جاباما
۹۴۲۳۷۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

کالدرون نقطه مقابل برانکو

یکی از سخت‌ترین کارها پیش‌بینی ترکیب اصلی پرسپولیس برای مسابقات است؛ فرقی هم ندارد مسابقه مهمی در لیگ برتر باشد یا دیداری نه‌چندان سخت در جام‌حذفی.

فرهیختگان: یکی از سخت‌ترین کارها پیش‌بینی ترکیب اصلی پرسپولیس برای مسابقات است؛ فرقی هم ندارد مسابقه مهمی در لیگ برتر باشد یا دیداری نه‌چندان سخت در جام‌حذفی. گابریل کالدرون از همان ابتدا که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت تا امروز نشان داده اعتقادی به یک ترکیب ثابت ندارد و همه شاگردانش باید منتظر نیمکت‌نشینی یا تغییر پست باشند.

این مساله البته موافقان و مخالفان خود را دارد؛ برخی می‌گویند با این روش کسی از فیکس بودن مطمئن نیست و حس رقابت بیش از پیش تقویت می‌شود، ضمن اینکه فشار تنها روی برخی بازیکنان نخواهد بود. برخی دیگر اما که تعدادشان بیشتر است معتقدند تیم‌های موفق معمولا ترکیب ثابتی دارند و مربیان بزرگ حتی اگر در هر پست بازیکنان باکیفیتی در اختیار داشته باشند، ترجیح می‌دهند به یک ارنج ثابت برسند.

از گلر تا مهاجم

کمترین تغییر در پست بازی در اکثر تیم‌های فوتبال مربوط به دروازه‌بان است و معمولا مربیان به ندرت گلر شماره یک خود را تغییر می‌دهند، با این حال در تیم کالدرون دروازه‌بان‌ها هم مثل سایر بازیکنان ثابت نبوده‌اند تا جایی که بیرانوند به‌عنوان گلر شماره یک تیم ملی در بسیاری از بازی‌های پرسپولیس فیکس نبوده و قرمزها در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام‌حذفی شاهد حضور رادوشویچ بودند.

در خط دفاعی نیز معمولا مربیان سعی می‌کنند تیم‌شان با تغییر زیادی مواجه نشود، با این حال در پرسپولیس مدافعان میانی به‌طور چرخشی و نوبتی بازی می‌کنند! پرسپولیس در بازی دیروز با شهرداری ماهشهر با زوج سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی به میدان رفت، در بازی قبلی مقابل پارس جنوبی‌جم در لیگ برتر شجاع خلیل‌زاده و کنعانی زوج دفاع میانی بودند و یک بازی قبل‌تر برابر گل‌گهر نیز سیدجلال و شجاع در ترکیب اصلی قرار گرفتند! اوضاع برای مدافعان چپ و راست هم چندان با ثبات نبوده.

در سمت راست مهدی شیری معمولا بازی می‌کند، با این حال در این پست نفراتی مثل شجاع خلیل‌زاده و سیامک نعمتی هم به بازی گرفته شده‌اند و در بازی دیروز نعمتی در این پست به میدان رفت. در سمت چپ نیز به تناوب شاهد حضور انصاری و نادری بوده‌ایم.

با توجه به مصدومیت کامیابی‌نیا، کالدرون در بازی‌های اخیر از زوج ربیع‌خواه و نوراللهی استفاده کرد، اما کمال به مرز آمادگی رسیده و در بازی دیروز نیز برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و این یعنی اینکه بعید نیست شاهد بازی کردن نوبتی هافبک‌های دفاعی نیز باشیم! در فاز تهاجمی هم در بازی‌های اخیر بازیکنان زیادی فرصت بازی پیدا کرده‌اند و حتی ترابی که آماده‌ترین ستاره قرمزها به شمار می‌رود، مقابل شهرداری ماهشهر روی نیمکت نشست.

نقطه مقابل برانکو

پرسپولیس درحالی بدون ترکیب مشخص در این فصل به میدان می‌رود که معمولا در سال‌های اخیر و تحت هدایت برانکو ترکیبی نسبتا ثابت داشت. مرد کروات حتی در زمان‌هایی که دستش برای انتخاب نفرات باز بود ترجیح می‌داد تغییر زیادی در ارنج اصلی تیمش ایجاد نکند، با این حال کالدرون روش خود را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیندرلا

      ایقدر حاشیه نسازین هم بازیکناهم مربی برا نتیجه گرفتن تیم تلاش میکنن کالدرون درهمه پست ها چرخشی کارمیکنه،تنها دروازبانها نیستن

    • سیندرلا

      ایقدر حاشیه نسازین هم بازیکناهم مربی برا نتیجه گرفتن تیم تلاش میکنن کالدرون درهمه پست ها چرخشی کارمیکنه،تنها دروازبانها نیستن

    • بدون نام

      واقعا تمام طرفداران فوتبال بابت مصاحبه کالدرون ونبود امکانات ومشکلات مالی که بیان شد خجالت کشیدن !؟ شما مدیران آبروی فوتبال ایران را بردید !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج