جاباما
۹۴۰۸۸۷
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

بیرانوند - بوژیدار؛ نقاب‌ها برداشته شد

بعد از سال‌ها آرامش و رقابت بدون مشکل حداقل در ظاهر! اکنون شماره یک و دو پرسپولیس در شرایط ویژه‌ای قرار دارند.

ورزش سه: علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ در این فصل شکل دیگری از رقابت با یکدیگر را دنبال می‌کنند و اینبار گلر کروات نمی‌خواهد تنها به واسطه ملی‌پوش بودن شماره یک پرسپولیس، پشت سر نام او قرار گیرد. بوژیدار طی چهار دیداری که در این فصل حضور حضور در ترکیب را به دست آورده نمایش خیره‌کننده ای از خود به جا گذاشته است.

بوژیدار در این فصل در جدال مقابل پارس جنوبی جم، ذوب آهن، سایپا و صنعت نفت آبادان در دروازه تیمش حضور یافته که حاصل آن ۴ پیروزی و بسته ماندن دروازه بوده است. این در حالیست که طبق ادعای کادرپزشکی پرسپولیس، در حال حاضر بیرانوند با مصدومیت مواجه است و تنها در تمرینات و دیدارهای تدارکاتی قادر به همراهی این تیم خواهد بود!

بیرانوند که بعد از گل دریافتی سرخپوشان مقابل گل گهر سیرجان به شدت از عملکرد دفاعی تیم و خصوصا شرایطی که کنعانی زادگان فراهم کرده بود و بی توجه به حمله خطرناک حریف اقدام به بستن بند استوک خود کرده بود، گلایه اش را مطرح کرد که با انتقاد و واکنش کالدرون مواجه شد. نیمکت نشینی او در دیدار مقابل سایپا در روزی که خودش مدعی شده بود عادت به این اتفاق ندارد و خیلی زود بازخواهد گشت، اکنون این سوال را شکل می دهد که در جدال مقابل پارس جنوبی این فرصت بار دیگر برای او فراهم خواهد شد یا خیر.

بیرانوند خاطرات خوبی از دیدار مقابل پارس جنوبی در ذهن دارد؛ مهمترین آن مربوط به دو فصل و در تقابل با محسن فروزان است که گلر حریف قصد داشت برابر او با پنالتی برتری خود را اثبات کند که در نهایت اما ضربه فروزان با برخورد به تیرک‌های عمودی چپ و راست دروازه بیرانوند راهی به گل نیافت. او فصل گذشته نیز درون دروازه پرسپولیس حاضر شد و مقابل این تیم بعد از برتری، جشن قهرمانی سرخ‌ها را برپا کرد.

با این حال چیزی که از تمرینات چند روز اخیر سرخ‌ها مشخص است، احتمالا فرصت حضور در این بازی برای بیرانوند مهیا نشود و او بار دیگر مجبور شود با حضور روی نیمکت و در کنار دیگر ستاره‌های نیمکت نشین شاهد عملکرد گلر کروات این تیم باشد.

بوژیدار این روزها به گلر محبوب هواداران پرسپولیس تبدیل شده است؛ او هر چند در مدت زمان چهارساله حضور در پرسپولیس با کمترین فرصت برای قرار گرفتن درون دروازه مواجه بوده، اما طی بازی هایی که به میدان رفته به خوبی توانسته نظرها و اعتماد را به خود جلب کند. او در بیرون از زمین نیز نشان داده که قواعد دلربایی را هواداران را بلد است و رفتار او به شکلی بوده که توانسته طرفداران را به سمت خود جذب کند. بوژیدار که در ابتدای فصل نزدیک به در خروجی باشگاه قرار گرفته بود، اکنون با ۴ بازی ثابت و دستیابی به چهار پیروزی همراه با کلین شیت، جایگاه مناسبی از آن خود کرده است. این گلر کروات همانطور که گفته شد نشان داده که شرایط کری، رقابت و حتی پاسخ به تنش را بلد است، جایی که فصل گذشته با نمایش هیس خود پاسخ به حواشی و تنش های خارج از رقابت را داد و همانطور که در فولادشهر نیز بعد از هر واکنشی با کوبیدن به سینه و فریاد از عملکرد خودش دفاع کرد و نمایش پایانی او در استادیوم شهدای شهر قدس و برابر سایپا نیز تکمیل کننده این روند بود.

با این حال کدام مربی می‌تواند از کنار نام علیرضا بیرانوند به سادگی بگذرد؟ شماره یک پرسپولیس و تیم ملی بالاتر از تمام دروازه‌بانان فوتبال ایران طی ۴ سال اخیر نمایش یکنواخت از خود به جا گذاشته و بعد از دستیابی به پنجمین عنوان بهترین گلر ایران، در این فصل مرد سال فوتبال ایران نیز شد و فاصله چندانی نیز با دستیابی به همین عنوان در سطح آسیا نیز نداشت. حضور در جام جهانی و جام ملت‌ها و آمار و عملکرد درخشان به همراه تیم ملی از او گلری جذاب ساخته که می‌توان همانند واکنشی که مقابل ژاوی داشته و تیمش را به فینال آسیا رسانده، به او همواره اعتماد داشت. هرچند تغییراتی که به تازگی در سطح فنی شکل گرفته، هنوز فرصت اعتماد کاملی که سرمربی سابق به او داشته را تکرار نکرده است.

مهمترین موضوع در بازی امروز اما انتخاب گلر از سوی گابریل کالدرون خواهد بود؛ اکنون دیگر کمتر کسی است که نداند نیمکت نشینی بیرانوند ربطی به مصدومیتش ندارد و او اکنون تحت تنبیه انضباطی به شیوه کالدرون قرار گرفته است و از بد حادثه نیز بوژیدار در بهترین فرم خود از این فرصت به شکل فنی سود می‌برد. باید دید آیا کالدرون خیلی زود از دوران تنبیه بیرانوند عبور خواهد کرد و آیا بیرانوند با شماره یک به دروازه تیم بازخواهد گشت یا این فرصت باز هم باید منتظر بماند و نظر کالدرون را جلب کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • A

      بیرانوند کجا دروازه بان خوبی هسی.شما نگاه کلهایی ک میخوره بکنین.خجالت داره هرکی میگه خوبه

      پاسخ ها

      • علیرضاکارگر

        آره توخوبی....همه ی خبرنگاراواساتیدوپیشکسوتای فوتبال سه سال پشت سرهم بیراوندروبرترین دروازه بان انتخاب کردن...شماولی فک کنم بیشترمی فهمی ....؟؟؟!!!!

      • علی

        اصلا منظورت این نیست که حسینی بهتره اره.؟؟؟

    • بدون نام

      نبرد قناری و کلاغ

    • داوود

      زنده باد بیرو. کابوس کیسه کشا و سایر پلشت ها.

    • x

      انگشت کوچیکه رحمتی هم نیست

      پاسخ ها

      • امیر

        وقتی بیراوند پنالتی می گرفت رحمتی کجا بود

    • ناامید

      همین شماها هستین که الکی بازیکنها رو بزرگ میکنید . بیرانوند از یه گلر معمولی هم ضعیفتره .

    • پیمان

      این منقار حزب باد. کجاش خوبه. اسیا مث ایران حکومت طرفدار لنگ پارهدنیست

    • بدون نام

      فقط رادو

    • قشقایی

      بهترین انتخاب رادو هست،بیرانوند کم گل مفت نخورده،علیپور وبیرانوند برن بهتره

    • بدون نام

      بیرانوند گلر شش قدم نیست . بزرگترین ضعف یک دروازه بان

    • A

      بابا یکم منطقی حرف بزنین.بیرواند خدایی گلهایی ک میخوره ی دروازبان اماتورم نمیخوره.حالا ی پنالتی گرفته.پنالتی 50.50هس.بیرواند شانس اورد ک رحمتی از تیم ملی رفت.بیرواند اگه میدونست تو استقلال میتونه فیکس باشه هیچوقت نمیرفت پرسپولیس.میدونست باید ذخیره رحمتی باشه ک رفت پرسپولیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج