۹۴۲۷۴۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

حریری: در دولت آینده شرکت نمی‌کنیم

نخست وزیر موقت لبنان در اشاره به جریان آزاد ملی اعلام کرد، دولت آینده که حسان دیاب مامور تشکیل آن شده دولت جبران باسیل خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر موقت لبنان در اشاره به جریان آزاد ملی اعلام کرد، دولت آینده که حسان دیاب مامور تشکیل آن شده دولت جبران باسیل خواهد بود.

سعد حریری، نخست وزیر موقت لبنان در گفت‌وگو با سایت "مستقبل وب" گفت، او نخست وزیر مکلف را معرفی نکرده و جریان المستقبل هرگز در دولتی که دیاب قصد تشکیل آن را دارد، مشارکت نخواهد کرد و در صورتیکه برای رای‌گیری به پارلمان معرفی شود، به آن رای اعتماد نخواهد داد.

نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد، از تصمیمش برای تشکیل ندادن دولت پشیمان نیست و وجدانش راحت است.

وی درباره اینکه با آتش بازی می‌کند نیز گفت: من زمانی که دیگران با بستن مسیرها و پارلمان با آتش بازی می‌کردند بهای بسیار سنگینی پرداخت کردم به نظرم فتنه سنی و شیعه خط قرمز است و لبنان نباید در فتنه سنی و شیعه وارد شود.

نخست وزیر موقت لبنان تصریح کرد: موضع نهایی من درباره وقایع همزمان با سال جدید مشخص خواهد شد من درصدد بررسی عمیق اوضاع جاری هستم و موضعی‌ صریح درباره وقایع کشور خواهم داشت.

وی بهبود وضعیت اقتصادی کشور را مستلزم اداره حکیمانه و سیاست‌گذاری‌های کارآمد دانست و گفت: خواسته اصلی من تشکیل دولتی از کارشناسان است که رد کردند سپس موضع القوات اللبنانیه‌ آمد که منجر به عقب‌نشینی من شد، آنها نیز حسان دیاب را آوردند. من بهای میانه‌روی خود را در تمام مرحله زندگی‌ام پرداخت کردم، این سیاست من در طول ۱۵ سال گذشته بوده است و اگر مبارزه و دفاع من از این سیاست نبود لبنان اکنون در جای دیگری بود، به خصوص با بحران سوریه و پیامدهایش علیه لبنان.

حریری خاطرنشان کرد، هجمه‌ای تحت عنوان "حریری سیاسی" وجود دارد اما این هجمه هرگز محقق نمی‌شود و او با قدرت مقابل آن خواهد ایستاد.

نخست وزیر موقت لبنان اواخر اکتبر تحت فشارهای معترضان که خواهان تغییر طبقه سیاسی کنونی، مبارزه با فساد و اصلاح اقتصادی بودند، استعفا کرد. او آنچه شیطنت طایفه سنی‌ها در لبنان خوانده شده و آنها را به سرقت کشور متهم می‌کند، رد کرد.

حریری خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی بسیار دشوار است و باید تدابیری از سوی یک دولت کامل در نظر گرفته شود، ما دولتی موقت هستیم و تنها می‌توانیم به راه حل‌ها بیندیشیم اما نمی‌توانیم آنها را اجرایی کنیم زیرا نیاز به مصوبه‌های کابینه دارند. سند اصلاحاتی که دولت مصوب کرد نیاز به تصمیم‌گیری‌های کابینه دارد.

دوحزب جریان آزاد ملی و القوات اللبنانیه مخالفت خود را با معرفی حریری به عنوان نخست وزیر دولتی از متخصصان اعلام کردند تا اینکه دیاب مامور تشکیل کابینه شد. او در رایزنی‌های پارلمانی الزام آور رای ۶۹ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده را به دست آورد.

وی درباره عدم رای دادنش به نواف سلام نیز گفت، من ابتدا نواف سلام را نامزد کردم برخی همانطور که سعی کردند سوار موج انقلاب شوند اکنون سوار موج او شده‌اند اما من معرفی او را در رایزنی‌های پارلمانی رد کردم زیرا نمی‌خواهم او به یک رای شیعی دست نیابد،‌ این را نمی‌پذیرم و نواف هم نمی‌پذیرد. مشکل اکنون این است که ما با طایفه‌گرایی روبه‌رو هستیم مردم به جوش آمده‌اند زیرا سیاستمداران تحت عنوان حقوق طوایف هر کاری می‌کنند اما در واقعیت برای منافع شخصی‌شان کار می‌کنند.

وی درباره شروطش برای نخست وزیری گفت: من شروطی برای پذیرش تشکیل دولت داشتم و از همان ابتدا هم گفتم که اگر شروطم محقق نشود، نمی‌پذیرم مامور تشکیل دولت شوم. آنها احتمالا این شروط را برای حسان به منظور کنار زدن حریری فراهم می‌کنند.

حریری مشکل عهد و پیمان که از سوی میشل عون در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش مطرح شد، گفت: مشکل عهد و پیمان این است که طوری عمل می‌کند که گویی هیچ چیزی در کشور اتفاق نیفتاده است من به صراحت می‌گویم که نماینده دولت نخواهم بود و هیچ کس را معرفی نمی‌کنم و رای اعتماد هم نخواهم داد.

از سوی دیگر، نخست وزیر مکلف لبنان گفته است، رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت همچنان در ابتدای راه است.

این اظهارات او بعد از رایزنی‌ها روز گذشته‌اش با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در کاخ بعبدا مطرح شد.

او تاکید کرد، اوضاع بر وفق مراد پیش می‌رود.

همزمان با اتهام‌زمنی‌ها مبنی بر اینکه او با حمایت حزب‌الله لبنان و هم‌پیمانانش مامور تشکیل دولت شده، دیاب -شخصیت آکادمیک و وزیر سابق آموزش- اتهامات مبنی بر اینکه تحت کنترل حزب‌الله لبنان خواهد بود، رد کرد و وعده تشکیل دولتی از متخصصان را ظرف شش هفته داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر .
      #دست نشانده آمریکائی#خائن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج