۹۴۱۲۲۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

استارلاینر به فضا پرتاب شد

لحظاتی پیش فضاپیمای تجاری شرکت "بوئینگ" (Boeing) موسوم به "استارلاینر" (Starliner) به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

ایسنا: لحظاتی پیش فضاپیمای تجاری شرکت "بوئینگ" (Boeing) موسوم به "استارلاینر" (Starliner) به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

این فضاپیما امروز ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) در ساعت ۱۵:۰۶ به وقت تهران سوار بر موشک "اطلس ۵" از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

استارلاینر به فضا پرتاب شد

این پرواز "استارلاینر" آزمایش پرواز مداری (Orbital Flight Test) نام گرفته و یک آدمک فضانورد موسوم به "رزی" (Rosie) را به همراه خود به فضا برده است.

رزی، به چندین حسگر مجهز است تا بتواند داده‌های مهم را طی پرواز جمع‌آوری کند و پژوهشگران را در مورد آنچه سرنشینان انسان تجربه می‌کنند، آگاه سازد.

محموله‌ای که به ایستگاه فضایی می‌رود، ۲۷۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و حاوی تجهیزات ردیابی امواج رادیویی، لباس، غذا و هدایای کریسمس به مسافران "ایستگاه فضایی بین‌المللی" خواهد بود.

این فضاپیما پس از اتصال به ایستگاه فضایی در صبح شنبه، به زمین بازخواهد گشت که زمان برگشت هم حدودا ۲۸ دسامبر اعلام شده است.

بوئینگ یکی از دو شرکت تجاری با قراردادهای چند میلیارد دلاری است که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند. پرتاب فضانوردان، در دومین پرتاب استارلاینر و در سال آینده صورت خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      ایران نیز ماهواره مظفر۸را به مدارراس السرطان فرستاد تا ازفضا وضعیت درامد همه ایرانیان وکجا میروند حتی درتوالت را باضریب بسیار بالا رصد کند.ضمنا باصاحبان شرکت ومسولان رده بالا کاری نداریم فقط کارت های بانکی مردم که تندتند تراکنش ول میکنند مالیات میگیریم .تاعدالت اجتماعی دقیق برقرار شود .

    • حمید

      سازمان هوا فضای ایران نیز ماهواره غضنفر۱۶را به زودی باسرنشین یک عددخروس به فضای ایران میفرستد کار این ماهواره پایش ورصد اموال مردم جهت وصول مالیات کارتهای عابر بانک مردم است .ودکتر روحانی به تلافی بوقلمون بازی ترامپ فرمودند :مادرفضا خروس بازی میکنیم .حالا بوقلمون میاری کاخ سفید وبه من توهین میکنی!؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج