جاباما
۹۴۲۸۲۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

توفیقی: قرارداد شفر را از ترس قهرمانی فسخ کردند!

معاون سابق باشگاه استقلال برای گفتگو درباره قراردادهای جنجالی استقلال میهمان برنامه سلام صبح به خیر بود.

ایلنا: معاون سابق باشگاه استقلال برای گفتگو درباره قراردادهای جنجالی استقلال میهمان برنامه سلام صبح به خیر بود. توفیقی درباره حاشیه دار شدن قراردادهای خارجی در ایران گفت: یکی از دلایلی که قراردادها به مشکل می خورند بحث اقتصادی باشگاه است. وضعیت مالی فوتبال ما خیلی خوب نیست. مسئولان فوتبال تحت فشار هواداران قراردادهای آنچنانی می بندند که البته در سطح بین الملل خیلی هم آنچنانی نیست. طبق مفاد در قرارداد هم این حق را به بازیکن یا مربی می دهند که شکایت کند.

وی درباره قرارداد شفر توضیح داد: بزرگترین دروغ دنیا کامل نگفتن یک راست است. دوستان بخشی از ماجرا را می گویند. قرارداد شفر برای سال اول ۳۵۰ هزار دلار خالص بود که مالیات هم کسر شد. درباره قرارداد اولیه شفر که برای یک سال و نیم بود، بنا بر این بود که در صورتی که استقلال قهرمان لیگ یا حذفی شوند یا حداقل بین سه تای لیگ باشند به صورت خودکار قرارداد تمدید می شود و مبلغ ۶۵۰ هزار دلار افزایش پیدا می کند.

وی افزود: قبل از امضای شفر یکی از اعضای هیات مدیره گفتند وزارت می خواهد حتما روی این قرارداد نظر داشته باشد. دوستان تماس گرفتند و از طریق رییس مجمع(وزیر ورزش) اطلاع دادند که ما می خواهیم بنویسیم قرارداد خودکار تمدید شود که ایشان نظرشان این بود که بنویسیم با توافق طرفین و اینگونه بند خودکار را عوض کردند و براساس توافق طرفین بود اما مبلغ همان ۳۵۰ بود. فصل که به انتها می رسید شفر اعلام کرد ما توافق نداریم و اگر قرار است بمانم باید مبلغ قراردادم افزایش پیدا کند. آن زمان باشگاه مقاومت می کرد اما فضای رسانه ای سنگین شده و هجمه زیاد بود. بازیکنان هم به نفع شفر مصاحبه می کردند.

توفیقی یادآور شد: برای سال دوم توافق شد به آقای شفر و ۴ نفر از دستیارانشان ۱ میلیون دلار پرداخت شود.

وی درباره اینکه چرا باید پسر شفر به عنوان آنالیزور فعالیت می کرد، گفت: قرارداد او ماهی ۷ هزار دلار بوده است که طی ۱۰ ماه ۷۰ هزار دلار پرداخت شد. زمانی که ما قرارداد بستیم دلار ۳ هزار تومان بود. سرمربی باشگاه از وقتی که آمد پسرش را به عنوان دستیار معرفی کرد و گفت او انالیزور من است. ساشا مدارک روانشناسی داشت که در کنار تیم در شرایط بحرانی خیلی کمک می کرد. شفر می گفت او آنالیزور است و در همه جلسات کادر فنی حضور داشت. تغییر قراردارد شفر خیلی عجیب نبود اما اطلاعات غلطی به هوادار دادند.

اینکه آقای شفر و تیمشان چطور از استقلال جدا شدند را نمی دانم و آن زمان در باشگاه نبودم اما اینکه سه بازی مانده به آخر فصل سرمربی را بردارید و در رسانه بگویید که اگر ما شفر را نگه می داشتیم نتیجه می گرفت بعد دیگر نمی توانستیم او را برداریم منطقی نیست. برای ما استقلالی ها چه چیزی مهم تر از نتیجه است؟!

توفیقی اذعان کرد: درباره شکایت شفر اطلاعی ندارم و احتمالا مربوط به طلب ایشان از تیم است. کسی که می آید قرارداد شفر را سه هفته مانده به فصل فسخ می کند از ترس اینکه مبادا آقای شفر قهرمانی بیاورد باید به این سناریو جواب بدهد. برای این موضوع اطلاعات من خیلی کامل نیست.

وی در پاسخ به اینکه درباره تیام شما را مقصر اصلی جدایی ایشان می‌دانند، توضیح داد: قرارداد او یک و نیم فصل بود ۳۵۰ هزار دلار برای نیم فصل اول و ۷۵۰ هزار دلار برای یک فصل بعد. زمانی که با او مذاکره می کردیم گفت من نیم فصل بیشتر استقلال نمی مانم. برای ما هم بازیکنی بود که مصدوم بود و مثل یک هندوانه دربسته بود. ما در قرارداد نوشته بودیم در روز پایان نیم فصل دوم بازیکن با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار می تواند باشگاه را ترک کند.

قبل از زمانی که از باشگاه استقلال بیرون آمدم در جلسه هیات مدیره گفتم ایشان بازیکن استقلال است از قرارداد سال آینده هم ۳۰ هزار دلار پرداخت کردیم و او دیگر اصلا نمی تواند بیرون برود. شما بروید روی جباروف کار کنید و موضوع تیام منتفی است. دوستان هنوز می رفتند از ترانسفر بعدی تیام پول دریافت می کردند.

معاون سابق استقلال تاکید کرد: تیام یک بازیکن حرفه ای است اگر او بتواند ۲۰۰ هزار دلار بدهد و از تیم جدا شود از ۲۰۰ هزار دلار یک سنت بیشتر هم پرداخت نمی کرد اما تا الان ۴۵۰ هزار دلار گرفته اند و نزدیک ۶۵۰ هزار دلار درآمدزایی داشتند از بازیکنی که من آورده ام.از انتقال او به ترکیه هم پول گرفته اند.

توفیقی درباره مشکل قرارداد استراماچونی گفت: بزرگترین مشکل قراردادها نداشتن پول در باشگاه ها است. استقلال و پرسپولیس میخواهند بالای جدول بمانند مجبورند مربی و بازیکن خارجی بگیرند و امیدوارند درآمدزایی کنند. اگر شما قرارداد دوره ما را ببینید در ان دوره بازیکنان بیش از ۸۰ درصد قرارداد را می گرفتند قرارداد زیر ۷۰۰ میلیون را صد در صد تسویه می کردیم قرارداد بالاتر را ۸۵ درصد پرداخت می کردیم ۱۵ درصد نگه میداشتیم برای مسائل مالیاتی که بازیکن می اورد پرداخت می کردیم و از اسپانسرها مطالبات را می گرفتیم. نکته ظریفی که بعد از خروج من وجود دارد فروش الله یار صیادمنش، تیام و حسینی به مبلغ بیش از ۲ میلیون دلار است. صیادمنش که ۱ میلیون فروختند را با ۲۰۰ میلیون تومان بدون قید و شرط ۵ ساله آوردم.

توفیقی افزود: اینکه این پولها کجا مصرف شده در حیطه اختیار من نیست و از بازیکنان هم که پرسیدم سال گذشته بیش از ۳۰درصد دریافت داشتند. بخش زیادی پول آمده ولی... در درس اقتصاد یک قیف را درست می کنیم و می گوییم پول را از بالا میریزند و از پایین مدیریت می کنند اما در ایران این قیف برعکس است! از قسمت تنگ می ریزند. باشگاه های استقلال و پرسپولیس که اصل فوتبال ایران هستند و حال تیم ملی به حال اینها برمی گردد بحث عمده درآمدشان حق پخش است که به آنها تعلق نمی گیرد.

معاون سابق استقلال یادآور شد: باشگاه استقلال از لباس تا محصولات آن در کشور تولید و درآمدزایی می شود اما یک ریال هم به استقلال نمی رسد. باشگاه استقلال محل درآمد زیاد دارد اما مستقیما به خود باشگاه نمی رسد. یک چیز مهم درباره استقلال این است که ۱۰ سال بعد از انقلاب بخش عمده ای از اموال باشگاه ضبط شد دو تا را به آن برگرداندند اما باشگاه استقلال حداقل می تواند یکی دو زمین ورزشی داشته باشد.

توفیقی افزود: درباره جباروف زمانی که با ما قرارداد داشت ۱۱۳ هزار دلار از قرارداد قبلی مانده بود که قرار بود پرداخت شود و قرارداد جدید را ببندیم با او که در ترکیه مذاکره می کردیم به تیام هم گفتم شما بازیکن استقلال هستی و باید به تمرین برگردی هرچقدر هم نروی باید جریمه بدهی. جباروف از ایجنت تیام استفاده می کرد. به من گفت جباروف حداقل سه فصل قرارداد می خواهد و سالی ۵۰۰ هزار دلار، من عرض کردم ما سه فصل که نمی توانیم قرارداد ببندیم و برای یک فصل به اندازه همان مبلغی که در ایران توافق کردیم یعنی فصل ۴۰۰ هزار دلار می توانیم قرارداد ببندیم. گفتیم تا ۴۴۰ هزار دلار می توانیم بدهیم.

بیشتر از یک فصل هم نمی توانیم قرارداد ببندیم. این موضوع را در هیات مدیره توضیح دادم شفر گفت برای یک سال راضی اش می کنم اگر آن روز ۱۰۰ هزار دلار به دست ما می رسید هم تیام می ماند هم جباروف. قرار بود مسئول اقتصادی باشگاه از یک طریق یک صرافی به ما پول برسانند اما نرساندند. ۸۰ هزار یورو پول شفر و دستیارانش را آقای افتخاری از حساب شخصی پرداخت کردند که چهار پنج ماه هم تلاش می کردند پول را برگرداندند. آقای ملکی قرار شد تا فردا صبح به من ۲۰۰ هزاردلار برساند قرار بود ۴۰ هزار دلار به تیام و ۶۰ هزار به جباروف بدهیم و قضیه جمع شود.

ساعت دو بعدازظهر به من پیام دادند نذر کن ببین پول جور می شود یا نه! صادقانه من دیدم با نذر اتفاقی نمی افتد و در آن شرایط ندر جواب نمیداد و آنها میخواستند ببینند باشگاه صداقت دارد یا نه. پول نرسید. به آقای فتحی و ملکی گفتم یک مبلغی پول با خودتان به ترکیه ببرید و این دو می خواهند بازیکن استقلال باشند و مشکلی ندارند.

وی درباره جدایی سیدمجید حسینی توضیح داد: قرارداد یک بند گذاشته بودم بازیکن تا ابتدای مرداد سال ۹۷ با پرداخت ۱۰۰ هزاردلار و پس از کسب رضایت باشگاه می تواند جدا شود. همین کسب رضایت باشگاه امر مهمی بود که من می گفتم او نمی تواند جدا شود دلالی که کنار او بود هم شاکی بود چرا من این و را گذاشته بودم و من نمی خواستم او را از دست بدهم ۶۵۰ هزار دلار را سیدمجید حسینی را فروخته اند و ما زمانی این فروش را داشتیم که جزو ۴ تیم آسیابودیم و استقلال با این دو بازیکن می توانست ستاره سوم را بچسبد.

معاون سابق استقلال درباره گرو و نیومایر توضیح داد: از خواسته های شفر بود که این دو جذب شوند و ما با هیچکدام موافقت نکردیم و تیام را آوردیم. نیومایر که آمده بود روزی که با آقای شفر و جباروف درهتل بودیم از او پرسیدم آخرین باری که بازی رسمی کردی چه زمانی بوده است گفت یک فصل و نیم و من گفتم درباره حضورت در استقلال بعدا صحبت کنیم. مشخص بود این بازیکن که فوق العاده آدم متشخص بود راست کار استقلال نبود. رقم دقیق قراردادشان را نمی دانم اما بیش از ۱۰ میلیارد تومان بود، بین ۱۰ تا ۱۳ میلیارد تومان. گرو به موبایل من زنگ می زد که به استقلال بیاید و یک هفته بعد از خروج من با او قرارداد بستند.

وی همچنین درباره شوخی که با او میشد و به او پندارتایم لقب داده بودند، گفت: هوادار استقلال هر روز به کسی لقبی می دهند و القابی را که مردم می دهند نه باید کسی را خوشحال کند نه ناراحت.

توفیقی درباره علت بستن قرارداد با جوانان در شب هنگام و انتشار عکسها گفت: اسماعیل زاده که شب نبود و جزو بازیکنان جوانی بودند که روز می آمدند و قرارداد می بستند. درباره بازیکنان بزرگی مثل تیام او ساعت ۱۰ شب به فرودگاه امام می رسید او را چه می کردم؟ اگر او به هتل می رفت تا صبح ۱۰ تا دلال به او پیشنهاد می دهند و ما ۴ صبح در فرودگاه قرارداد بستیم. درباره بازیکنان تیم استقلال هم عمده نقل و انتقالات به ماه رمضان افتاده بود و بازیکتان بعد از افطار به دفتر من می آمدند. ۵ سال دفتر من در اختیار باشگاه بود. اطلاعات زیادی از باشگاه درز پیدا میکرد و ما قرارهای محرمانه مان را جای دیگری می گذاشتیم. دوره زمانه ما صدا ضبط نمی شد بعدش را نمی دانم.

معاون سابق باشگاه استقلال یادآور شد: آقاخان و تیموری را شفر خواسته بود و من موظف بودم خواسته های سرمربی را برآورده کنم. اطلاعات ویروسی به هوادار داده می شود ولی همه قرارداد یک طرفه بسته میشد و به گاوصندوق می رفت و می گفتیم به شرطی قرارداد نهایی می شود که بازیکنان از ایفمار آزمایش بدهند. اگر آقاخان اگر اینقدر شرایط او وخیم است چرا باشگاه با او تمدید می کند!؟ من برای گرفتن آقاخان مقاومت کردم اما شفر شماره اش را از من گرفت و گفت خودمان با او حرف می زنیم. او گفت اجازه بده آقاخان قرارداد ببندند من شرط پزشکی را برای او سفت و سخت تر نوشتم اما سوال این است چرا فسخ نکردند و تمدید کردند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پورسنایی

      اگر حرفهای توفیقی صحیح باشد وقوه قضائیه وارد عمل نشود نشان دهنده این است که کسانی در جامعه مثل مدیران دوره توفیقی دراستقلال دارند با تیشه به ریشه ایران میزنند ...اخه مگه میشه اخه مگه داریم .آخه مگه امکان داره که بیت المال توسط عده ای به خاطر تطمیع خودشان نابود شود واز بین برود خداوکیلی اگر رئیسی در قوه قضائیه وارد عمل نشود او هم خائن است امیدوارم مملکت را از این بی حساب و کتابی تعدادی مدیر نالایق نجات دهند مردم هم خداوکیلی از قوه قضائیه بخواهند که از وزارت ورزش و جوانان توضیحات بخواهد ...جدا که توفیقی خیلی از مسائل را در باشگاه یا وزارتخانه ورزش روشن کرد الهی به امید تو و بازخواست وزیر از طرف قوه قضائیه

    • حبیب

      بله بزرگترین دروغ دنیا کامل نگفتن یک راست است.دقیقن کاری که اقایان در حال حاضر کردند که کار به اینجا کشید..آقای ثوفیقی دستت درد نکنه. خسته نباشی.

    • بدون نام

      خخخخ حرف مفت میزنی قهرمانی زرشککککک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج