جاباما
۹۴۱۸۴۱
۱۱ نظر
۵۳۲۲
۱۱ نظر
۵۳۲۲
پ

تکنولوژی جدید قطار‌های بدون ریل در چین!

بعد از دو سال آزمایش، قطار پیشرفته جدیدی که روی ریل‌های جازی حرکت می‌کند، برای اولین بار در ییبین، چین، راه اندازی شد.

برترین‌ها : بعد از دو سال آزمایش، قطار پیشرفته جدیدی که روی ریل‌های جازی حرکت می‌کند، برای اولین بار در ییبین، چین، راه اندازی شد. این قطار به جای ریل فولادی، روی ریل‌هایی حرکت می‌کنند که روی آسفالت با رنگ سفید نقاشی شده اند. این قطار مثل اتومبیل‌های خودران که در سراسر جهان توسعه یافته اند، توسط جی‌پی‌اس و فناوری تشخیص و ردیابی نور هدایت می‌شود تا دقیقا روی ریل‌های مجازی حرکت کند.

تکنولوژی جدید قطار‌های بدون ریل در چین!

در صورت وجود موانعی مثل تصادف یا ترافیک، قطار موقتا مسیر تعیین شده را ترک می‌کند تا از موانع عبور کند. اما فقط راننده می‌تواند این کار را انجام دهد. این قطار چرخ‌های پلاستیکی دارد، اما سرعت آن به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ظرفیت و کیفیت قطارهای ریلی سبک را دارد.

تکنولوژی جدید قطار‌های بدون ریل در چین!

این قطار به صورت استاندارد شامل سه واگن است که ۳۰۰ نفر را حمل می‌کند، اما در صورت نیاز می‌تواند پنچ واگن و ۵۰۰ نفر را حرکت دهد. هم چنین از باتری‌های لیتیوم تیتانات تغذیه می‌کند و با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۴۰ کیلومتر را طی کند. باتری‌ها از طریق گردآورنده‌های موجود در ایستگاه‌ها قابل شارژ هستند. زمان شارژ کردن برای یک سفر ۵ کیلومتری، تنها ۳۰ ثانیه است و برای یک سفر ۲۵ کیلومتری، حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزیت اصلی قطار‌های بدون ریل، نداشتن ریل است که منجر به کاهش بسیار هزینه‌ها ساخت و نگهداری می‌شود. یک کیلومتر تراموا حدود ۳۰میلیون دلار هزینه دارد، اما با ریل‌های مجازی پیشرفته، هزینه به کمتر از نصف کاهش می‌یابد. راه آهن مجازی ییبین که به طول ۱۷ کیلومتر از مرکز شهر می‌گذرد، با هزینه ۱۶۰میلیون دلار ساخته شده و ۱۰هزار مسافر را هر روز جابجا می‌کند که بعد از اتصال به شبکه ریلی پرسرعت به ۲۵هزار نفر افزایش می‌یابد.

منبع: amusingplanet

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و ما همچنان اندرخم یه کوچه ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما همچنان پافشاری میکنیم که باید با الاغ تردد کرد.

    • بدون نام

      خب اتوبوئسه دیگه
      به شکل قطار
      دیگه چرا اسمشو عوض میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما تو ایران از اینها دارییم اسمشم بیارتی هست اگه اشتباهم نوشتم دیگه ببخش

      • بدون نام

        الان خودت فهمیدی چی گفتی.خب اتوبوسه دیگه به شکل قطار اگه به همین سادگیه بی زحمت بیا خط تولیدشو تو ایران راه اندازی کن

      • بدون نام

        اره دیگه جالبیش اینکه میگن باید مردم تحمل کنن.میگن که از ماست برماست ما ایرانیا کلا گشاد تشریف داریم کلا همه از مسئول بگیر تا کارگر

    • همشهری

      بیا اینم از قطارهای اونا اونموقع آقای فلانی میگه باید تحمل کنید قطار هامون تعدادشون خوبه غروبا انقدر مترو شلوغ میشه که مثل ساندویچ میشی شانس نداریم که وگرنه باید اونجا به دنیا می اومدیم

      پاسخ ها

      • عسل

        پس هنوز متروی کشورهای دیگه رو ندیدی همین که زیر دست وپا له نشن باید خداشونو شکر کنن

    • بدون نام

      هیچی مثل اون صدای نوستالژیک تلق تلق قطار روی ریل نیست پیشرفت خیلی از مواقع هم خوب نیست من که سوار قطاری که صدا نده نمیشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو یه الاغ بخر باهاش تردد کن عزیزدلم

    • مرتضی

      یک کیلومتر ریل سنتی یک میلیون دلاااااااااار چه خبره این رقم اشتباه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج