۹۴۱۰۹۵
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

ناصر عبدالهی و پاییز خزان‌زده «بهار بهار»

ناصر عبداللهی در بندرعباس زندگی می‌کرد و در جوانی یکی صدای دوست داشتنی داشت و مهم‌تر از صدایش، خلق آهنگ‌های بسیار زیبا و دوست داشتنی بود که همچنان ماندگار است.

خبرآنلاین: ناصر عبداللهی در بندرعباس زندگی می‌کرد و در جوانی یکی صدای دوست داشتنی داشت و مهم‌تر از صدایش، خلق آهنگ‌های بسیار زیبا و دوست داشتنی بود که همچنان ماندگار است.

ناصر نه تنها یک خواننده و آهنگساز، بلکه یک انسان واقعی بود که معنای زندگی و انسانیت را به درستی درک کرده بود.

بسیاری معتقدند که من، در پیشرفت ناصر نقش داشته‌ام اما واقعیت این است که ناصر، به قدری هنرمند بود که نیازی نداشت از من کمک بگیرد. در بندرعباس، استاد بزرگی چون ابراهیم منصفی حضور داشت که ترانه‌های بومی و حتی ترانه‌های فارسی او به قدری شهرت داشتند که تمام ایران خواهان شنیدن آن موسیقی‌ها بودند.

ناصر عبدالهی و پاییز خزان‌زده «بهار بهار»

استاد ابراهیم منصفی، یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان نه تنها ایران، بلکه جهان بود. ناصر هم در کنار همچین فردی، هنر خودش را ادامه می‌داد و منصفی هم بیش‌تر از هر چیزی ناصر و هنرش را دوست داشت. ناصر خیلی از من کمک نمی‌گرفت، دلیلش هم مشخص است، زمانی که یک نفر کنار همچین فردی رشد می‌کند، دیگر به کمک کسی احتیاج ندارد.

ناصر در شهر خودش بسیار شهرت داشت. بعد از آشنایی از او خواهش کردم که به تهران بیاید. قبل از این‌که به خود ناصر موضوع تهران آمدنش را بگویم، با چند نفر صحبت کردم و آن‌ها بسیار از این موضوع استقبال کردند چرا که از نظرشان، ناصر عبداللهی، یک هنرمند برجسته، توانمند و بزرگ بود. به ناصرهم موضوع را گفتم و پذیرفت، به تهران آمد و هنر خودش را به رخ همه کشید. چندین قطعه خواند و آن موسیقی‌‍‌ها تبدیل به یک آلبوم شدند.

شگفتی‌هایی که در بافت موسیقی‌ منطقه خودش بود و در تفاوتی که در ساخت آن‌ها ایجاد می کرد، او را تبدیل به یک موسیقی‌دان برجسته کرد. اولین بار ترانه «بهار بهار» را تورج شعبانخانی خواند، بعدها ناصر به من گفت من هم می‌خواهم این ترانه را بخوانم شما اجازه می‌دهید؟ به او گفتم تورج یک‌بار این ترانه را خوانده است، برای چه می‌خواهی دوباره آن را بخوانی؟ در پاسخ گفت «من یک حس خوبی نسبت به این ترانه دارم، انگار در روح و جان من رخنه کرده است، شما اجازه دهید من بخوانم تضمین می‌کنم که پشیمان نمی‌شوید!»

من ناصرا را می‌شناختم و می‌دانستم به قدری مهارت دارد که هیچ گاه پشیمان نخواهم شد، پذیرفتم، او ترانه را مجدد خواند و من هیچگاه بابت این اعتماد پشیمان نشدم. اما چند روزی است که دائم در حال افسوس خوردنم که چرا هم تورج شعبانخانی و هم ناصر عبداللهی که روی ترانه من خواندند، حالا در قید حیات نیستند.

هر دو عزیز در ماه آذر در گذشتند و «بهار بهار» من تبدیل به یک پاییز خزان‌زده شد که دیگر هیچ‌گاه بهاری نخواهد داشت. خداوند هر دو آن‌ها و تمام کسانی را که به موسیقی و فرهنگ این کشور خدمت کردند، بیامرزد.

*محمدعلی بهمنی

*یادداشت شفاهی به مناسبت ۲۹ آذر، سالروز درگذشت ناصر عبداللهی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      خدا رحمت کند ناصرعبدالهی را.

      پاسخ ها

      • lrani

        روحش شاد سلبریتی ها ڪاش از این شادروان ڪمی معرفت رایاد میگرفتند

    • بدون نام

      خدارحمتشان کند.

    • نادر

      خدارحمتش کندصدای قشنگی داشت هنوزهم آهنگاش ازمد نیفتاده روحش شاد

    • بدون نام

      خدارحمتش کنه

    • بدون نام

      خدایش بیامرزاد.دوست داشتنی بود و دراوج رفت

    • محمد

      خدا ناصر را رحمت کند قبل از همه اینها و قبل از خواندن در تهران و حتی فبل از خواندن در تلوزیون بندر عباس با فاطمه فاطمه در خدمت ایشا بودم

    • محمد

      خدا ناصر را رحمت کند قبل از همه اینها و قبل از خواندن در تهران و حتی فبل از خواندن در تلوزیون بندر عباس با فاطمه فاطمه در خدمت ایشا بودم

    • بدون نام

      روحش شاد ........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج