جاباما
۹۴۱۸۵۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

خودرو؛ صدراعظم قاچاق کالا در کشور!

طبق اعلام گمرک، در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۴۸۰ تن انواع مواد مخدر در گمرک کشف و ضبط شده که بیشترین سهم قاچاق کالای وارداتی با ۲۰۶۱ دستگاه متعلق به خودرو بوده و سوخت نیز در صدر کالای صادراتی قاچاق قرار داشته است.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام گمرک، در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۴۸۰ تن انواع مواد مخدر در گمرک کشف و ضبط شده که بیشترین سهم قاچاق کالای وارداتی با ۲۰۶۱ دستگاه متعلق به خودرو بوده و سوخت نیز در صدر کالای صادراتی قاچاق قرار داشته است.

سید روح اله لطیفی - سخنگوی گمرک - با اشاره به کشف کالاهای قاچاق، خودرو، سوخت، مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و مشروبات الکلی، در خصوص کشفیات قاچاق کالا در رویه واردات گفت: براساس بررسی آماری کشفیات عمده قاچاق کالا توسط گمرک در رویه واردات، بیشترین سهم متعلق به خودرو با ۲۰۶۱ دستگاه است که طی ۹ ماهه نخست امسال توسط گمرکات کشور کشف شده است. در این کشفیات علاوه بر خودرو، موتور وسایط نقلیه هوایی، تریلر تانکردار و همچنین برنج و میوه نیز به چشم می‌خورد .

وی درباره اقلام صادراتی که در آن کالاهای قاچاق کشف شده اعلام کرد: بررسی آمار کشفیات قاچاق کالا در رویه صادرات بیانگر این است که همچنان قاچاق سوخت در صدر قرار دارد؛ بطوریکه نفت خام و سایر مشتقات نفتی شامل بنزین، مواد معدنی قیری، روغن‌های نفتی و ... در ۹ ماه امسال در لیست کشفیات اصلی گمرک در زمینه صادرات محسوب می شود.

لطیفی درباره ارزش ریالی کل کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک به غیر از مواد مخدر و پولشویی نیز گفت: کل کشفیات کالا در روند صادرات و واردات در ۹ ماهه اخیر حدودا به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال بوده است که در این زمینه ۲۹۱۲ پرونده تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

او درباره مبارزه با پولشویی نیز اظهار کرد که ۲۵۸ پرونده در موضوع پولشویی از ابتدای سال تشکیل شده که ۹۸ مورد آن مربوط به گزارش بیش بود ارزش و ۱۶۰ پرونده مظنون به پولشویی بوده که به واحد اطلاعات مالی شورای عالی پولشویی ارسال شده است.

طبق اعلام گمرک، در ۹ ماهه امسال نیز میزان مواد مخدر کشف شده ۴۸۰ تن و ۵۸۶ کیلوگرم بوده است که از میان پیش ساز موادمخدر صنعتی در صدر کشفیات قرار داشته و تریاک، شیره تریاک، هرویین ،کراک، شیشه، حشیش، بذر شاهدانه ، ناس و پان، وهمچنین روانگردان‌های جدید به همراه قرص های مخدر ودر نهایت گل و شامپو تریاک در رتبه های بعدی کشفیات گمرک بوده است. که در مجموع میزان کشفیات گمرک در حوزه مواد مخدر، نسبت مدت مشابه در سال قبل ۳۹۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف

      بابا اینها باهماهنگی ماموران گمرک امده ام یک هزارم ان به تور ماموران با ایمان ا خورده وکشف شده است هرشب شفیت در گمرک کمی ۵۰۰۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰۰۰ ملیون اجاره داری

    • بدون نام

      الابرکت الا روحی تحویل بگیر

    • عمار

      تمامش کار خود وزرات صنعت هست و دیگر هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج