۹۴۲۵
۵۱۱۰
۵۱۱۰
پ

بازگشت به طبیعت و فیروزه با کمی خلاقیت

دکوراسیون کاهگلی!

با اندکي تدبير در چيدمان و حتي طراحي دکوراسين داخل خانه می‌توان سادگی گذشته را که این روزها بیشتر در زندگی‌های روستایی به چشم می‌آید به خانه برگردانید. شايد باور نکنيد اما بسيار ساده و حتي ارزان.

دکوراسیون کاهگلی!
دکوراسیون کاهگلی!

شهر و دود و غبار و آلودگي. آسماني که از آبي و فيروزهاي هيچ رنگ و نشاني ندارد. آپارتمان و ساختمان هايي که از آهن و سيماني سرد و خاکستري ساخته شده اند. خيابان ها و کوچه ها مملو از اتومبيل و ازدحام ترافيک. جوي هاي پر از زباله و موش و ميکروب! اين روزهايي است که در ازاي تمدن براي خود ساخته ايم.


دکوراسیون کاهگلی!

شمعدانی فراموش نشود

با اندکي تدبير در چيدمان و حتي طراحي دکوراسين داخل خانه می‌توان سادگی گذشته را که این روزها بیشتر در زندگی‌های روستایی به چشم می‌آید به خانه برگردانید. شايد باور نکنيد اما بسيار ساده و حتي ارزان.

اولين گام و ساده‌ترين آن قرار دادن چند گلدان شمعداني در گوشه و کنار خانه است. همه ما با ديدن يک گلدان گل بي​اختيار لبخند بر لب​مان مي‌آيد و اين که يک گياه را زنده نگه مي​داريم، حس خوش​آيندي به ما مي‌بخشد.


دکوراسیون کاهگلی!

زنده کردن خاطرات با کاهگل

يک کار جالب ديگري که با پايين‌ترين هزينه و با دست خودم در خانه‌ام انجام داده‌ام، ساختن يک ديوار کاهگلي است که هم بافت بسيار جذاب و زيبايي دارد و هم بسيار تک و نادر است. هر کس براي نخستين بار به منزل من مي‌آيد، اذعان مي‌کند که گويا خانه برايش آشناست و احساس خوشايندي دارد و من نيک مي‌دانم به خاطر ديدن کاهگل ديوار است که يک احساس آشنا که در اعماق خاطرات ما بيدار مي‌شود.


طاقچه عادت

ايجاد چند طاقچه، هم فضاي بسيار خوبي براي قرار دادن ظروف زينتي خواهد بود و هم اين که از شر بوفه‌هاي بزرگ و جاگير خلاص مي‌شويم و هم مي‌توانيم از فضاي بيشتري براي دکوراسيون استفاده ببريم. حتا ميشود از اين طاقچه‌ها به جاي کتابخانه استفاده کرد و به اين صورت بهتر به کتاب​هايمان دسترسي خواهيم داشت و بيشتر به آنها رجوع مي‌کنيم، مثل قديم که شب‌ها پدربزرگ از روي طاقچه ديوان حافظ را بر مي‌داشت و با صداي لرزان اما مهربانش برايمان مي‌خواند.


به یاد خانه مادربزرگ

خاطرم هست که وقتي کودک بودم و براي تعطيلات به شهرستان منزل مادربزرگ مي رفتيم، شيرين ترين روزهاي زندگي ام را سپري مي کردم. خانه‌ای بزرگ با درختان انار و آلبالو و گنجشکاني که جيک​جيک آنها هنوز توي گوشم صدا مي‌کند. حوض کوچک فيروزهاي رنگي بود که ابرهاي آسمان را در آن مي‌ديديم و شب‌ها ماه را در حوض مي‌ديديم که ماهي‌هاي قرمز با شيطنت​شان نقش مهتاب را به هم مي زدند.
خانه با پنج​دري‌هايي که با شيشه‌هاي رنگي مزين شده بودند.

مطبخ، گوشه ديگر حياط بود و هميشه عطر خوش نان تازه از تنور درآمده، شامه را نوازش ميک‌رد و انگار هميشه اشتها براي خوردنش داشتم.

عصرها که حياط را آب​پاشي مي‌کرديم، به ديوارهاي کاهگلي هم آب مي‌پاشيديم و عطر خوش خاک نمناک تمام فضا را عطرآگين مي‌کرد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دکوراسیون کاهگلی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج