۹۴۲۹۳۸
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

ایلام با تورم ۴۸درصدی در صدر قرار گرفت

بر اساس اعلام مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام با ٤٨.٦ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با نرخ ٣٥.٢ درصد است.

خبرگزاری مهر: به نقل از مرکز آمار ایران، در آذر ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٩٣, ٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان غربی با ٦.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ١.٢ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٧.٨ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٣.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢٣.١ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٠.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٨.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣٥.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در آذر ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٩٢, ٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان غربی با ٦.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ١.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٧.٦ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (٣٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢٣.٠ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٩.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٧.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣٣.٥ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در آذر ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٠٠, ١ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٤.٢ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٨.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.٩ درصد افزایش می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٨.٩ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٨.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢٣.٦ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٣.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥٢.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٣٩.١ درصد) است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      کل ایران با تورم ۴۰۰درصدی

    • بدون نام

      الان ایلامی ها میدوان میان تهران!!

    • بدون نام

      ملت دانا == امید به خدا

    • ندیم نادم

      ایلام:یه استان بدبخت و محروم،با مسولینی بی عرضه و مردمی که فقط سکوت میکنن و نای جیک زدن ندارن،اگه فردا نون تو ایلام دونه ۱۰۰هزارم بشه ،همه بدو میرن میخرن و جیک هم نمیزنن..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر مگر این همه داد زدیم چکار کردیم اینها هر نوع اعتراض را یا با گلوله جواب میدن یا با انگ سیاسی

    • بدون نام

      بگو100درصد واقعیت است

    • بدون نام

      قانون مفید == ملت خوشحال

    • بدون نام

      آقا پیام من که حذف کردی من فقط پرسیدم دلیل این همه تورم و گرانی در ایلام چه می باشد مسکنش از تهران و اصفهان گرانتر غذا و لباس که نگو آخر ایلام یک شهر محروم چه از نظر اجتماعی چه از نظر اقتصادی .چرا باید این قد ر تورم داشته باشد از خود کشی هم ماشاالله در جهان اوله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج