۹۴۱۳۱۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تداوم درگیری شبانه در غرب بیروت

درگیری میان معترضان و نیروهای نظامی و امنیتی لبنان در منطقه کورنیش المزرعه - غرب بیروت - که از جمعه شب آغاز شد تا بامداد امروز (شنبه) ادامه یافت.

ایرنا: درگیری میان معترضان و نیروهای نظامی و امنیتی لبنان در منطقه کورنیش المزرعه - غرب بیروت - که از جمعه شب آغاز شد تا بامداد امروز (شنبه) ادامه یافت.

شماری از معترضان در منطقه یاد شده به گروه تلویزیونی ان.بی.ان وابسته به جنبش شیعی اَمَل به رهبری «نبیه بِری» حمله کردند و دوربین این گروه را شکستند.

به گزارش کانال خبری «لبنان ۲۴» ، هنگامی که اعضای گروه یاد شده سرگرم فیلمبرداری و تهیه گزارش زنده از تجمع و تظاهرات معترضان بود افراد ناشناس به آنان حمله کردند.

گفته شده علت حمله ، پخش این شایعه بوده که اعضاء و طرفداران جنبش امل مخالف تجمع و راه بندان معترضان هستند و با آنان درگیر شده اند.

تارنمای خبری «الجمهوریه» لبنان به نقل از جنبش امل اعلام کرد که آن چه در منطقه «کورنیش المزرعه» می گذرد ارتباطی با این جنبش ندارد.

افزون بر «رَیّا الحسن» وزیر کشور لبنان، مردم از بلندگوهای چند مسجد این منطقه و نیز محله های ابوشاکر و الطریق الجدیده در بیروت جوانان معترض را به خویشتن داری، آرامش و ترک خیابان ها دعوت کردند.

هم چنین عده ای از ساکنان محله ها از معترضان خواستند به طرف نیروهای ارتش و امنیتی، سنگ و شیشه شکسته و ترقه پرتاب نکنند و راه ها را نبندند اما اهمیت ندادند و دو باره رفتارشان را تکرار کردند و با این نیروها درگیر شدند.

تداوم درگیری شبانه در غرب بیروت

در جریان درگیری میان معترضان با نیروهای ارتش لبنان که جمعه شب و بامداد شنبه در منطقه ی «کورنیش المزرعه» رخ داد چهار تن از این نیروها در اثر پرتاب سنگ و شیشه ، زخمی شدند. عده ای از جوانان هم در اثر گاز اشک آور حالت خفگی پیدا کردند.

«مصطفی حمدان» دبیرکل «جنبش مستقل ناصری ها» در صفحه ی توییتر خود نوشت: ارتش حافظ مردم است و نیروهای جوان آن ، فرزندان ما هستند. از این رو تَعدّی به این نیروها تعدی به کل شهروندان و حتی طرفداران جنبش اعتراضی مردم لبنان است.

«ولید جنبلاط» رهبر حزب «سوسیالیست ترقی خواه» هم در حساب توییتری نوشت: شان و جایگاه جنبش اعتراضی از خشونت و سنگ پراکنی به نیروهای نظامی و بستن راه ها به دور است . حفظ ثبات و امنیت لبنان از هر چیز دیگر مهم تر است. از این رو «دموکراسی توافقی و طایفه ای» در لبنان را کنار بگذارید و از اموال عمومی و خصوصی مردم حفاظت کنید.

از ۲۵ مهرماه تاکنون هزاران کارگر ، کارمند ، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج