جاباما
۹۴۰۷۰۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مرکل: ناچار به اخراج دو دیپلمات روس بودیم

صدراعظم آلمان در دفاع از اقدام دولتش مبنی بر اخراج دو دیپلمات روس در رابطه با قتل یک شهروند گرجستانی در برلین، این اقدام را ناگزیر خواند.

ایرنا: صدراعظم آلمان در دفاع از اقدام دولتش مبنی بر اخراج دو دیپلمات روس در رابطه با قتل یک شهروند گرجستانی در برلین، این اقدام را ناگزیر خواند.

به گزارش نشریه بیلد آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از اقدام دولتش در اخراج دو دیپلمات روس در رابطه با قتل «زلیمخان خانگوشویلی» در این کشور دفاع کرد.

مرکل: ناچار به اخراج دو دیپلمات روس بودیم

وی که امروز (چهارشنبه) به درخواست نمایندگان در پارلمان آلمان (بوندستاگ) حاضر شده بود گفت از آنجایی که چگونگی مسئله قتل این شهروند گرجستانی روشن نشده بود، برلین ناگزیر از اخراج دو دیپلمات روس شد.

مرکل افزود: باید این دو دیپلمات را اخراج می کردیم چون هیچ تمایلی برای همکاری از طرف روسیه وجود نداشت.
صدراعظم آلمان با این حال تاکید کرد که برلین در حال برقراری تماس با مسکو بوده و تلاش می کند زوایای پنهان این پرونده قتل را روشن کند.

در واکنش به اقدام آلمان، وزارت خارجه روسیه نیز بیست و یکم آذر در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو به‌زودی دو دیپلمات آلمانی را اخراج می‌کند.

دولت آلمان روز ۱۳ آذرماه دو دیپلمات روس را در واکنش به همکاری نکردن مسکو با برلین در خصوص پرونده قتل یک شهروند گرجستانی در این کشور اخراج کرد.

این تصمیم به خواست دستگاه قضایی آلمان و به دلیل مظنون بودن عوامل دولتی روسیه یا چچن در قتل این فرد که گفته می شود یکی از فرماندهان نیروهای شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بوده، انجام گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج