۹۴۲۵۳۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

جداسازی اینترنت عمومی و اینترنت کودکان

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تهیه سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، گفت: با این سند هم اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل می‌شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد.

ایسنا: معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تهیه سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، گفت: با این سند هم اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل می‌شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد.

در این راستا، امیر خوراکیان - معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به وظایف این معاونت، بیان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی، در چند حوزه اصلی ماموریت دارد. یک مساله در حوزه رسانه‌های نوین است، اعم از پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مباحثی از این قبیل که در قالب رسانه‌های نوین بحث و بررسی می‌شود و آنچه که در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های ملی در کشور لازم است را، پیگیری می‌کنیم.

تلاش برای تولید محتوای سالم، مفید و ایمن

خوراکیان با اشاره به حوزه‌های موجود بیان کرد: رسانه‌های نوین، بازی‌های رایانه‌ای، حوزه محتوا با تولید فضای مجازی سالم، مفید و ایمن، صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، خط و زبان فارسی و اقتصاد محتوا موضوعاتی است که ما در حوزه محتوا دنبال می‌کنیم. یک جهت‌گیری دیگر ما، مسائل فرهنگی و اجتماعی موثر بر فضای مجازی است. مثلا در این حوزه ما بحث آموزش را داریم. آموزش به‌معنای یادگیری‌های رسمی مانند دانشگاه مجازی و یا یادگیری‌های غیررسمی مثلا آموزش آشپزی، هنر و مواردی از این قبیل.

معاون مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: مساله آموزش به معنای فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی است که جزو بحث‌های فرهنگی اجتماعی محسوب می‌شود. تحولات نظام آموزش و پرورش، سبک زندگی و مباحث اجتماعی متاثر از فضای مجازی، جزء مسائل ماست. همه صورت‌مساله‌های اجتماعی چه مثبت و چه منفی مابه‌ازایی در فضای مجازی دارند و اینها صورت‌مساله ما هم هستند و ما آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به موضوع تولید محتوا بیان کرد: در حوزه محتوا ما چند پروژه مهم را شروع کردیم و پیش می‌بریم. یک مساله فضای مجازی سالم، ایمن و مفید است که سندی در این رابطه تهیه شده و این سند در کمیسیون محتوا (که یکی از سه کمیسیون شورای عالی فضای مجازی است و مباحث برای تصویب شدن در شورای عالی، به این کمیسیون‌ها می‌رود) در حال بررسی است. این سند، از این جهت که گام دیگری درجهت توسعه محتوای سالم است، ارزش زیادی دارد.

امکانات والدین برای کمک به فرزندان در فضای مجازی

وی با اشاره به تهیه سندی برای اینترنت و تناسب محتوای مورد نیاز کودکان، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات ما، تهیه سند صیانت از کودکان و نوجوانان است که مراحلش تمام شده و در کمیسیون هم تصویب شده و اکنون هم در دستور شورای عالی فضای مجازی برای تصویب قرار دارد.

دستاورد این سند این است که هم اینترنت کودکان مستقل از اینترنت عمومی جامعه باشد و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه اتفاق بیافته عالیه

      پاسخ ها

      • سید

        مغز ندارید متاسفانه

      • بدون نام

        سید جان چه مشکلی پیش میاد اگه این کار اتفاق بیافته که شما میگین مغز ندارید؟

    • بدون نام

      چرا اینا این جورین
      مدرسه ها رو خو دختر پسر جدا کردین
      پسرا گرگ شدن دخترا طعمشون یا بر عکس دخترا هی پسرا رو تیغ میزنن چرا چون تو بچگی به غیر مادرشو و نهایتا با خواهرشون ارتباط ندارن ساده بار میانپیامبر و قرآن گفتهکه زن و مرد نا محرما ولی می تونن با هم حرف بزنن خو
      الان هم اینترنتو بخوان جدا کنن دقیقا قضیه همینه فقط یه جور دیگه هر چند بچه هایی که یه کم زرنگ باشن مطمعنا راشو پیدا میکنن

    • آرارات

      بهترین کاره

    • بدون نام

      خدابیامرزه دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر و انسانیت رو

    • رضا

      متاسفانه شما ها بی سوادین یا ... مسعله اینترنت یا هر چیز دیگه ایی ادم خودش تو هر راهی که بره میدونه چی خوبه چی بده اما نظارت بیشتر برای مردم نه تنها سود نداره بلکه ضرر هم داره اش اصلی رو همون بالایی ها میپزن این که اینترنت مردم رو محدود کنید کلی ضرر به بازی کننده ها یا بازی سازها میزنید که می تونه برای کشور ارزه تولید کنه غیر از اون این تحریمم اینترنت کل کشور رو هم در پی داره که از سیاست های خارجی در پی داره چون که اگخ ببینن ایران براشون سودی نداره خدمات اینترنتی کل کشور قطع میشه که اینجا ضرر هنگفتیه نظارت بر مردم تنها و تنها ضرر چون یه شهروند عادی کاری نمی تونه بکنه پس میرسه به بلایی ها حالا اینترنت ها رو وصل کنید تا قبل از این که نت کل کشور بن بشه و ضرر های میلیون دلاری بخور من به عنوان یک شهروند عادی از نت داخلی کشور تمایلی به استفاده ندارم که این یعنی خرید بسته اینترنتیه کم تر و این یعنی بی کار شدن اپراطور های شبکه ها اینترنت کشور که فکر کنم هشتاد درصد کارمندان بی کار بشن چون درامد شبکه های اینترنتی کم و کم تر خواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج