اجازه ندارند که علاوه بر این میزان، رشد حقوق داشته باشند، ما امسال گزارش وضعیت شرکت‌هایی را که دولت کمتر از ۵۰ درصد در آن سهام دارد به مجلس ارائه داده ایم که این علاوه بر وضعیت شرکت‌هایی است که دولت در آن ۵۰ درصد بیشتر سهام دارد.

پورمحمدی در خصوص ارائه گزارش بودجه مناطق آزاد به مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شرکت‌های دولتی ۱ هزار و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان است که این شامل بودجه ۳۸۲ شرکت بوده که ۱۰۴ شرکت زیان ده هستند.

وی همچنین با اشاره به درآمدهای حاصب از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: این موضوع را ضمن تبصره ۱۴ مربوط به یارانه‌ها پیش بینی کرده ایم؛ از سال اول اجرای قانون هدفمندی چون منابع کفاف هزینه ها را نمی‌داد مجلس بر این نظر بود که در بودجه سنواتی این موضوع پیش بینی شود تا منابع فرآورده‌ها هم در آن حساب شوند.

معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان مالیات شرکت‌های دولتی ۵۷۰۰ میلیارد تومان و سود آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان است این شرکت‌ها در سال آینده ۲۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند قرار است که آنها اقتصاد را پیش ببرند؛ بسیاری از زیان‌های این شرکت‌ها ناشی از تکالیفی است که در بودجه می‌آید اما منابعی برای اجرای این تکالیف پیش بینی نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا

    • حمید

      صداوسیما بابودجه مردم وپول مردم برضد مردم با بی عرضگیش ادامه میدهید تعطیل بشه بهتره کی به صداسیما نگاه میکنه ماهواره امریکا صدا وسیما ی ایرانیان!!

      پاسخ ها

      • نام

        آنقدر که بعضی حضرات مردم را علاقمند به دیدن برنامه های ماهواره ای کرد صاحبان شبکه های ماهواره ای برای دیده شدن تلاش نکردن بیشتر رفتار آقایان آمریکا نزد مردم امریکا شده و ملت علاقه زیادی به مهاجرت به آمریکا و سایر کشور ها شدند حتی این علاقه نزد مدیران از مردم عادی بیشتر است گواه این ادعا مقیم شدن خانواده مدیران است اوضاع به چه روزی افتاده که مردم برای اقامت به ترکیه هم هجوم می برند

    • بدون نام

      حرامتان باشد پولی را که بجز اگهی تبلیغاتی میگیرید ....

    • بدون نام

      واقعا زیان ده هست تعطیلش کنید تا بدون دیش ماهواره بگیریم تازه اونر آبیها بیشتر از دولت تعریف وتمجید میکنن

    • م

      با ماهی ۱۸۰۰میلیارد که از آلیس میگیرید بازهم سیر نمیشید

      پاسخ ها

      • نام

        این پول ها جلی دیگری خرج میشود ماشالله بخور زیاده

    • ایرانی

      درش گچ بزنید تموم بشه این سازمان منفور و بی خاصیت رو

    • ''''''''Shanjani................'

      '''' جلو'' ضرر '' را از هر کجا بگیری'' منفعت است'' پیش به سوی '' تعطیلی صدا و سیما!!!!

    • بدون نام

      اگه زیانده است درشو تخته کنید.صدا و سیمای میلی دیگه جایی تو دل ملت نداره.

    • بدون نام

      کانالهای اصافه را جمع کنند

    • بدون نام

      کی تلویزیون میلی را نگاه میکنه بودجه برای چی میخواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سانسور چی

    • آزاد

      زیان ده نیست ،بخور بخورش خیلی زیاده ،بعد نهادیست که بدونه پاسخگوئی کار میکند و فساد درونی بالائی دارد

    • ابابیل

      اولا صداوسیما یعنی ،فرهنگسازی ،،اطلاعات واخبار و زندگی ودین و اندیشه ،، اون را با پالایشگاه نفت اشتباه نگیر جناب نوبخت ،،

    • نام

      متاسفانه سازمانهایی که باید کار فرهنگی کنند و یا کار بهداشتی و درمانی ارایه دهند مانند یک بنگاه اقتصادی در نظر گرفته میشود و توقع سود آوری از آنها است بعد آهار می داریم چرا در زمینه فرهنگی خروجی مناسب نداریم و یا وضع بهداشت و درمان اسفناک است اگر قرار است سازمانها و ارگانها بی کسب درآمد و سود آوری داشته باشند چه نیازی به اختصاص بودجه برای آنها است

    • بدون نام

      صداوسیمای که تمام مقامات ان هم فامیل هستند یا با رابطه سر کار امدن و هیچ اطلاعتی هم از کارشان ندارند بهتر از این نمیشود و تمام برنامه کسل کننده. و بی محتوا و کل اخبار ان هم دروغ است و یک برنامه پر بیننده مثل نود هم به خاطر یک ادم بی شخصیت مثل فروغی قطع میکنند انتظار پیشتر از این نباید داشت

    • بدون نام

      جیب مردم هست، کسری انها جبران میشه!

    • طرفدار ملت

      دقیق ترین وبهترین و واقعیت ترین تیتر اخبار داغ از اول شروع بکارش تا الان این بوده
      حقیقت محض رو گفتی دمت گرم

    • بدون نام

      کسی باور میکنه آیا؟
      درآمد صدا وسیما از تبلیغات روزانه تریلیونیه بعد زیان میده یا دزدی

    • بدون نام

      چرا به شرکت های خصوصی واگذار نمیکنند، که حداقل بر کیفیت شبکه ها افزوده بشه و مردم استفاده ببرند؟ بنظرم اگه از فردا اکثر شبکه های سیما قطع بشه برای کسی مهم نباشه

    • بدون نام

      اگر به مردم راست بگویند و صادق باشند .زیان ده نمی شوند؟ این چوب خداوند است

    • بدون نام

      جمع کنیداین صداسیمای میلی بدون بینندرو همش دروغ فریب به دردنخور ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج