جاباما
۹۴۰۸۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قوه قضائیه: آستانه تحمل مردم کم شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری متاسفانه آستانه تحمل مردم کاهش یافته و بیشترین جرائم را نزاع، خشونت و درگیری خیابانی تشکیل می دهد.

خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری متاسفانه آستانه تحمل مردم کاهش یافته و بیشترین جرائم را نزاع، خشونت و درگیری خیابانی تشکیل می دهد.

محمد باقر الفت اظهار داشت: سرمایه اجتماعی در کشور ما مبتنی بر احکام دین مبین اسلام با نظر قاطبه ملت ایران در سال ۵۸ است که به برکت انقلاب اسلامی با انسجام و یک پارچگی در میان مردم برای رسیدن به اهداف متعالی ایجاد شده و در مسیر قانون تلاش می‌کنیم تا انسجام ملی و سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کرده و از فرسایش آن جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا آنجا که ممکن است از ورود آسیب‌هایی که ناشی از مسائل بیرونی و یا عملکرد برخی در داخل است و اعتقادات و باورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد جلوگیری کنیم و گام دوم انقلاب را مبتنی بر همین سرمایه‌های اجتماعی محکم‌تر برداریم.

الفت در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بیشترین جرایم شامل چه مواردی است گفت: متأسفانه جرایم مبتنی بر خشونت از قبیل نزاع، فحاشی، افترا و اهانت و ایراد ضرب و جرح بیشترین آمار جرایم را شامل می‌شود که نشان می‌دهد آستانه تحمل مردم بسیار کاهش یافته و با کمترین تنشی شاهد عکس العمل های جدی لفظی و رفتاری و نزاع بین مردم هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: در معاونت پیشگیری قوه قضائیه تلاش می‌کنیم با کمک دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برخی برنامه‌ها آستانه تحمل مردم را بالا ببریم و ضریب خشونت در رفتارها را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: استفاده از روش‌های فرهنگی در اولویت برنامه‌های فرهنگی است و یکی از زوایای کار ما در حوزه پیشگیری توجه به پیشگیری فرهنگی بر پایه برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی است.

الفت اظهار داشت: در این راستا تربیت مربیان با برگزاری کلاس‌های تخصصی، اعزام مربیان به اقصی نقاط کشور و شرکت دادن مردم در کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقای آگاهی عمومی و شکل گیری و تنظیم روابط اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی مهمترین علت افزایش جرایم را بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: متأسفانه با شرایطی که از نظر اقتصادی در کشور حاکم شده بیشتر جرایم به دلیل بیکاری و نبود اشتغال و کمبود ثروت و کاهش درآمدها رخ می‌دهد که باید با اجرای برنامه‌هایی که تحریم‌ها را بی اثر می‌کند و تولید را رونق می‌دهد از مشکلات عبور کنیم.

الفت در مورد جرایم انتخاباتی در این ایام هم گفت: مطابق ادوار گذشته انتخابات مبتنی بر ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس در حال انجام است که در این راستا با صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه، ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی در قوه قضائیه به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شده و پنجمین جلسه را با حضور بسیار خوب و پر نشاط اعضا برگزار کرده‌ایم.

وی یادآور شد: شیوه نامه و دستورالعمل‌ها نیز تهیه شده و استان‌های حساس و نیمه حساس شناسایی شده‌اند و شاخص‌ها را برای تعیین این استان‌ها آماده کرده‌ایم و دستورالعمل‌هایی برای همه استان‌ها ارسال شده که همکاران قضائی به دستگاه‌هایی که صلاحیت قانونی در اجرا و نظارت دارند کمک خواهند کرد.

وی بیان کرد: البته طبیعت انتخابات به گونه‌ای است که شاید رفتارهایی شکل گیرد که با تذکر آنها را حل کرده‌ایم و خوشبختانه در این زمینه جرایم چشمگیری صورت نگرفته است.

الفت بیان کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم شاهد انتخاباتی پر شور در کشور باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج