۹۴۲۸۳۸
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

استراماچونی «گلی» به سر استقلال نزده بود

سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال که در اقدامی غیرحرفه‌ای تیم را رها کرد و رفت، با وجود عمل کردن باشگاه به تعهداتش، حاضر به بازگشت نشد تا نشان دهد دنبال هدف دیگری است!

خبرگزاری مهر: آندره استراماچونی روز هجدهم آبان درحالی تهران را ترک کرد که هیچ یک از مسئولان باشگاه در جریان این اقدام غیرحرفه ای نبودند. هر چند او حق داشت که پیش از این مطالباتش را از باشگاه استقلال دریافت کند اما اقدام غیرحرفه ای او بازی با احساسات هوادارانی بود که چند هفته ای از صدرنشینی تیم شان لذت برده بودند.

این سرمربی ایتالیایی که در هفته های ابتدایی حضورش نتوانسته بود نتایج خوبی با استقلال بگیرد، با کسب چندین برد متوالی توانست تیمش را پس از سالها به بالای جدول برساند. البته این برای اولین بار نبود که یک سرمربی استقلال را از انتهای جدول به رده های بالا می رساند.

قبل از این علیرضا منصوریان هم در اولین سال حضورش روی نیمکت استقلال توانست آبی پوشان را از رده های پایین جدول به رده دوم برساند و در پایان فصل شانزدهم عنوان نایب قهرمانی را با این تیم کسب کند. با این حال در شروع فصل بعد او نتوانست تیمش را به جایگاه خوبی برساند و برکنار شد.

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال هم که پس از برکناری منصوریان هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت موفق شد این تیم را از انتهای جدول به رده هایی بالایی برساند و در پایان فصل عنوان سومی لیگ را به نام آبی پوشان ثبت کند. با این حال در لیگ هجدهم این سرمربی آلمانی نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در هفته های پایانی جای خود را به فرهاد مجیدی داد تا وی پنج هفته پایانی استقلال را هدایت کند.

در لیگ نوزدهم اندره استراماچونی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و هر چند در ابتدای فصل جایگاه خوبی با این تیم نداشت اما رفته رفته در جدول بالا آمد و بالاخره صدرنشین رقابت ها شد. با این حال اقدام غیرحرفه ای او این صدرنشینی را تحت تاثیر قرار داد و بدتر از آن رفتارهایی بود که پس از واریز پول داشت.

مرور اتفاقی که برای علیرضا منصوریان و وینفرد شفر رخ داد نشان می دهد که هیچ تضمینی برای موفقیت استراماچونی در ادامه کار وجود نداشت و این احتمال را باید مطرح کرد که او در برگشت با استقلال به نتایج قابل قبولی نمی رسید و به سرنوشت منصوریان و شفر گرفتار می شد.

جدا از مسائل فنی باید به رفتارهای غیرحرفه ای و بعضا توهین آمیز این مربی ایتالیایی اشاره کرد که قصد دارد از احساسات هواداران و محبوبیتی که بین آنها کسب کرده سوء استفاده کند و باشگاه بزرگ استقلال را در عرصه بین المللی تحقیر کند.

استراماچونی با پست هایی که می گذارد و ایمیل هایی که می زند مسئولان باشگاه استقلال را به بازی گرفته و هر بار بهانه ای برای نیامدن به ایران می تراشد. او می داند در بازگشت به استقلال احتمالا نمی تواند نتایج گذشته را تکرار کند برای همین نمی خواهد همین محبوبیت و اعتبار به دست آورده را از دست بدهد تا از کنارش تیم جدیدی پیدا کند.

استراماچونی که به نظر می رسد با مشاوره هایی که برخی نزدیکان به استقلال به او می دهند قصد دارد با احساسات هواداران موج سواری کند و هر شرطی را که می خواهد برای مسئولان باشگاه بگذارد و این باشگاه ۷۵ ساله را تحقیر کند.

این مرد ایتالیایی که مطالباتش را از استقلال گرفته حرف های روزهای ابتدایی اش را فراموش کرده و با وجود اینکه پولش را گرفته اما با اولین پرواز به ایران برنگشت. او حالا می خواهد با چهره یک فرد برنده از استقلال جدا شود تا همچنان به بازارگرمی اش برای تیم های دیگر ادامه دهد و مشتری جذب کند!

در تاریخ فوتبال ایران کدام مربی دو وزارتخانه و یک باشگاه را معطوف خودش کرده تا مشکلاتش را حل کند و بعد از آن هم حاضر به بازگشت نشود و هر روز داستان جدید درست کند. مسئولان وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و باشگاه استقلال تمام تلاششان را کردند تا به احترام خواست مردم و هواداران و برخی مسائل بین المللی این مربی را برگرداند. اما ظاهرا استراماچونی تصمیمش را گرفته و نمی خواهد برگردد و فقط قصد موج سواری دارد.

مسئولان باشگاه استقلال باید برای خدشه ای که این سرمربی ایتالیایی به اعتبار و آبروی باشگاه استقلال زده و بیش از دو هفته هواداران را به بازی گرفته و مدام وعده دروغ داده است، اطلاعیه ای صادر و طی آن تاکید کنند که دیگر نیاز به این سرمربی بدعهد و غیرحرفه ای ندارند و با یک مربی دیگر کارشان را ادامه خواهند داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • yass

      من خودم عاشق استقلالم. استراماچونی رو بخاطر اینکه ی تیم عالی رو ساخت دوست دارم اما این متن نکته به نکته ش درست بود. اون خودش میدونه هوادارا دوسش دارن بنابراین نباید اینقدر با احساساتشون بازی کنه. استراماچونی باید بدونه اگه برنگرده از محبوب ترین مربی تبدیل به منفورترین مربی تاریخ استقلال میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین برشما

      • بینام$$

        جناب هوادار آبی ، همه ما طرفدارها نباید یکطرفه به قاضی برویم و کمی اگه سن تان قد دهد این ورزش سیاسی نمی خواد کسی بُت بشه و اگه خوب به گذشته نگاه کنی میبینی مربیانی اومدند ویکدفعه رفتند،افشین قطبی(همسرکره ایش را دزدیدن و تهدیدشد)در رفت،مصطفی دنیزلی به بهانه ای تو اتوبوس نشوندن و گفتن تبریز زلزله میاد و برای کل تبریز زلزله نبود وفقط برای دنیزلی بود،رونلد کخ آلمانی و شفر هم همچنین و این سناریو نیز بایستی پیش می اومد و با داد وفریاد چیزی درست نمیشه و بشینید بازیها رو دنبال کنید و نه اصلا نبینید، در ضمن بخاطر مسائلی هیچ وقت تراکتور قهرمان لیگ نمیشه همانطور که صنعت نفت با اینهمه پتانسیل فوتبالی بومی قوی فقط بخاطر پرچم برزیل آبادانته،یا ملوان آژاکس گیلان نیز اینها همه مهندسی شده است و رشد نمی کنند و استقلال و پرسپولیس چسبیده به سیاسیون و مجلسیون هستند که وزیر تصمیم می گیره . حالا خود دانید وفقط ببینید ۲۲ نفر دنبال ی توپی می دوند

      • بینام$$

        جناب هوادار آبی ، همه ما طرفدارها نباید یکطرفه به قاضی برویم و کمی اگه سن تان قد دهد این ورزش سیاسی نمی خواد کسی بُت بشه و اگه خوب به گذشته نگاه کنی میبینی مربیانی اومدند ویکدفعه رفتند،افشین قطبی(همسرکره ایش را دزدیدن و تهدیدشد)در رفت،مصطفی دنیزلی به بهانه ای تو اتوبوس نشوندن و گفتن تبریز زلزله میاد و برای کل تبریز زلزله نبود وفقط برای دنیزلی بود،رونلد کخ آلمانی و شفر هم همچنین و این سناریو نیز بایستی پیش می اومد و با داد وفریاد چیزی درست نمیشه و بشینید بازیها رو دنبال کنید و نه اصلا نبینید، در ضمن بخاطر مسائلی هیچ وقت تراکتور قهرمان لیگ نمیشه همانطور که صنعت نفت با اینهمه پتانسیل فوتبالی بومی قوی فقط بخاطر پرچم برزیل آبادانته،یا ملوان آژاکس گیلان نیز اینها همه مهندسی شده است و رشد نمی کنند و استقلال و پرسپولیس چسبیده به سیاسیون و مجلسیون هستند که وزیر تصمیم می گیره . حالا خود دانید وفقط ببینید ۲۲ نفر دنبال ی توپی می دوند

      • بینام$$

        استرا و هیچ یک از مربیان بین المللی دروغگونیستند و این طرح فرار دادن مهندسی شده بود

      • بینام$$

        دروغ تو ذات این مربیان بین المللی نیست و مهندسی شد که فراریش بدن

    • بدون نام

      احساساتی بودن مردم ایران نقطه ضعف بزرگیه که در طول تاریخ تاوانهای سنگینی داده و خواهیم داد . هوداران استقلال از ماجرای شفر درس نگرفتن و شفر که حاضر بود با 500 هزار دلار قرارداد ببنده یهویی شد دو نیم میلیون دلار . احساسات استقلالیها گل کرد و از شفر ی غول ساختن برای ماچونی هم همین جور

    • بدون نام

      به نظر من قید اینچنین مربی را زد واگر امکان شکایت هم باشه از ایشان شکایت کرد چون واقعا به دروغ هوادار میگفت بده گم بشه هیچ کس استقلال نمیشه

    • صبا

      نتیجه آن مرد بد بود خوب شد که رفت،ما راست میگوییم استرادروغگوست ،هوادارها هم بوق هستند وهیچی حالیشون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عاقبت کیسه کشی همینه

    • بدون نام

      اگه میخواست بیاددیگه انقداداواطواردرنمیاورد.مگه مربی پرسپولیس نفت آبدان ودیگران همین مشکلات راندارن.تیمای نفتی که اوضاعشون خرابتربقیس ولی هیچکدوم ازمربیاهمچین کاری نکردن که استراماچونی کرد.

    • م

      نویسنده ببند دهنتو.فوتبالی ک این بازی میکرد کجا زمان منصوریان و شفر کجا چرت و پرت نگو.اونا نیم فصل دوم شرایطو وقف دادن اونم ن قهرمانی این تو نیم فصل پس خفه شو لنگی

    • اهورا

      یعنی شما حالا داری غیب میگی و نتیجه بازیهای بعدی استقلال با استراماچونی مثبت نمیشود و اگه با استراماچونی ادامه میدادیم صددرصد قهرمان نمی شدیم و حالا که از استقلال جدا شده به نفع استقلال شده .اخه مردیکه داغان تک تک پیشکسوتها و دست اندرکاران استقلال از استراماچونی تعریف میکردند و همه شان مرتب به به و چهچه میکردن یادتون رفته .برای یک بار هم شده مردانگی به خرج بدهید و واقعیت را بگویید.
      این بخاطر این است که میگن آدم دروغگو کم حافظه است.اره شما دروغگو هستین .شما دوست ندارین استراماچونی از شما محبوبتر باشه .چون ممکنه با وجود استراماچونی تمام کثافت کاریهای شما در طول این چند سال برملا بشه .مخصوصا اگر
      استراماچونی میماند دشمنیهای شخص وزیر ورزش با استقلال بطور کامل و واضح مشخص میشد .واقعا شما خیلی بدبختین که
      دستتان را بسوی دشمن استقلال دراز میکنید
      اخه خاگ بر سرای بدبخت تمام ایران میدونن که شخص سلطانی فر دشمن خونی استقلاله و هرگز نمیزاره استقلال از پرسپولیس بالاتر باشه اونوقت شما احمقا با طناب پوسیده سلطانی فر دارین میرین داخل چاه

    • بدون نام

      شما زر نزنید به شما لنگیها و خبر نهاران لنگی ربطی نداره

    • ح_ ن

      یک سفارش جدی به طرف داران تیم استقلال ،،استراماچونی نهایت استفاده روازما کرد،،اوخیلی زودفهمیدکه بین این طرف داران محبوبیت خاصی پیداکرده،،بایدبگوییم این استقلال بود که اورابزرگ کرد،اودراروپاویاهیچ کجای دنیاافتخاری کسب نکرده ،،این بازیکنان بودن که اوراخیلی بزرگ کردن ،بیاییم به مربی داخلی بهابدهبم بخدااگرازفرهادحمایت کنیم شایدازاوبهترنتیجه بگیرد،مجیدی چب وخم تیمهای ایرانی راخوب بلداست،وخیلی زود بااین بازیکنان وجذب یاران جدیدنتیجه دلخواه راخواهدگرفت،،مربی که این همه شخصیت تیم ماراپایین آورده و نیمه راه تیم مارارهاکرده دیگه بدرداین تیم نمی خورد،،استراضربه بسیاربزرگی به تیم مازده،، او اکردراین سه بازی اخرمی ماندوبعدااعتراض میکرد کاملا حق داشت،هیچ مربی دلسوزی این کارونمی کند،ماامتیازی هوایی راازدست دادیم که ممکنه دراخربازیهاخیلی برای ماگران تمام شود،الان اگرازشروع نیم فصل ازفرهادمجیدی حمایت کنیم خیلی دورازانتظار نیست که بتوانیم آن امتیازهارهاجبران کنیم،،خواهشالج بازی نکنیم دست از حمایت استرابرداریم وبجای آن از فرهاد محبوب ماحمایت کنیم،،حتمانتیجه خواهیم گرفت،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج