۹۴۲۷۱۰
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

استقلال از استراماچونی غرامت می‌گیرد؟

چالش استقلال با استراماچونی ادامه دارد، از یک‌سو باشگاه صحبت از شروط یازده‌بندی مربی ایتالیایی برای بازگشت می‌کند و در سمت مقابل استرا از جعل اسناد و تلاش برای تخریب وجهه‌اش می‌گوید.

فرهیختگان: چالش استقلال با استراماچونی ادامه دارد، از یک‌سو باشگاه صحبت از شروط یازده‌بندی مربی ایتالیایی برای بازگشت می‌کند و در سمت مقابل استرا از جعل اسناد و تلاش برای تخریب وجهه‌اش می‌گوید. اما حقیقت واضح این است که مربی ایتالیایی به وعده‌اش مبنی‌بر بازگشت به تهران در صورت دریافت ۱۶۰ هزار یورو جامه‌عمل نپوشاند و حالا نیز باقی‌مانده قراردادش را می‌خواهد، آن هم یکجا!

پاسخ استرا و جوابیه باشگاه

برای شروع بهتر است پاسخ باشگاه استقلال به استوری منتشر شده در صفحه رسمی آندره‌آ استراماچونی در اینستاگرام را مرور کنیم. مربی ایتالیایی مدعی شد که مدیران استقلال مدارک و اطلاعات جعلی منتشر کرده‌اند تا با آبروی او بازی کنند. باشگاه در مورد این اتهام بزرگ مشخصات ایمیل ارسالی وکیل استراماچونی را منتشر کرد. ادعای درخواست جهت کنفرانس مطبوعاتی توسط باشگاه رد و تاکید شد هرگز چنین درخواستی از طرف استراماچونی به باشگاه ارائه نشده و حتی وی پیشنهاد مصاحبه با باشگاه استقلال را هم نپذیرفت!

استرا مدعی شده که اراده‌ای برای همکاری وجود نداشته و باشگاه این‌طور پاسخ داده است: «اگر قرار بر عدم همکاری بود، بعد از ترک تهران توسط ایشان، باشگاه با دو شرط پرداخت مبلغ ۱۶۰ هزار یورو و کاهش مدت قراردادش موافقت نمی‌کرد.» مربی ایتالیایی به دیداری اشاره کرده که به نفع رقبا عقب افتاده است.(بازی با سپاهان در جام حذفی) استقلال تاکید کرده این تیم ۲۰ روز بدون مربی بوده و تعویض‌ها در سه مسابقه مهم با روش واتساپی انجام شده است.

حتما توقع ندارند که با همین شرایط به سمت بازی با سپاهان هم بروند، ضمن اینکه لغو این بازی به خاطر آلودگی هوا بوده است. استرا از پرداخت‌های نامنظم گلایه کرده و مدیران باشگاه نیز تاکید کرده‌اند که این مشکل تمام تیم‌های ایرانی است. با این حال کادرفنی ایتالیایی بیشتر از نیمی از قراردادشان را دریافت کرده‌اند. در مورد بحث اجاره منزل استرا که عقب افتاده است باشگاه تاکید کرد هزینه اجاره منزل ایشان از ۶ ماه قبل پرداخت شده و هزینه اجاره بهای ۶ ماهه دوم هم در صورت عدم ترک تهران طبق روال اداری انجام می‌گرفت. مربی ایتالیایی درباره مشکل میلیچ هنگام ورود به ایران هم غیرمستقیم گله کرد و پاسخ باشگاه هم این بود: «باتوجه به موانع صدور روادید این بازیکن تهران را ترک کرد. سپس خواستار افزایش مبلغ قراردادش شد که مورد موافقت باشگاه و مربی قرار نگرفت و درنهایت میلیچ پذیرفت که با مبلغ قبلی به تیم برگردد.»

استرا از مشکلات بزرگ در رابطه با قوانین ایتالیا صحبت کرده و باشگاه نیز اعلام کرده پولی که به حساب ایشان واریز شده و توسط شخص سوم مسدود شده به علت شرایط تحریم بوده است، اما اراده‌ای‌ برای پرداخت‌ها وجود داشته و اسناد تراکنش‌های برگشت خورده گواه این موضوع است. نکته مهم بعدی بحث صداقت است. باشگاه در بیانیه خود نوشت: «اگر قرار بر صداقت نبود به بازیکنان تیم گفته نمی‌شد که کاهش مدت قرارداد در حد پیشنهاد بوده، در حالی که طبق اسناد موجود شرط بازگشت ایشان به تهران، پیش از دریافت ۱۶۰ هزار یورو بود. بسیاری از کارشناسان در جریان مصاحبه‌های پی ‌در پی ایشان در رسانه‌های خارجی به باشگاه گوشزد می‌کردند که نحوه رفتار ایشان بیانگر آن است که وجه ۱۶۰ هزار یورو را بگیرند و بعد شرایطی را اعلام کنند و برنگردند که باشگاه در جهت اجرای خواست هواداران و اثبات صداقت به این هشدارها بی‌توجه بوده و به وظیفه خود عمل کرد تا شرایطی که آقای استراماچونی بارها و بارها تکرار کرد، محقق شود. قبل از ارسال نامه فسخ قرارداد از سوی وکلای سرمربی ایتالیایی طی ایمیل رسمی، باشگاه از مراتب اراده همه‌جانبه خود برای ادامه همکاری با ایشان و وکلای‌شان خبر داد.»

درنهایت نیز وی مدعی شد که او را نمی‌خواستند و باشگاه تاکید کرد اگر قصد همکاری نداشت بیش از ۱۵ روز منتظر نمی‌ماند، راه‌های ارتباطی‌اش را با تیم قطع می‌کرد و به همه عوامل تیم دستور نمی‌داد که استراماچونی کماکان سرمربی تیم بوده و باید دستورات ایشان اجرا شود. ضمن اینکه مدیران باشگاه از درخواست غیررسمی استرا برای اعلام مبالغ قرارداد بازیکنان خبر دادند و در پایان نیز تاکیدکردند با همه این صحبت‌ها و تفاصیل همچنان منتظر ورود استراماچونی به ایران هستند.

استرا نیاید باز هم پول می‌گیرد؟

نکته مهم این است که اگر استرا برنگردد تکلیف قرارداد چه خواهد بود؟ یک کارشناس حقوقی درباره این مساله به «فرهیختگان» گفت: «اولا که فسخ یکطرفه قرارداد و زمان دو ماهه آن برای باشگاه‌های ایرانی صدق نمی‌کند چون این قانون برای کشورها است که موضوع حق‌پخش را رعایت می‌کنند و از قبال فوتبال درآمدهای جانبی قابل توجهی دارند هرچند باید در همین فوتبال خودمان نیز نسبت به این قانون در قبال بازیکنان و مربیان خارجی توجه ویژه‌ای داشت. اگر مربی یا بازیکنی بیرون از گود بماند باشگاه موظف می‌شود قرارداد وی را تا پایان فصل پرداخت کند در غیر این صورت و طبق توافق، قرارداد از لحاظ مالی نیز به پایان می‌رسد.»

احتمال تقاضای غرامت!

موضع باشگاه درباره بندهای قرارداد و احتمالات مطرح شده چیست؟ یک مقام مسئول در باشگاه در این خصوص گفت: «در حالی که فیفا از فسخ قرارداد یکطرفه مربیان و بازیکنان در صورت عدم پرداخت مطالبات آنها طی دو ماه(این قانون و فسخ یکطرفه برای مربیان به مراتب سخت‌تر است) سخن می‌گوید اما در قرارداد استراماچونی بندی وجود دارد که نسبت به تاخیر در پرداختی‌ها، عذرهای موجهی را از طرف باشگاه به وجود می‌آورد و این یعنی اینکه استرا در صورت شکایت از استقلال به نهادهای مرتبط در فیفا یا دادگاه CAS باید ثابت کند که باشگاه اراده‌ای در پرداخت مطالباتش نداشته که این شکایت با مستندات باشگاه درخصوص پرداخت مطالبات طی دو مرتبه و برگشت خوردن آن به احتمال زیاد رد خواهد شد و اینجاست که به احتمال زیاد اگر مدیران ما بتوانند با وکلای مجرب همکاری کنند چه بسا کار به غرامت گرفتن از این مربی ایتالیایی نیز برسد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غافل

      دست بردارید. بسه بابا بره گم بشه این مردک ابرو برای باشگاه نذشت بدرد استقلال نمیخوره. هنوزم نیفتاد. هی التماس. از کجا پیدا شد ما چونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غرامت نگیره غرامت دادنش پیشکش

      • بدون نام

        کیسه باید ازش شکایت کنه

    • عشق است استرا

      فتح الله زاده بی شرف به خاطر پست مقام آسترا رو فراری دادی

    • بدون نام

      این مربی همین بلا را سر یه تیم اروپایی اورد و وسط راه اونا را ول کرد

    • بهمن کرده

      شرش میوش

    • بدون نام

      این بچه سوسول به درد استقلال نمیخورد !؟ فقط خواست فالور خود وخانمش زیاد شود

    • امیر فتحی

      اره میگیره،دو بار هم میگیره....خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج