جاباما
۹۴۰۷۹۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای» در لبنان

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه ی طایفه ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

ایرنا: صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه ی طایفه ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

به گزارش تارنماهای خبری و رسانه های تصویری از جمله تلویزیون های ال. بی. سی و المیادین لبنان، تظاهرات گسترده‌ی مردم طرابلس در شمال این کشور از میدان عبدالحمید کرامی (النور) آغاز شد و به سمت دیگر میدان‌ها و خیابان‌های این شهر بندری ادامه یافت.

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای» در لبنان

بر پایه‌ی این گزارش، پیشاپیش تظاهرکنندگان خودروهایی حرکت می‌کردند که بالای آن‌ها پرچم لبنان به اهتزار درآمده بود و از طریق بلندگو سرودهای ملی پخش می کرد.

تظاهرکنندگان شعارهایی را علیه برخی رهبران سیاسی و مقام های حزبی سر دادند و آنان را به فساد، ظلم، فقیر کردن شهروندان و تلاش برای کشاندن آن‌ها به دام فتنه متهم کردند.

این تظاهرات به دعوت جمعیت ها، اتحادیه ها، احزاب و گروه های فعال مدنی، اجتماعی و سیاسی طرابلس انجام گرفت و قشرهای مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در آن شرکت کردند.

آنان خواهان تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) شدند.

«سعد حریری» نخست وزیر لبنان هفتم آبان ماه گذشته استعفا داد و «میشل عون» رییس جمهوری لبنان وی را به طور موقت به عنوان رییس «دولت پیشبرد امور» منصوب کرد.

او امروز (چهارشنبه) بار دیگر خواستار تشکیل دولت فن سالار شد.

قرار است فردا (پنجشنبه) رایزنی های سیاسی میان نمایندگان مجلس و رییس جمهوری برای تعیین نامزد نخست وزیری، در کاخ بعبدا در شرق بیروت انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میگم اثلالبنان عراق تظاهرات سرچی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج