۹۴۰۴۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مسی، تشنه به ال‌کلاسیکو می‌رسد

مهاجم بارسلونا که تاثیرگذارترین بازیکن ال‌کلاسیکو است می‌خواهد پس از یک فصل دوباره دروازه رئال مادرید را باز کند.

ایسنا: به نقل از آس، لیونل مسی پس از یک فصل ناکامی در گلزنی برابر رئال مادرید دوباره مقابل این تیم قرار می‌گیرد. شاید این موضوع در مجموع آمار بدی نباشد اما برای ستاره بارسلونا خیلی عجیب محسوب می‌شود. هیچ بازیکنی به اندازه مسی برابر مادرید گلزنی نکرده است. ستاره آرژانتینی بالاتر از اسطوره‌هایی مانند پاکو خنتو و آلفردو دی استفانو قرار دارد و بهترین گلزن ال کلاسیکو به حساب می‌آید.

مسی در ۴۱ بازی ۲۶ گل مقابل سفیدپوشان به ثمر رسانده است. او هم‌چنین بهترین گلزن نوکمپ و سانتیاگو برنابئو است. نخستین گل ستاره بارسا در فصل ۰۷-۲۰۰۶ به ثمر رسید. بازیکن آرژانتینی زمانی که تنها ۱۹ سال داشت توانست هت تریک کند. در آن بازی جوان‌ترین گلزن ال کللاسیکو نیز لقب گرفت.

به همین خاطر فصل‌هایی که مسی در گلزنی در ال کلاسیکو ناکام باشد عجیب به حساب می‌آید. تنها پنج فصل این اتفاق افتاده است. یکی از آن‌ها به فصل گذشته بر می‌گردد با وجود این که دو تیم چهار بار برابر هم قرار گرفتند (دو دیدار در لالیگا و دو بازی نیمه نهایی در کوپا دل ری)، بارسا در سه بازی پیروز شد و یک بازی با تساوی به پایان رسید. در این چهار دیدار آبی اناری‌ها ۱۰ بار گلزنی کردند و تنها دو گل دریافت کردند. هیچ یک از این گل‌ها به نام "شماره ۱۰" بارسا ثبت نشد. لوییس سوارس پنج گل به ثمر رساند و گل‌های دیگر به نام فیلیپ کوتینیو، آرتورو ویدال، مالکوم، ایوان راکیتیچ و رافائل واران (گل به خودی) ثبت شد.

مسی در پیروزی ۵ بر یک تیمش حضور نداشت چون آسیب دیده بود. در دیدار رفت کوپا دل ری به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. در بازی برگشت کامل بازی کرد اما هم‌چون دیگر دیدار لالیگا نتوانست گلزنی کند. در لالیگا زمانی که بازی ۲ بر صفر به نفع تیم کاتالانی بود مسی پنالتی را به سوارس داد تا گلزنی کند. مسی با اشتیاق در ال کلاسیکو حاضر خواهد شد تا به تاریخ سازی‌اش برابر رئال مادرید ادامه دهد.

تاثیر

حضور ستاره آرژانتینی در ال کلاسیکو تنها به گل‌هایش بر نمی‌گردد. تاثیرش در بازی تعیین کننده است. او نه تنها بهترین گلزن این دیدار تاریخی محسوب می‌شود بلکه بیش‌ترین پاس گل را نیز داده است. کاپیتان بارسا در ۴۱ بازی ۱۳ پاس گل داده است. رکوردهای مهاجم آرژانتینی به همین جا ختم نمی‌شود. او رکورد بیش‌ترین بازی بازیکن غیر اسپانیایی در ال کلاسیکو را به نام خود ثبت کرده است (۴۱ دیدار). هم‌چنین بیش از همه در دیدارهای پیاپی حضور داشته است (۳۵ بازی). علاوه بر این بیش‌ترین برد را در کنار سرخیو بوسکتس برابر مادرید تجربه کرده است (۱۴). مسی به همراه لاسکانو و پوشکاش بیش‌ترین هت تریک را در تاریخ این بازی‌ها داشته‌اند. آخرین هت تریک ستاره بارسا به پنج سال پیش بر می‌گردد.

جدال برای پیچیچی

در ال کلاسیکو امشب (چهارشنبه) که ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود رقابت کریم بنزما و مسی برای پیچیچی وجود دارد. هر دو بازیکن با ۱۲ گل بهترین گلزنان این فصل لالیگا محسوب می‌شوند. بنزما یک روند ثابت در این فصل داشته است و مسی از هفته هفتم که در این بازی‌ها حاضر شد توانست در ۹ بازی پیاپی گلزنی کند تا در هفته هفدهم به رکورد ۱۲ گل برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج