جاباما
۹۴۱۱۲۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

جدیدترین آمار واردات لوازم آرایشی قاچاق به کشور

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه هزار و ۱۶۳۶ میلیون دلار یا حدود ۱.۶ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود در حالی که حجم واردات قانونی این کالاها حدود ۱.۲ میلیارد دلار است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه هزار و ۱۶۳۶ میلیون دلار یا حدود ۱.۶ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود در حالی که حجم واردات قانونی این کالاها حدود ۱.۲ میلیارد دلار است.

عبدالعظیم بهفر افزود: جدا از واردات قانونی و بازار تولید داخل این محصولات یک بازار فرغی و غیرقانونی برای لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که خارج از سیستم نظارتی و حاکمیتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. حجم بازار قانونی این لوازم که تحت کنترل سازمان غذا و دارو است، سالانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار است که شامل کالاهای بهداشتی و آرایشی است که با مجوز قانونی تولید یا وارد می شوند.

وی ادامه داد: البته در مورد میزان قاچاق این محصولات استناد سازمان غذا و دارو به آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که مسئولیت مستقیم این نوع کالاها را به عهده دارند و سازمان غذا و دارو نظارتی بر محصولاتی که خارج از مجوزهای این سازمان است و از مبادی غیررسمی توزیع می شوند، ندارد.

بهفر گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان قاچاق این محصولات را از روش های محاسبات آماری به دست می آورد و معنای آمار ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق این نیست که این میزان محصولات کشف می شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: از سال ۹۶ رشد قابل قبولی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور داشته ایم که در سال ۹۷ و ۹۸ ادامه پیدا کرد به طوری که میزان تولید این محصولات در کشور نسبت به سال ۹۶ حدود سه برابر بیشتر شده که به همین میزان از میزان واردات کم شده است.

وی ادامه داد: میزان واردات قانونی لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور در سال ۹۶ حدود ۷۰۰ میلیون دلار بود، اکنون به کمتر از ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است و میزان تولید این محصولات در کشور که در سال ۹۶ حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار بود، اکنون به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بهفر گفت: با توجه به علم داروسازی، شیمی پزشکی و مهندسی پزشکی در کشور وضعیت خوبی دارد و با توجه به حجم نیاز بازار اگر از تولید کشور حمایت شود، تولیدکنندگان ایرانی هم می توانند به نیاز مردم در داخل پاسخ بدهند و با افزایش صادرات، سهم بیشتری در بازار منطقه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت نادان == وابسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج