۹۴۱۷۵۳
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

آزادراه‌های الکترونیکی جدید کدام هستند؟

در پی الکترونیکی شدن عوارض چهارآزادراه دولتی، به زودی هشت آزادراه دیگر نیز به جمع الکترونیکی‌ها می‌پیوندند و مردم برای پرداخت عوارض نیازی به ایستادن و توقف خودروهای خود در صف ندارند، اما باید دید وعده‌های گذشته برای الکترونیکی شدن همه آزادراه‌ها تا پایان امسال عملی می‌شود؟

خبرگزاری ایسنا: در پی الکترونیکی شدن عوارض چهارآزادراه دولتی، به زودی هشت آزادراه دیگر نیز به جمع الکترونیکی‌ها می‌پیوندند و مردم برای پرداخت عوارض نیازی به ایستادن و توقف خودروهای خود در صف ندارند، اما باید دید وعده‌های گذشته برای الکترونیکی شدن همه آزادراه‌ها تا پایان امسال عملی می‌شود؟

از اواخر اسفندماه سال گذشته عوارض چهار آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قزوین و تهران-قم الکترونیکی شد و عوارضی‌ها تعطیل شدند. در ادامه قرار بود تا پایان امسال همه آزادراه‌های کشور نیز به تجهیزات لازم برای الکترونیکی کردن عوارض مجهز و ایستگاه‌های دریافت عوارض هم جمع شوند.

بهنام داودی - مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور- با بیان اینکه تا پایان امسال همه آزادراه‌ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند، در این باره به ایسنا گفت: در ابتدا و در مرحله آزمایشی چهار آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قم و کرج- قزوین را مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی کردیم و در مرحله دوم ضمن آسیب شناسی مرحله نخست ۱۱ آزاد را ه دیگر نیز به این سیستم مجهز می‌شوند و این اتفاق تا شهریور ماه امسال رخ می‌دهد.

وی افزود: آزادراه‌های همت-کرج و منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز همزمان با راه اندازی و افتتاح، مجهز به این سیستم خواهند شد که به زودی انجام می‌شود و ۱۱ آزادراه مورد نظر در مرحله دوم مسیرهای قم-کاشان، کاشان-نطنز-اصفهان، زنجان-تبریز، قزوین-رشت، ساوه-سلفچگان، تهران-تبریز، کنارگذر شمالی مشهد، مشهد-باغچه، بندرعباس-بندر شهید رجایی، ارومیه-تبریز، کنارگذر غربی اصفهان است.

حالا و بر اساس آخرین پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، دو آزادراه ارومیه-تبریز (قطعه چهارم) و بندرعباس-شهید رجایی در مراحل نهایی برای الکترونیکی شدن قرار داشته و طی روزهای آینده این طرح در این دو مسیر اجرایی خواهد شد.

همچنین آزادراه‌های دیگری از جمله، قم-کاشان، کاشان-نطنز، نطنز-اصفهان، قزوین-رشت، زنجان-تبریز، کنارگذر غربی اصفهان، آزادراه همت-کرج نیز در مرحله نصب، تکمیل و تست نهایی تجهیزات قرار داشته تا حدود یک ماه آینده به جمع آزادراه‌های الکترونیکی می‌پیوندند. چرا که تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و دوربین‌ها در این آزادراه‌ها نصب شده و در مراحل تست نهایی برای گرفتن مجوزهای اجرایی لازم هستند. البته آزادراه همت-کرج به دلیل ادامه داشتن این پروژه تا سال آینده برای افتتاح و بهره‌برداری با دیگر آزادراه‌های موجود متفاوت است.

بنابراین در ادامه این پروژه باید دید پرداخت عوارض ۱۱ آزادراه باقی‌مانده دیگر نیز امسال الکترونیکی می‌شود یا آنکه مردم برای پرداخت عوارض یک آزادراه پول نقد و کارت‌ بانکی داشته باشند و برای برخی دیگر منتظر دریافت پیامک؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو روز دیگه هم اعلام می کنن که عوارض بزرگراه برای مدل های اتومبیل های مختلف متفاوته....

    • متذکر

      اول مبادی پرداخت عوارض رو بطور رسمی مشخص می کردید بعد بقیه رو الکترونیکی می کرید!
      الان هر ننه قمری یه سایت زده و پیامک می فرسته بیائید توی این سایت عوارض رو پرداخت کنید و وقتی پرداخت می کنی بازهم می بینی دوباره همون عوارض رو زدن!
      وزارت راه باید بطور رسمی مبادی پرداخت رو مشخص و مسئولیت اونها رو بعهد بگیره!

      پاسخ ها

      • متذکر

        وزرات راه باید امکاتن اعتراض رو هم در آن مبادی بگذاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج