۹۴۱۵۱۹
۶۱ نظر
۶۴۹۴
۶۱ نظر
۶۴۹۴
پ

علل تمایل مردان جوان به زنان جا‌افتاده چیست؟

آمار نشان می‌دهد که در روزگار کنونی تعداد مردان جوانی که با زنان مسن‌تر از خود آشنا و ازدواج می‌کنند بیشتر از آن چیزی است که ما تصورش را می‌کنیم. علاقمندی مردان جوان به ارتباط با زنان جا‌افتاده همچون یک مسئله اپیدمی است که از افراد عادی تا سلبیرتی‌ها و حتی سیاست مداران، شامل حال طیف گسترده‌ای از مردان جوان می‌شود.

وب‌سایت مایندوِی: آمار نشان می‌دهد که در روزگار کنونی تعداد مردان جوانی که با زنان مسن‌تر از خود آشنا و ازدواج می‌کنند بیشتر از آن چیزی است که ما تصورش را می‌کنیم. علاقمندی مردان جوان به ارتباط با زنان جا‌افتاده همچون یک مسئله اپیدمی است که از افراد عادی تا سلبیرتی‌ها و حتی سیاست مداران، شامل حال طیف گسترده‌ای از مردان جوان می‌شود.

یکی از نمونه‌های معروف چنین ازدواج‌هایی دو هنرمند معروف هالیوود مانند دمی مور و استون کوچر شوهر اوست که ۱۶ سال از او کوچک‌تر است. شاید این اختلاف سنی فاحش به نظر بیاید، ولی باید بگوییم که زوج‌های بی‌شمار دیگری با اختلاف سنی‌های قابل‌توجه‌تر از این نمونه هم وجود دارند.

علل تمایل مردان جوان به زنان جا‌افتاده چیست؟

همه ما رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون را می‌شناسیم که با بریژیت معلم دوران دبیرستان خود که ۲۴ سال از او بزرگ‌تر است ازدواج کرده است. ماکرون وقتی همسر آینده‌اش را برای اولین بار سر کلاس درس ملاقات کرد تنها ۱۵ سال داشت. هرچند ارتباط این دو تا زمانی که ماکرون به سن بلوغ نرسیده بود، رابطه‌ای عاشقانه محسوب نمی‌شد، اما تحقیقات موشکافانه‌ای که در رابطه امانوئل و بریژیت صورت پذیرفته، نشان می‌دهد که وجود چنین روابط عاشقانه‌ای جزوی از اقتضای زمانه است و ایشان در این مورد تنها نیستند.

باوجود احتمال انگشت‌نما شدن و ننگ بودن، روابط با چنین اختلاف سنی‌های فاحشی بین مردان جوان و زنان مسن‌تر همچنان زنده است و روزبه‌روز بیشتر می‌شود. تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته علل آن را توضیح می‌دهد.

علل ترجیح مردان جوان برای ارتباط با زنان مسن‌تر

سایت معتبر Today.com یک بخش نظرسنجی به این موضوع اختصاص داده که چرا مردان جوان، از زنان مسن‌تر خوششان می‌آید؟ برای توضیح این امر دلایل فراوانی توسط مرد‌هایی که با آن‌ها مصاحبه صورت گرفته شده، ذکر شده است که از آن جمله عبارتند از: آن‌های متکی‌به‌خود (self-assured) هستند، عزت‌نفس (self-confident) دارند، گفتگو‌های صریح و بی‌پرده‌ای دارند که آن‌ها را خوش‌صحبت‌تر می‌کند و اینکه صرفا بر تشکیل خانواده تمرکز ندارند.

در برخی از مصاحبه‌ها مرد‌های جوان چنین اظهار داشتند که مواظبت و توجهی که در رابطه با یک زن مسن‌تر از خود دریافت می‌کنند سبب افزایش سطح اعتماد‌به‌نفس و عزت‌نفس ایشان می‌شود. بعضی دیگر نیز چنین اذعان کرده‌اند که زن مسن‌تر دارای تجربه بیشتری در زندگی، ثبات عاطفی، صلابت بوده و در عین داشتن صداقت می‌توانند به مسائل از دیدگاه‌های مختلفی نگاه کنند.

مردی که ترجیح می‌دهد با زنان مسن‌تر از خود آشنا شود در توصیف و مقایسه‌ای که حین دوره آشنایی با دختران جوان‌تر از خود داشت چنین می‌گوید: «احساسم این بود که گویا سعی داشتم در هیاهوی موسیقی کلوپ رقص بخواهم مکالمه‌ای معنی‌دار داشته باشم». مهم‌ترین عامل نارضایتی این فرد در موارد آشنایی با زنان کم سن و سال این بود که مجبور بوده با رفتار‌های نابالغانه و بازی‌های آن‌ها مواجه شود.

علل تمایل مردان جوان به زنان جا‌افتاده چیست؟

چه میزان اختلاف سنی مسئله‌ساز است؟

طبق تحقیقات دکتر گلوریا کاوان (۱۹۸۴) در روابط عاطفی و عاشقانه‌ای که در آن زن از مرد مسن‌تر است، احتمال موفقیت و خوشبختی کمتری نسبت به رابطه‌های بدون اختلاف سنی، دارند. طبق نتایج تحقیق دکتر کاوان که هم‌زمان از جامعه آماری نوجوان و بالغان استفاده کرده بود، در هر دو گروه امکان موفقیت رابطه در حالتی که اختلاف سنی بیش از ۱۸ سال (زن بسیار مسن‌تر) است، بسیار پایین است.

هرچند که این شکاف سنی کمتر باشد، میزان قضاوت از سوی دیگران نیز به همان میزان کمتر است (در همین راستا به مقاله‌ای با عنوان «دلایل اصلی سخت بودن گریز از تعصب و پیش‌داوری» مراجعه کنید). همچنین دکتر کاوان چنین دریافت که زمانی که اختلاف سنی در بازه ۷ سال باشد، هر دو گروه مردان نوجوان و بالغ در مقایسه با زنان، استاندارد دوگانه‌ای برای قضاوت و پیش‌داوری جنسیتی به کار نمی‌برند.

نقطه عطف این اختلاف سنی کجاست؟ مردی که در نظرسنجی Today.com شرکت داشت و تجربه آشنایی با زنان جوان‌تر از خویش را داشت چنین اظهار می‌کند که ارتباط داشتن با زنی که تنها ۵ سال از او بزرگ‌تر باشد برای به دست آوردن بلوغ عاطفی و عمق رابطه‌ای که وی به دنبال آن بود را ناکافی دانسته بود. او زنانی را ترجیح می‌داد که یک دهه از او بزرگ‌تر باشند. در توضیح این ترجیح او چنین بیان کرد که این زنان بیشتر متکی‌به‌خود بوده و جاافتاده‌تر هستند و در مقابل «زنان جوان‌تر به‌اندازه‌ای که زنان مسن‌تر امکان رشد را برایم میسر می‌کنند را نمی‌توانند فراهم کنند.»

علل تمایل مردان جوان به زنان جا‌افتاده چیست؟

«در تعقیب یوزپلنگ (کنایه از زن جاافتاده)»

با محرز شدن این نکته که ترجیح شمار زیادی از مردان، ارتباط داشتن با زنان مسن‌تر است، سوال اصلی این است: چنین روابطی چطور شکل می‌گیرند؟ اگرچه در برابر داستان‌های کلیشه زنان مسنی که لباس پلنگی می‌پوشند و در حین سر کشیدن نوشیدی از مردان جوان دلبری می‌کنند، همه ما جبهه می‌گیریم و باورش نمی‌کنیم، ولی از زبان بسیاری از زنان داستان‌های واقعی را از نحوه ابراز توجه و پاپیچ شدن مردان جوان به آن‌ها می‌شنویم که به‌سختی به دنبال ارتباط با ایشان بوده‌اند.

خانم دکتر میلین آلاری در مقاله‌ای با عنوان «این مردان هستند که دنبال پلنگ هستند» (۲۰۱۹) چنین ذکر می‌کند که برخلاف کلیشه و باور عمومی، تعداد زنانی که خود را «اغواگر» دانسته و به دنبال مردان جوان هستند بسیار معدود هستند. این در حالی است که مردان جوان «بی‌اختیار منتظر فرصتی هستند تا بتوانند عشق‌بازی کنند».

وی با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده طی ۵۵ مصاحبه‌ای که با زنان ۳۰ تا ۶۰ ساله‌ای که با مردان جوان‌تر از خود رابطه داشته‌اند دریافت که زنانی که بیش از ۴۰ سال دارند به نسبت زنانی که در دهه ۳۰ سالگی خود هستند، در ایجاد چنین رابطه‌ای نقش منفعلانه‌تری از خود نشان می‌دهند. دکتر آلاری چنین اظهار می‌کند که درزمینه تحقیقات موردبحث، توانمندی یا تمایل به «بازتعریف نمایش جنسیتی» که برای ایجاد روابط اعمال می‌شود، توسط باور‌های فرهنگ عمومی، دست‌خوش تغییر می‌شود.

عشق حقیقی فراتر از اختلاف سنی

تحقیقی که توسط برایان کولیسون و لوسیانا پونس د-لئون (۲۰۱۸) برای بررسی علل تبعیض و پیش‌داوری‌های مرتبط با اختلاف سنی انجام یافت، چنین نتیجه می‌گیرد که طبق نظریه تکامل اصولا زنان جوان برای به حداکثر رساندن آمادگی باروری و دستیابی به منابع باید جذب مردان مسن‌تر از خود باشند و بالعکس. همچنین این محققین خاطرنشان می‌کنند که در روابط غیرمرسوم که اختلاف سنی در آن‌ها بیشتر است، بخصوص زمانی که زن مسن‌تر باشد، ترجیحات همسرگزینی مسلم قبلی را نقض می‌کند.

اما در جهان واقعی چنین به نظر می‌رسد که برخی از مردان ارتباط برقرار کردن با زنان مسن‌تر را ترجیح می‌دهند. دلیل این مسئله آن است که در چنین روابطی احساس برابری نسبی بیشتری حاکم است. چنین همسریابی‌هایی متداول‌تر و نیز موفق‌تر از آن چیزی است که اغلب افراد بر آن باور دارند.

منبع: psychologytoday

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون اینگونه زنان ،حرفه ای و مطلقه هستند وما را با ترفند وتکنیک گول میزنند

      پاسخ ها

      • مریم

        گوووول نخوور خوب تحفه

      • بدون نام

        اگه فقط اونستی پاراگراف آخر و درک کنی میشه بهت امیدوار شد اولا گزارش در مورد کشورهای صنعتی و پیشرفته بود نه ایران درثانی تو ایران دختر و پسر همدیگه رو بخوان دختر چند سال بزرگتر باشه اطرافیان اصلا نمیذارن اون ازدواج سر بگیره یا حتی اگر ازدواج کردن انقدر تلاش میکنن دختره رو خراب کنن پیش پسر که بالاخره جدا بشن

      • ضحا

        آفرین...حرف حقوزدی....مملکت وزن مطلقها خرابه کردن خرابه...به کثافت کشیدن مملکتند یکی نیست جلوی ایناروبگیره...دخترا نشستن توخونه....زن مطلقها دوباره سه بار شوهرکردن اونم رفتن به پسر...با فریبکاری حیله وبه قول این آقاهه کاربردن ولی خوب شاهنامه آخرش خوشه...جوجرم آخر پاییزمیشمرن...مطلقه عاقبت خوشی نداره نسل بدازخودشم نداره...اسم ننگ طلاق هرجا مدشد هفت پشت بدشم ننگ کردنوننگ شدن...

      • ضحا

        چقدبدبخت شدن ایرانیان من نمیدونستم...
        جدا اینطوریه...

      • ضحا

        خاک به سر ملت مسلمانی که طلاق وز ناو صیغه توشون جا بیفته...خاک به سر مسلمان و مسلمانیت بشه بهتره....

      • ضحا

        آره جون خودت...همینه که پسرجماعت بداز یه مدت که ازپول ومهریه وامکانات مطلقها استفاده کرد طلاقشون میدن میرن دختر دوشیزه میگیرن...!
        راستی موندم چرا مرد مطلقها زن مطلقه نمیگیرن میرن دختر دسته اول دوشیزه میگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟راستی چرا؟

      • بدون نام

        مردک بیچاره !!!

    • بدون نام

      پس واژه پلنگ از اینجا اومد یه عده چقدر تفسیرهای الکی میدادن پلنگ یعنی اغواگر

    • بدون نام

      در ایران که فقط پول و پول و پول و هوس

    • بدون نام

      از بهترین این زوجها مکرون و جیسون موموآ و خانوماشون هست

    • بدون نام

      در این زمینه برای مردان و زنان ایرانی باید امیدوار باشیم که در پانصد سال آینده این موضوع برای ملت جا بیفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره این مربوط به کشورهای پیشرفته است برای جوامع عقب افتاده مثل ایران از کامنتها هم معلومه همچین چیزی تا ۵۰۰ سال دیگه هم جا نمی افته خود پسران و مردان هم دنبال دختران و زنان کم سن تر هستن که باهاشون بیشتر دعوا کنن

    • بدون نام

      اين مقاله مال جند قرن پيشه؟ اشتون كوچر و دمي كه از هم جدا شدند الان هر كدومشون با يكي ديگه نز

    • بدون نام

      دلیلش اینه که زود پیشنهاد رو قبول میکنن، توقعشون هم کمه، رو پای خودشون ایستادن به قول معروف هلو بپر تو گلو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا
        کمتر صابون بمال به شکمت

    • بدون نام

      ترجمه روانی نداشت !

    • بدون نام

      عجب

    • سویل

      به نظر من دلیل اصلیش پوله دیدم و شنیدم که پسرا میگن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسری که دنبال پول نباشه وجود نداره

    • بدون نام

      عجججججب
      دخترا عاقل باشین دگ
      وگرنه مردای آینده میرن سراغ شوگر مامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا هم ميرن سراغ شوگر ددي

    • ساناز

      من از شوهرم ده سال بزرگترم و خیلی مشکل باهم داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم ‌تشد حرف زن حسابی ؟! خیلیا هم هستن شوهرشون ده سال از خودشون بزرگتره و مدام باهاش مشکل دارن منتها چون بزرگتر بودن مرد امری پذیرفته شده است تو جامعه مثل تو نمیان علت عدم تفاهمشون و تو اختلاف سنیشون بدونن تو اخلاق ناهماهنگ خودشون با همدیگه میدونن

    • بدون نام

      وقتی اختلاف سنی زوجین خیلی زیاد می شه، چه مرد باشه چه زن بیشتر به دنبال یک حریم امن هستن. خوب و بد شو نمی تونیم قضاوت کنیم مهم اینه که دو طرف از رابطه ای که درست کردن خشنود باشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم اینه که دو طرف از رابطه ای که درست کردن خشنود
        باشن.

    • بدون نام

      جالبه ازدواج ورابطه یه زن با مرد بزرگتر ازخودش چیز عادی محسوب میشه(چون قرنهاست این فرهنگ رواج داره و آدما بهش عادت کردن)ولی چون فرهنگ ازدواج زنان بامردان کوچیکتر از خودشون یه فرهنگ جدیده(وعلت اصلیش رشد واستقلال پیدا کردن زنان درعصر جدیده)جامعه فکرمیکنه این یه اتفاق غیر معموله ،در حالیکه یه مساله عادی و انسانیه
      ،
      به هرحال هرشخصی باید با توجه به سطح فکری وفرهنگیش آدم مناسب خودشو پیدا کنه نه اینکه بچسبه به معیارهای سطحی نگرانه ای مثل سن ونژاد و پول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سن و نژاد و پول
        مذهب چطور؟ اون مهم نیست؟

      • بدون نام

        والا من نسبت به اونجور ازدواج هم حس خوبي ندارم ولي به من چه؟ مهم خود اون دونفرند

      • بدون نام

        افرین به شعورت

    • سعيد

      به خاطر اينكه كاربلدتر هستن
      فيس و افاده الكي هم ندارن

    • بدون نام

      دلايلش مشابه تمايل زنان به مردان جا افتاده ست

    • علی

      ناز و ادای الکی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پخته ترن ناز و ادای الکی ندارن سختگیر نیستن و کلا درک بهتری دارن البته تو ایران تابوئه اینجور ازدواجها و کلا بد میدونن ولی برعکسش و نه من خیلی از ازدواجها رو دیدم زن ۸ سال کوچیکتر از شوهرشه ولی انگار ۸ سال بزرگتره و بالعکسش منتها تو ایران چون همه چیز و با مقیاس عدد میسنجن مثلا چند سالته چقدر درآمدته و ....بزرگتر بودن سن زن تابوئه

    • بدون نام

      عکس چارلیز ترون اون وسط چیکار میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نويسنده اون رو به عنوان شوگر ماميش انتخاب كرده

    • بدون نام

      پریانکا چوپرا رو یادتون رفت. مادر و پسر!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت زدم تو داهات شما دختر ۱۲ سالگی هم شوهر داره هم ۹ ماه حاملگیش و گذرونده و زاییده ؟!

      • بدون نام

        چرا همه ی بی فرهنگی ها رو به دهات ربط می دید

    • بدون نام

      مردا دقیقا به چی تمایل ندارن؟!!

    • بدون نام

      خلاصش مامان میخوان نه زن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فابرکاس با داشتن مادر و پدر ثروتمند یا راموس با داشتن پدر و مادر ثروتمند که با زنان بزرگتر از خودشون ازدواج کردن مامان میخواستن ؟! پس دخترانی هم که با مردان بزرگتر ازدواج میکنن بابا میخوان شعورت همینقدره ؟

      • بدون نام

        الان که بیشتر بابا میخوان دختران جوان مثل زن مرتضوی میرن با مردان پیر پولدار ازدواج میکنن تا بعد مرگش با پولش با یه مرد یا پسر جوان ازدواج کنن باز دختر با سن بیشتر با ه پسر ازدواج کنه بهتر از این گرگهایی هستن که با یه مرد پیر پولدار ازدواج کردن یه سر سرویس جنسی به پیرمرد پولدار دادن بخاطر پولش یعدا با پول اون یه پسر جوان و هم به تور میزنن برای ازدواج اولی باز عشقه دومی گرگی و رذالت محض

    • بدون نام

      میشه درباره برعکسش هم مطلب بزارید

    • بدون نام

      تحقيقات موشكافانه:؛)))

    • بدون نام

      دليل اينكه دنبال زن بزرگتر متاهل ميرن چيه؟

      پاسخ ها

      • ننه

        اینا همش قسمته ننه

      • Sami

        عشق و حال و نداشتن مسئولیت
        خرجشو شوهرش میده، عشق و حالش ماله اینه

      • بدون نام

        همممم به نکته ی خوبی اشاره کردی فکر کنم همه
        مپدونن احتیاجی به گفتن نیست

      • بدون نام

        ننگ به زن و مردی که این جور رابطه رو قبول کنه.

    • بدون نام

      قورمه سبزی مگه؟
      امان از م ی ل ف بازا

    • الی

      برای برعکسشم یه مطلب بزارین

    • بدون نام

      دلیل اصلی پوله پول

    • بدون نام

      علتش مشكلات اقتصادي كشور است كه جوانان را ناتوان از حداقل امكانات كرده و جوانان دنبال زناني هستند كه اين امكانات را داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی کیو این در مورد خارج بود هیچکدوم هم مشکل مالی نداشتن ستاره های فوتبال اسپانیا که زنان بزرگتر گرفتن یا شاهزتده انگلیس که با زنی بزرگتر ازدواج کرد هیچکدوم مشکل مالی نداشتن تو ایران پسران با کلیشه های ذهنیتی مثل تو بزرگ‌ میشن عاشق دختر بزرگتر هم بشن باهاش ازدواج نمیکنن همه چیز و با مخ خودت نسنج

    • بدون نام

      مطلب روشنگر و آموزنده ای بود.
      لطفا در صورت امکان، درباره علت علاقه مردان به مردان زن نما و زنانه پوش هم مطلبی تحلیلی منتشر کنید.
      با سپاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا یه سایت ملیه هرگز چنین چیزی رو داخل سایت نمی گذارند ، شما هم مطلب مورد نظرتون رو جای نادرستی بیان کردید اگه دلتون اطلاعات می خواد سایت هایی هستند که این مسائل رو توضیح می دهند.

    • بدون نام

      برترینها کنارش بنویس خارج از کشور تو ایران که فرهنگش نیست

    • بدون نام

      شوگر ددی و شوگر مامی چیه ؟

    • بدون نام

      البته فتیش بی تاثیر نیست

    • Michael james j white

      باو اصن هیچ موردی نداره بزرگتر کوچیک تر بودن. نصف کسایی که بد میدونن بخاطر حرف دیگرانه یه وقت بهشون چی پچ پچ کنن. وایه خودت زندگی کن تو خوش اون خوش بقیه مهم نیستن چون خودشون کامل نیستن و گوشه هایی از زندگی مشکل دارن پس حق قضاوت حداقل راجب این موضوع رو ندارن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج