جاباما
۹۴۱۰۴۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مکارم: بدون دلارهای نفتی، وهابیت نابود شده بود

یکی ازمراجع تقلید با تاکید بر این که پایان عمر وهابیت نزدیک است، گفت: اگر دلارهای نفتی و حمایت آمریکا نبود تابحال اینها محو و نابود شده بودند.

خبرگزاری فارس: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان این که حوزه در برابر خطر وهابیت تکفیری بیدار است، اظهار کرد: خوشبختانه مراکز متعددی نیز در این زمینه فعال شده‌اند، منتهی نکته مهم هم اندیشی، تعامل و همکاری این مراکز و نهادها با یکدیگر است.

وی با تاکید بر این که خطر وهابیت تکفیری تنها منحصر به شیعه نیست، اظهار کرد: باید مسلمانان را بیدار کرد که اینها تنها دشمن شیعه و پیروان اهل بیت(ع) نیستند. محصول وهابیت داعش بود که خطری برای کل بشریت است.

مکارم: بدون دلارهای نفتی، وهابیت نابود شده بود

این مرجع تقلید تاکید کردند: با توجه به این که امروز حقایق برای بسیاری از مردم جهان روشن شده، مبارزه با این تفکر نیز نسبت به سابق آسان‌تر شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت گفت: در این حرکت ارزشمندی که شما متکفل آن هستید از ملل و مذاهب مختلف با شما همکاری می کنند و این برگ برنده ای است که باید به خوبی از آن بهره برداری کرد.

وی عالمان وهابیت تکفیری را به لحاظ علمی در سطح بسیار پایینی دانست و با نقل خاطره ای از بحث خود با برخی از علمای وهابیت، گفت: ما در مدینه در این خصوص با آنها بحث کردیم و هیچ یک از مباحث مطرح شده را نتوانستند پاسخ دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به شیوه وهابیت تکفیری در استدلال‌های خود به روش گزینشی از آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: وهابیت تنها به آیاتی تمسک می کنند که مطابق اهداف و امیال شان باشد، و مابقی آیات را کنار می گذارند.

وی با اشاره به ادعای بیهوده و بی اساس وهابیت مبنی بر اعتقاد شیعه به تحریف قرآن، اظهار کرد: عدم تحریف قرآن در تفاسیر و کتب ما بسیار پر رنگ است، هرچه استدلال می‌کنیم و پاسخ سؤالاتشان را می‌دهیم بازهم لجاجت می‌کنند و بر ادعاهای باطل خود اصرار می‌ورزند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که پایان عمر وهابیت نزدیک است، افزود: اگر دلارهای نفتی و حمایت آمریکا نبود تابحال اینها محو و نابود شده بودند.

وی وظیفه علما را مرزبانی از دین و اعتقادات مردم و حراست از کیان مکتب اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: وهابیت با سرهم کردن دروغ می‌خواهند اذهان و افکار را نسبت به شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) مشوش کنند و باید در این خصوص کاملا هوشیار بود.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم هم افزایی و تجمیع امکانات و نیروها در این مبارزه مقدس فرهنگی و علمی تاکید و تصریح کرد: اگر فعالیت مراکز دخیل در این امر به صورت جزیره‌ای باشد نه تنها ثمره‌ای عاید نخواهد شد بلکه سرمایه ها و نیروها به هدر خواهد رفت و بعضا تعارضاتی ایجاد خواهد شد.

وی مبارزه فرهنگی با تکفیری‌ها را مقدم بر مبارزه نظامی دانست و اظهار کرد: اگر اندیشه تکفیر به چالش کشیده شود، مبارزه نظامی و فیزیکی نیز با آنها بسیار آسان‌تر خواهد بود، البته تکفیری ها امروز در عرصه‌های مختلف دچار ضعف شدید هستند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت، تشکیل این مجمع را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: دست به دست هم دهید تا ثمره کار و فعالیت شما پرثمرتر باشد، جلسات هم اندیشی و تعامل را جدی بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج