۹۴۳۰۶۵
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

پدیده فوتبال بانوان رکورد نیازمند را می‌شکند؟

دروازه بان تیم بانوان وچان کردستان روز مهمی را پیش رو دارد. فردا (جمعه) او می‌تواند توپ یک رکورد بزرگ را در دست بگیرد و تاریخ‌سازی کند.

فرهیختگان: دروازه بان تیم بانوان وچان کردستان روز مهمی را پیش رو دارد. فردا (جمعه) او می‌تواند توپ یک رکورد بزرگ را در دست بگیرد و تاریخ‌سازی کند. زهرای فوتبال ایران که در بازی‌های این هفته لیگ بانوان ایران کلین‌شیت کرد و آمار گل نخوردن خود را به ۹۰۰ دقیقه رساند حالا کافی است فردا فقط یک نیمه را بدون گل در چارچوب دروازه قرار بگیرد تا رکورد ۹۴۰ دقیقه‌ای پیام نیازمند را بشکند و رکورددار فوتبال ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان شود.

زهرا خواجوی بدون حاشیه و با تلاش در جایی قرار گرفته است که یک رکورد‌شکنی تاریخی در تقویم فوتبال ایران به‌جا خواهد گذاشت، رکوردی که پیش‌تر‌ها در دست دروازه‌بان‌های بزرگی چون احمدرضا عابدزاده بود و بعد به حسین حسینی رسید و چند هفته قبل پیام نیازمند این رکورد را شکست و ممکن است فردا این دروازه‌بان ۲۱ ساله که ۱۰ بازی بدون گل را پشت سر گذاشته مقابل تیم «شهرداری بم» که مدعی قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال زنان است، تاریخ‌سازی کند. خواجوی که یک ماه دیگر در نوزدهمین روز بهمن ماه تولدش را جشن خواهد گرفت، به خاطر شرایط حساس بازی روز جمعه ترجیح می‌دهد کمتر صحبت کند. با این حال بسیار صبور و با خوش اخلاقی پاسخگوی سوالات ما شد.

پدیده فوتبال بانوان رکورد نیازمند را می‌شکند؟

وی که از ۹ سالگی ورزش را با هندبال شروع کرده و سپس به دلیل علاقه فراوان به فوتبال وارد فوتسال شده است، گفت: «لطف خدا بود که توانستم در یک رشته تیمی به موفقیت انفرادی دست پیدا کنم و حتی بتوانم در پی به دست آوردن یک رکورد باشم.»

او که در تیم ملی رده‌های سنی زیر 14، 16 و 19 سال بازی کرده و در حال حاضر نیز در تیم بزرگسالان گلری می‌کند، بیان کرد: «این رکورد به دست نمی‌آمد اگر کادر فنی و بازیکنان تیم وچان کردستان با معرفت مثال زدنی‌شان پای این اتفاق نمی‌ایستادند و از من حمایت نمی‌کردند. یک تیم برای کسب این افتخار در زمین دوید و این موفقیت را برای تیم وچان کردستان به دست آورد.»

خواجوی که سال اول بازی در لیگ برتر فوتبالش را با تیم پاس همدان آغاز کرده و با نظر مربی‌اش دروازه‌بان شده است، ادامه داد: «برای هر بازی با تمرکز بالا پا به زمین فوتبال گذاشتم و برای تک‌تک لحظاتم در دروازه تمرین و تلاش کردم و خدا را شکر می‌کنم که نتیجه این تلاش را گرفتم.»

وی که ششمین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و برای تیم‌های اشترانکوه ازنا، شهرداری بم، راهیاب ملل سنندج و وچان کردستان درون دروازه قرار گرفته است، با گل خوردن و باختن رابطه خوبی ندارد. او از اول فصل تصمیم گرفته بود گل نخورد و بعد از گذشت دو بازی که دروازه‌اش را بسته نگه داشته با یادآوری رکوردشکنی پیام نیازمند، ذهنش او را وادار کرده تا این راه را ادامه دهد.

او در این‌باره عنوان کرد: «من تصمیمم را گرفته بودم و مدام با خودم آن را مرور می‌کردم و خدا را شکر تا اینجای کار موفق بودم و امیدوارم این موفقیت همچنان ادامه‌دار باشد. می‌خواهم امسال با تیم وچان قهرمان لیگ ایران شوم و در کنارش رکوردم را نیز حفظ کنم.»

زهرا که امیدوار است به جمع لژیونرها بپیوندد درباره بازی سخت روز جمعه گفت: «شهرداری بم هر سال مدعی قهرمانی و تیم خوبی است. البته قبل از اینکه برای رکورد زدن وارد زمین شوم برای پیروزی تیمم به زمین می‌روم و بعد با تمام وجودم برای این رکورد و پیروزی می‌جنگم. امیدوارم ۳ امتیاز مهم این بازی را بگیریم و من هم به خواسته‌ام برسم.»

خواجوی برای پیمودن مسیر دروازه‌بانی‌اش الگوهایی هم دارد، او در این باره گفت: «رحمتی، بیرانوند و نیازمند در ایران الگوی من هستند و نویر دروازه‌بان تیم بایرن مونیخ هم گلر خارجی مورد علاقه من است و از سبک بازی‌اش لذت می‌برم.»

او در پایان صحبت‌هایش درباره بحث مالی در این رشته پرطرفدار در بخش بانوان نیز اضافه کرد: «متاسفانه دستمزد بانوان فوتبالیست خیلی کم است و به هیچ‌وجه خرج و دخل‌مان یکی نیست و نمی‌توانیم به فوتبال به‌عنوان حرفه اصلی و درآمدزا نگاه کنیم و این برای خانم‌های فوتبالیست دغدغه بزرگی است که به‌طور حتم آرامش و با خیال راحت تمرین کردن را هم تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادتونه یه زمانی میگن فوتبال واسه پسراس؟ چه خوب تموم شد اون دوران

    • بی نام

      خوشکله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ

      • بدون نام

        دقیقا

    • بهنام محمودیان

      انشالله موفق بشه

    • بدون نام

      جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج