۹۴۲۲۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«جنگ ستارگان» با ۳۷۴ میلیون دلار آغاز کرد

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» در نخستین هفته اکران جهانی خود به فروش ۳۷۴ میلیون دلاری دست یافت.

ایسنا: «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» به کارگردانی «جی. جی. آبرامز» که سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه جدید و در کل قسمت نهم از سری اصلی فیلم‌های «جنگ ستارگان» است، در نخستین هفته اکران جهان به طور همزمان در سینماهای آمریکا و در کشورهای دیگر (گیشه بین‌الملل) به روی پرده رفت و توانست به فروش آغازین ۳۷۴ میلیون (۱۷۶ میلیون دلار در آمریکا + ۱۹۸ میلیون دلار در ساسر کشورها) دلار برسد.

این فیلم در حالی ۱۹۸ میلیون دلار از فروش آغازین خود را از محل گیشه بین‌الملل به دست آورد که رقمی نه چندان مناسب در مقایسه با استانداردهای فروش سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» است و انتظار فروش حداقل ۲۵۰ میلیون دلاری برای این فیلم در گیشه خارجی متصور بود.

«جنگ ستارگان» با ۳۷۴ میلیون دلار آغاز کرد

بریتانیا با ۲۶.۸ میلیون دلار بهترین بازار خارجی قسمت جدید «جنگ ستارگان» بود و پس از آن سینماهای آلمان با ۲۱.۸ میلیون دلار، فرانسه با ۱۵.۲ میلیون دلار و ژاپن با ۱۴.۶ میلیون دلار قرار گرفتند. این فیلم که جدیدترین قسمت از مجموعه ۴۲ ساله «جنگ ستارگان» است، ۱۲.۶ میلیون دلار نیز در استرالیا، ۷.۶ میلیون دلار در اسپانیا، ۷.۴ میلیون دلار در مکزیک، ۵.۸ میلیون دلار در روسیه و ۴.۶ میلیون دلار در سوئد فروخت.

اما شکست بزرگ «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» در سینماهای چین رقم خورد، جایی که این فیلم علمی-تخیلی بسیار پائین‌تر از انتظارات عمل کرد و تنها ۱۲.۱ میلیون دلار در هفته نخست اکران فروخت و شکست بزرگی از فیلم چینی «ایپ من ۴» خورد که ۴۷.۱ میلیون دلار فروخت.

«خیزش اسکای‌واکر» در حالی به فروش آغازین ۱۲.۱ میلیون دلاری در چین رسید که فروش مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» در سال‌های اخیر در چین رو به کاهش بوده است. فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» ساخته «جی.جی آبرامز» در سال ۲۰۱۵ فروش آغازین ۱۲۴ میلیون دلاری در چین ثبت کرده بود که آن هم با توجه به ظرفیت و بزرگی بازار سینمایی چین یک فروش ناامیدکننده محسوب می‌شد.

پس از آن فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان: در سال ۲۰۱۷ فروش آغازین ۶۹ میلیون دلاری را ثبت کرد و «آخرین جدای» و «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» نیز به ترتیب ۴۲.۵ میلیون دلار و ۱۶.۴ میلیون دلار در هفته نخست اکران چین فروختند و این روند نزولی با فیلم جدید «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» ادامه یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج