۹۴۰۹۵۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

توافق سه‌گانه عربستان و قطر برای حل بحران

رسانه‌های کویتی امروز (پنجشنبه) از پیشرفت‌هایی میان ریاض و دوحه در حل بحران در روابط میان کشورهای حوزه خلیج فارس خبر دادند.

ایرنا: رسانه‌های کویتی امروز (پنجشنبه) از پیشرفت‌هایی میان ریاض و دوحه در حل بحران در روابط میان کشورهای حوزه خلیج فارس خبر دادند.

روزنامه القیس کویت نوشت، از طریق منابع عالی‌رتبه مطلع شده که در جریان مذاکرات میان عربستان و قطر برای حل این بحران تاکنون بر سر سه نکته توافق شده است.

توافق سه‌گانه عربستان و قطر برای حل بحران

این روزنامه کویتی به نقل از منبعی موثق و آگاه از مذاکرات مذکور نوشت، بند نخست توافق مربوط به آماده‌سازی افکار عمومی در مورد فراهم شدن شرایط جدید متفاوت از دوره قبل است که در این شرایط فرصت امکان دستیابی به توافق میان طرفین وجود دارد.

القبس نوشت، حضور عربستان در بیست و چهارمین دور مسابقات فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در قطر برگزار شد، در چارچوب آماده‌سازی افکارعمومی برای آشتی میان کشورهای محاصره‌کننده (عربستان، امارات، بحرین و مصر) و دوحه قرار دارد.

این روزنامه به نقل از منبع مذکور نوشت، بند دوم توافق عدم آسیب رساندن به چهره‌های برجسته دو کشور توسط روزنامه‌نگاران، حامیان، مسؤولان و توئیت نویسان و دیگر افراد تاثیرگذار است.

عدم بیان هرگونه اظهارات خصمانه توسط مقامات و رهبران علیه همتایان خود در کشور دوم، بند سوم توافق است که ریاض و دوحه به آن دست یافته‌اند.

القبس در ادامه نوشت، همچنان برخی اختلاف نظرها میان طرفین برای حل این بحران وجود دارد که در حال بررسی هستند اما حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس آسان نیست چرا که مذاکرات برای حل آن یک گام به جلو و دو گام به عقب حرکت می‌کند.

این روزنامه کویتی نوشت، در حال حاضر میان دو کشور دیدارها در سطوح مختلف از جمله سطح وزرا انجام می‌شود و مذاکرات پیرامون نکات مورد اختلاف ادامه دارد و طی روزها و هفته‌های آتی احتمالا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم خبر دستیابی به توافق بر سر برخی از این اختلافات اعلام می‌شود.

وزیر خارجه قطر اوایل ماه میلادی جاری از نشست‌های مختلف میان مقامات ریاض و دوحه پرده برداشته و اعلام کرده بود، کشورش با عربستان برای حل این بحران گفت‌وگو می‌کند.

وی اعلام کرد: در حل بحران از مرحله رکود خارج شده و وارد مرحله پیشرفت شده‌ایم چرا که برخی مذاکرات میان ما و عربستان در حال انجام است و امیدواریم این مذاکرات به پیشرفتی منجر شود و ما پایان این بحران را نظاره‌گر باشیم.

کشورهای محاصره کننده پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریست‌ها قطع کردند، اتهامی که دوحه بارها آن را رد کرده است. این کشورها قطر را تحریم کرده و برای از سرگیری روابط ۱۳ شرط از جمله بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر را خواستار شدند اما دوحه همه این مطالبات را رد و آن را مداخله در امور کشورش دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان و قطر که دوتا میشن. چطور توافق سه گانه کردن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج