۹۴۰۴۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سبک‌دست: طلبم از استقلال میلیاردی است

شاهرخ سبک‌دست نامی آشنا برای استقلالی‌ها است. کسی که سال‌ها پیش به عنوان عضو اقتصادی هیأت مدیره باشگاه استقلال فعالیت مالی گسترده‌ای در این باشگاه داشت.

ایران ورزشی: شاهرخ سبک‌دست نامی آشنا برای استقلالی‌ها است. کسی که سال‌ها پیش به عنوان عضو اقتصادی هیأت مدیره باشگاه استقلال فعالیت مالی گسترده‌ای در این باشگاه داشت. سبک‌دست پیشخور شدن برخی مبالغ از سوی مدیران باشگاه استقلال را تأیید کرده است و بر این باور است که این اتفاقات در باشگاه‌های بزرگی همچون استقلال اجتناب ناپذیر است. او در عین حال طلب میلیاردی‌اش از باشگاه استقلال را نیز تأیید کرده است.

استقلال در حال تغییر وضعیت مدیریت است و به احتمال زیاد گروه جدیدی مسند کار را به عهده می‌گیرند. شما سابقاً یکی از اعضای مدیریتی باشگاه بودید و برخی امور مربوط به حوزه اقتصادی را زیر نظر داشتید و حتی مبالغ زیادی هم برای این باشگاه خرج کردید. به بهانه تغییرات پرسش این سؤال ضروی است؛ آیا در سال‌های گذشته مبالغی از کمک اسپانسری که متعلق به این سال‌ها بوده پیشخور شده است؟

بله، علتش هم این بود که برخی همپوشانی‌ها از سوی طرف‌های قرارداد ما ایجاد می‌شد که به ناچار این وضعیت به وجود می‌آمد. پیشخور شدن در باشگاه استقلال به اعتقاد من که مسئولیت حوزه اقتصادی را به عهده داشتم کاملاً طبیعی است و احتمالاً باز هم تکرار خواهد شد!

یعنی پیش شرط‌‌هایی وجود ندارد که باعث شود مدیران به اندازه بودجه‌ای که در اختیارشان قرار دارد، برای همان سال هزینه کنند؟

قطعاً باید همینطور باشد که شما می‌گویید اما استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی عادی نیستند که بتوانید یک بودجه مشخص را برای یک سال آنها در نظر بگیرید. مثلاً بگویید برای این فصل می‌خواهم 40 میلیارد هزینه کنم و تا آخر فصل هم همان 40 میلیارد را خرج کنید. تیم‌هایی که در حد استقلال و پرسپولیس هوادار دارند به گونه‌ای هستند که در میانه‌های فصل گاهاً نیاز به تغییراتی در آنها احساس می‌شود. مثلاً زمان مدیریت خودمان دو بار مربی عوض شد که بار مالی اضافی به دوش باشگاه گذاشت. برخی بازیکنان هم کیفیت کافی نداشتند و یا مصدوم شدند که ناچار شدیم بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیریم. این رویه همیشه در استقلال وجود دارد و اجتناب ناپذیر است. شما به عنوان مدیر نمی‌توانی مقابل هواداران قرار بگیری و بگویی بازیکن جدید نمی‌خرم یا مربی را عوض نمی‌کنم. در باشگاهی مثل استقلال باید بر اساس خواسته هواداران جلو بروی، تصمیم‌های آنی بگیری و هزینه کنی. اینطور نیست که اوضاع را به حال خود رها کنی. شما به عنوان مدیر با یکسری هزینه‌های پیش‌بینی نشده مواجه می‌شوی که ابتدای فصل هرگز تصورش را هم نمی‌کردی.

با این حساب باید حق را به مدیران باشگاه استقلال بدهیم، همینطور است؟

نه اینکه حق را بدهیم اما باید این موارد را در نظر داشته باشیم که مدیران با شرایط غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند که دودش به چشم مدیران بعدی می‌رود.

الان صحبت از پیشخور شدن مبالغ زیادی از سال‌های بعدی است که برای مدیران جدید استقلال مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند.

بله، همینطور است اما من به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه اقتصادی باشگاه کار کرده‌ام می‌دانم که تیم‌هایی مثل استقلال چه ظرفیت‌های بزرگی برای درآمدزایی دارند. شما فکر می‌کنید حق فروش پیراهن باشگاه استقلال درآمد کمی برای باشگاه‌ها به همراه دارد؟ همین استقلال میلیاردها تومان در سال می‌تواند از این راه پول درآورد. یا موضوع حق پخش که در ایران به خوبی حق باشگاه‌ها ادا نمی‌شود. من می‌گویم راه درآمدزایی وجود دارد، خوب هم وجود دارد و استقلال و پرسپولیس می‌توانند حتی پول هم ذخیره کنند به شرط آنکه دولت نیز به آنها کمک و راه‌های درآمدزایی را تسریع کند. الان درآمدهای باشگاه‌های بزرگ ما به 20 درصد از ظرفیت‌های خود نیز نرسیده است. البته زمانی که ما بودیم، توانستیم درآمد را از سالی 15 میلیارد به 40 میلیارد افزایش دهیم اما آنقدر هزینه‌های پیش‌بینی نشده وجود دارد که هر چه خرج می‌کنی انگار باز هم کم است.

شما از آن زمان هنوز از باشگاه استقلال طلب دارید؟ گفته می‌شود مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان از باشگاه می‌خواهید و هنوز به شما پرداخت نشده است. علاوه بر شما دیگر اسپانسر‌ها هم هستند که به باشگاه پول‌هایی داده‌اند اما هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

بله، طلب میلیاردی من از باشگاه استقلال صحت دارد که مربوط می‌شود به همان سال‌هایی که در باشگاه فعال بودم. مشکلاتی هم برای من به وجود آمده اما سروصدایش را در نیاورده‌ام. من با استقلال اختلاف حساب‌هایی دارم که امیدوارم پرداخت شود. البته اهل شکایت نیستم چون استقلال را دوست دارم و مطمئنم که روزی وضعیت مالی این باشگاه آنقدر خوب می‌شود که این طلب‌ها هم پرداخت خواهد شد. استقلال می‌تواند سالی 100 میلیارد و حتی بیشتر درآمدزایی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج