۹۴۰۷۸۳
۹ نظر
۵۰۱۴
۹ نظر
۵۰۱۴
پ

آیا تهران باید تخلیه می‌شد؟

کارشناس محیط زیست از شاخص‌ها و سازوکارهای منتهی به تخلیه شهرها به هنگام آلودگی هوا می گوید. وی در این یادداشت وضعیت آلودگی تهران در روز دوشنبه را نیزتحلیل می کند

پیام نو: کارشناس محیط زیست از شاخص‌ها و سازوکارهای منتهی به تخلیه شهرها به هنگام آلودگی هوا می گوید. وی در این یادداشت وضعیت آلودگی تهران در روز دوشنبه را نیزتحلیل می کند

متن یادداشت محمد درویش را در ادامه بخوانید:

شهردار تهران روز سه شنبه ۲۶ آذرماه درباره وضعیت آلودگی هوای تهران گفته بود که تهران روز دوشنبه به درجه‌ای از آلودگی رسیده بود که باید تخلیه می‌شد. هر چند این سخنان وی بلافاصله از سوی روابط عمومی شهرداری تکذیب شد ولی فایل صوتی منتشره از سوی خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که حناچی از وضعیت منتهی به تخلیه پایتخت سخن گفته است.

اما اینکه چرا این سخنان را تکذیب کرده، جای سوال و تامل دارد. آنچه من حدس می‌زنم، این است که از آنجا که مقام مسئول تصمیم‌گیر درباره تخلیه شهرها، عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور یعنی شورای‌عالی امنیت ملی است، احتمالا مسئولان آن شورا با شهرداری تماس گرفته و شهردار را از ایجاد التهاب عمومی برحذر داشتند که نتیجه آن نیز همین تکذیب شده است.

آیا تهران باید تخلیه می‌شد؟

با این وجود سوالی که بی‌پاسخ مانده این است که آیا شهر باید تخلیه می‌شد یا نه؟ در این باره مجدد تاکید می‌کنم که مقام مسئول تصمیم‌گیر در این رابطه شهرداری نیست. شهرداری باید گزارشی از وضعیت رصد آلودگی به نهادهای تصمیم‌گیر ارائه دهد. براساس الگوی موجود چنانچه شاخص آلودگی هوا 230 به بالا باشد هوا به مرحله بسیار ناسالم می‌رسد؛ بسیار ناسالم به معنای آن است که حتی در محیط های بسته مانند منزل هم احتمال مسمومیت ناشی از آلودگی هوا وجود دارد.

از این‌رو در شرایط بالای 230، خروج از سکونتگاه‌ها و رفتن به نقاط سالم ضرورت دارد. آن‌طور که از رصد شاخص آلودگی هوا در روز دوشنبه بر می‌آید؛ در آن روز مجموع هوای تهران پائین‌تر از شاخص 230 بوده است.

در بیشتر نقاط تهران شاخص آلودگی هوا زیر 180 بوده است هر چند که در همان روز در دو سه نقطه از تهران شدت آلایندگی زیاد بوده و در ساعاتی بالاتر از 230 را نشان می‌داد. از آنجا که سازمان هواشناسی نیز احتمال داده بود، صبح سه‌شنبه در تهران شاهد بارندگی خواهیم بود مسئولان تحمل کردند و تصمیم درست را گرفتند.

با توجه به تحلیل داده‌ها و تجارب شخصی، به نظر بنده کل ماجرای تخلیه تهران در همین حد بوده که ای کاش مسئولان شفاف‌تر با مردم صحبت می‌کردند و باعث نگرانی غیرضروری نمی‌شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تهران هرگز نخلیه نخواهد شد حناچی صلاحیت ندارد برای ۱۸ ملیون‌ سکنه تهرانحتی اظهار نظر کند

      پاسخ ها

      • 66

        شاخص الودگی تا 140 خطر مرگ از نظر جهانی وئ استاندارد مطالعه کن تا بفهمی صلاحیت یعنی چی... بدبخت جهان سومی وقتی شاخص الودگی 240 باشه یعنی شبیه بمباران شیمایی متوجه شدی

      • بدون نام

        شما جایی نرو با همون گاری تک سرنشینت هوا رو بدتر هم بکن

    • بدون نام

      عجب.. ایشون منظورش این بود که اگه باران نمیامد این شاخص همونطور که روز دوشنبه به مرور بالا میرفت, بالا رفته و به عدد بالای 230 میرسید که قطعا دور از ذهن نبود. بنابراین پیش بینی اشتباهی نکرده آقای شهردار.

    • بدون نام

      همش مصلحت اندیشی های مسخره. گند زدین به مملکت، همش لاپوشانی، تکذیب، انکار
      گند مملکتو برداشته، خجالت بکشید. شورای عالی امنیت ملی چه غلطی میکنه؟ اصلا امنیت کدوم ملت رو تامین می کنه، این شورا فقط در راستای امنیت یه عده خاص کار می کنه

    • بدون نام

      ملت نادان == رویا پردازی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته همه این بدبختیها از نادانی ماست . گر ما خرد داشتیم کجا اینچنین سرنوشت بد داشتیم

    • خدا

      بدنیست یه ذره فکر کنید ها!!!!تخلیه می کردن مردم کجا می رفتن؟وسط بیابون؟ با کدوم ظرفیت جاده ها؟با کدوم بنزین تو ماشین های روشن می خوابیدن؟این مردم محکوم به فنا هستن چون به شماها اعتماد کردن!!!

    • کمیل

      تهران سالهاست باید تخلیه بشه و جمعیتش نصف بشه تا بشه شهر بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج