۹۴۲۲۶۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

رونمایی از مستندی درباره بهرام بیضایی

مستند «چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» درباره بهرام بیضایی به کارگردانی فرشید قلی‌پور چهارم دی‌ماه در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

ایسنا: مستند «چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» درباره بهرام بیضایی به کارگردانی فرشید قلی‌پور چهارم دی‌ماه در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

طبق گزارش رسیده، آیین رونمایی از مستند «چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» به کارگردانی فرشید قلی‌پور که قرار است در گروه هنر و تجربه نمایش داده شود، چهارشنبه چهارم دی‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ در موزه سینما برگزار می‌شود.

این مستند در هشتاد دقیقه به تحلیل سینما و تئاتر بهرام بیضایی می‌­پردازد.

فرشید قلی‌پور فارغ‌­التحصیل مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد و دانش آموخته موسسه فرهنگی هنری کارنامه است. قلی‌پور از سال ۱۳۷۱ تاکنون سابقه بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی در تئاتر، تلویزیون و سینما را در کارنامه‌اش دارد و هم‌چنین از سال ۱۳۹۴ کتاب‌هایی در حوزه‌­های سینما، تئاتر و ادبیات منتشر کرده است.از جمله آثار مکتوب این کارگردان می‌توان به چهار کتاب پژوهشی درباره­ آثار سینمایی و تئاتری بیضایی به نام‌­های «کاوش در سینما و تئاتر بهرام بیضایی»، «بهرام­‌نوشت ـ دیالوگ­‌های ماندگار بهرام بیضایی در سینما و تئاتر»، «جستاری در پژوهش­‌های بهرام بیضایی»، «از شعر تا واگویه در آثار بهرام بیضایی» اشاره کرد.

براساس این گزارش، مستند«چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» مورد تایید بهرام بیضایی قرار گرفته است.

رونمایی از مستندی درباره بهرام بیضایی

فرشید قلی‌پور در یادداشتی انگیزه‌اش از کارگردانی این مستند را چنین شرح می‎دهد: ««چریکه­ بهرام یا ایمان به قدرت تصویر عنوان مستند بلندی است که به پاس کوشش­‌ها و تلاش‌­های تاثیرگذار عالیجناب بهرام بیضایی بر فرهنگ و هنر این مملکت ساخته شد. بی­‌تردید حضور همه­ بزرگانی که در مقابل دوربین ما قرار گرفتند و درباره­ یکی از شخصیت­‌های مهم فرهنگی و هنری معاصر سخن گفتند برای من بسیار مغتنم و ارزشمند است و قدر این همه مِهر و لطف را می­‌دانم.

هم‌چنین از همه­ دوستان نازنین و همکاران گرانقدری که از آغاز مرحله­ پیش تولید تا آماده شدن نسخه­ نهایی از هیچ کوششی فروگذار نکردند نیز فراوان سپاسگزارم و قدردان‌شان هستم. در ساخت این مستند کوشیدیم تا در گفت‌وگو با دو گروه از بزرگان هنر و فرهنگ ایران به اندیشه­ استاد بهرام بیضایی و آثار ایشان بپردازیم؛ یک گروه عزیزانی که با ایشان کار کرده بودند و گروه دیگر عزیزانی که همکاری مستقیم با استاد نداشتند اما در زمره­­ صاحب‌نظران در حوزه­ فرهنگ و هنر هستند.

این فیلم به دست استاد بهرام بیضایی هم رسید و لطف و بزرگواری ایشان شامل حال ما شد. امید آن را داریم که تماشای این اثر برای مخاطبان آن جذاب و قابل توجه باشد؛ بزرگوارانی که این شخصیت فرهیخته و بزرگ را می­‌شناسند و با آثار و اندیشه­ ایشان آشنایی دارند و هم‌چنین دانشجویان و هنرجویان عزیز که به تازگی پا در وادی هنر نهاده­‌اند».

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده‌ وکارگردان: فرشید قلی­‌پور-راوی: پیام دهکردی-مشاور پروژه: ابوالفضل سروش‌­مهر-مدیر فیلم‌برداری: وحید گلریز-مدیر صدا و موسیقی: فرامرز نصیری-تدوین: ژینوس پدرام-مدیر تولید و برنامه­‌ریزی: ساسان عبدی-اصلاح رنگ و نور و جلوه‌های ویژه­ بصری: محمد برادران-مدیر مالی: نسرین عجمی-ساخت آنونس: فرهاد نجفی­‌فرد-مدیر صحنه: آرمین بهفروزی-گروه فیلم‌برداری: آرمان ربیعی، رضا نیاقی-دستیار تدوین: علی بوستانی-عکاس: آرش ملاحسنی-طراح لوگو و پوستر: محمد رازقی-هماهنگی: امید آجورلو-با حضور: شهلا لاهیجی، فاطمه معتمدآریا، پرویز پورحسینی، علی دهباشی، مجید برزگر،جهانگیر میرشکاری، مجید مظفری، فرهاد مهندس­‌پور، داوود فتحعلی­‌بیگی، رضا بابک، احمد امیری،حبیب دهقان­‌نسب، کوروش نریمانی افشین هاشمی، حسن لطفی-گویندگان: نصرالله مدقالچی، زهره شکوفند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج