جاباما
۹۴۱۱۶۶
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

موافقت مالزی با طرح ایران برای ایجاد رمز ارز

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی موافقت خود را با طرح حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ مبنی بر ایجاد تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی موافقت خود را با طرح حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ مبنی بر ایجاد تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها اعلام کرد.

فری مالزی تودی روز جمعه دراین زمینه نوشت: نخست وزیر ماهاتیر محمد با پیشنهاد ایران مبنی بر استفاده از رمزنگاری به عنوان گزینه ای برای دلار آمریکا موافق است.

این رسانه مالزیایی به نقل از ماهاتیر محمد نوشت: "ما برای اولین بار این موضوع را می شنویم که ایران و ترکیه بر این عقیده اند که باید از جایگزینی برای دلار آمریکا استفاده کنیم.

نخست وزیر مالزی که کشورش میزبان اجلاس سران کوالالامپور۲۰۱۹ است ؛ گفت: ما می توانیم ارزهای خود و یا ارزمشترکی را استفاده کنیم.

وی توضیح داد : به نظر می رسد زمانیکه ما از دلار آمریکا استفاده می کنیم تحریم ها می تواند به توسعه اقتصای ما لطمه بزند.

ماهاتیر محمد پس از گفتگوهای مشترک با شرکت کنندگان در اجلاس سران کوالالامپور و شرکت در میزگرد چهارگانه که در آن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطرحضور داشتند، به خبرنگاران گفت: وی مدت ها قبل پیشنهاد ایجاد یک ارز جایگزین دلار برای تجارت های بین المللی را داده و تلاش هایی در این زمینه انجام شد، اما این ایده با واکنش ابرقدرت ها روبه رو شده بود.

وی افزود: واکنش آنها این بود که ما را از استفاده از هر نوع ارز دیگری متوقف کنند، زیرا استفاده از یک ارز خاص به آنها قدرت می دهد.

فری مالزی نوشت: آمریکا تحریم هایی را برای ایران اعمال کرده است تا این کشور را وادار به مذاکره در مورد محدودیت های جدید علیه برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک کند.

اجلاس چهار روزه سران کوالالامپور (کوآلالامپور ۲۰۱۹) صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای مالزی، ترکیه و قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز شد.

کشورهای قطر، ایران و ترکیه و بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی از این اجلاس استقبال کرده اند. روحانی رئیس جمهوری ایران روز گذشته در سخنانی دراین اجلاس با برشمردن مهمترین چالش های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی را برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی، یک اصل بی‌جایگزین دانست.

رییس‌جمهوری ایران برای تحقق این هدف، سه طرح اجرایی مهم شامل تأسیس «صندوق مشترک نشست کوالالامپور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشورهای اسلامی» به منظور ورود قوی به زنجیره ارزش‌های جهانی؛ تاسیس «مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی» و «امنیت سایبری» برای پیش‌گامی در فناوری‌های میان‌رشته‌ای اطلاعاتی و ارتباطی و تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها؛ را در اجلاس کوالالامپور پیشنهاد داد.

ماهاتیر محمد در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار استفاده از یک ارز مشترک توسط کشورهای همسو و کشورهای اسلامی تحت عنوان "دینارطلا" را پیشنهاد داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اخه دو رویی ماهاتیر محمد تا کجا. همین چند ماه پیش ارتباط بانکی رو با ایران قطع نکردی .حالا میخوای دلار رو دور بزنی.اینم از رفتار مسلمانی

      پاسخ ها

      • هم عصر مغولان جدید

        چرت میگی یعنی به خاطر ایران باعث تحریم بانکها و شرکتهایش بشه که ضمنا جرایم مالی سنگینی نیز در پی دارد فقط یک دیوانه این کار را میکند

    • وانک علا خلق عظیم

      خخخخخختخخخخ وخخخختخ مهاتير محمد از اسمش معلوم است که هیچ عددی نیست که باطرح حسن کلید موافقت کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا حالا دیگه معلومه درچه وضعی هستیم که داریم از پشتیبانی مالزی و قطر دلمون خوشه قطری که قدری از خاکش سالها ست دست آمریکاست بخیر بگذره تا ببینیم

      • بدون نام

        این پولها همه جا اعتباری نداره شاید ده یا بیشتر از کشور های دست پائین جدیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج