جاباما
۹۴۰۸۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ردپای کیسینجر در مذاکرات تجاری آمریکا و چین

یکی از خبرنگاران کاخ سفید به نقل از مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا اظهار کرد هنری کسینجر به تازگی ۲ بار با رئیس جمهوری چین و همچنین در کاخ سفید دیدار داشته است.

خبرگزاری ایرنا: یکی از خبرنگاران کاخ سفید به نقل از مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا اظهار کرد هنری کسینجر به تازگی ۲ بار با رئیس جمهوری چین و همچنین در کاخ سفید دیدار داشته است.

خبرنگار سی ان بی سی شامگاه چهارشنبه روایتی را از لری کادلو مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا مطرح کرد که گفته است هنری کسینجر اخیرا در کاخ سفید بوده است.

وی افزوده است کسینجر ۲ بار هم با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دیدار داشته است.

هنری آلفرد کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی این کشور فعالیت داشته است و در دوران ریاست جمهوری ترامپ هم یکی از ریل گذاران اصلی سیاست خارجی محسوب می شود.

این سیاستمدار ۹۷ ساله متولد آلمان و یهودی الاصل است که از سال ۱۹۴۳ تابعیت آمریکا را به دست آورد و در این کشور اقامت گزید.

کادلو بدون اینکه به این سوال پاسخ دهد که آیا کسینجر در حال ایفای نقش کانال پنهانی در گفت‌وگوهای تجاری است، اظهار کرده است: رئیس جمهوری شی به کیسینجر گفت که او ترجیح می دهد با رئیس جمهوری ترامپ که بیشتر به تجارت در اقتصاد توجه دارد تعامل کند تا دموکرات‌هایی که در موضوعات کلیدی تجاری مذاکره نمی کنند و به حقوق بشر و چیزهای دیگر می پردازند.

با این حال مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا اضافه کرده است: اجازه دهید توجه کنیم که رئیس جمهوری ترامپ روشن کرده است که ما به دنبال آزادی، دموکراسی و راه حل مسالمت آمیز در هنگ کنگ و البته با بد رفتاری با مسلمانان و ایغورها مخالف هستیم.

گوردن چانگ عضو اندیشکده گیت استون به تازگی در یادداشتی با عنوان "خلا بزرگ در پیمان تجاری با چین" گفته بود در توافقی که روز جمعه میان چین و آمریکا اعلام شد، به نظر می رسد "لری کادلو" مدیر شورای ملی اقتصادی دونالد ترامپ در این خصوص اطلاعی نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج