۹۴۳۱۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

برترین خودروهای سال ۲۰۱۴ (۲)

بهترین‌ها در هر زمینه‌ای وجود دارند، بهترین فیلم‌های فصل تابستان، بهترین منطقه و ... با این حال فهرست برترین خودروهای سال ۲۰۱۴ مانند بقیه فهرست‌های مشابه نیست،اتفاقی که به صورت سالیانه اتفاق می‌افتد و بهترین‌های این صنعت بزرگ در آن انتخاب می‌شوند.

برترین خودروهای سال 2014 (2)
مجله تخت گاز:

بهترین خودرو دوستدار محیط زیست

ب‌ام‌و با ساخت خودرو تمام الکتریکی i۳ به دنبال فروش راحت همچون نمونه‌های بنزین سوز این کمپانی در بازار و ایجاد حس اطمینان خاطر در مورد خودرو‌های الکتریکی برای مردم است. شاسی این خودرو برپایه آلومینیوم ساخته شده است و توسط نوعی فیبرکربن پلاستیکی هم تقویت شده است. موتورالکتریکی آن توانایی تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت، و تولید ۱۸۴ پوند بر فوت گشتاور را داراست. مهم این است که از همان لحظه شروع حرکت تمامی‌این گشتاور در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط:
برترین خودروهای سال 2014 (2)

i۳ توانایی طی کردن ۸۰ الی ۱۰۰ مایل را با یک شارژ کامل دارد. با شارژر مخصوص و سریع تنها در ۳ ساعت شارژ شده و با شارژ معمولی ۸ ساعتی را باید برای پز شدن باتری‌ها به انتظار بشینید! باتری این خودرو وزنی در حدود ۲۳۰کیلوگرم دارد. و دقیقا در کف خودرو قرار گرفته است که موجب تقسیم وزن مناسب i۳ شده است، گارانتی این باتری‌ها هم به مدت ۶ سال یا ۱۰۰.۰۰۰ مایل در نظر گرفته شده است.

در ترافیک هرگز دچار مشکل نمی‌شوید چون دایره گردش فرمان این خودرو تنها برابر با ۹/۸ متر است که رقمی‌ایده آل برای یک خودرو شهری محسوب می‌شود. ظاهر آن به نظرآینده گرایانه می‌آید، گرچه از نظر ما کمی‌ هم عجیب و غریب است!در داخل کابین با طراحی قابل ملاحظه‌ای مدرن رو به رو هستیم. صفحه نمایش بزرگ کار شده در داخل اتاق که حتی توانایی دید برای سرنشینان عقبی را هم فراهم می‌کند!
از معدود نقاط ضعف آن می‌توان به قیمت کمی ‌زیاد و همینطور فضای نه چندان بزرگ صندلی‌های عقب و قسمت بار آن اشاره کرد!

راندن i3 به قدری راحت است که اگر در خیابان‌های شلوغ و تنگ آمستردام باشید یه در بزرگراه‌های نیویورک i3 در هر حال به خوبی کارایی خود را نشان می‌دهد و در هر شرایطی می‌درخشد. ب‌ام‌و خودرویی مخصوص مراکز‌های شهری ساخته است و این نکته که هر روز درصد بیشتری در مراکز شهر‌های مختلف به عبور و مرور می‌پردازند را به خوبی درک کرده است. ترد با خودرویی همچون i3 در مراکز شهری شلوغ بسیار جذاب و لذت بخش است.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

در حالت comfort یک رانندگی‌ نرم و راحت همچون خودرو‌های سدان معمولی را تجربه می‌کنید. اگر وضعیت حالت رانندگی EcoPro را انتخاب کنید! علاوه بر شرایط بالا با توجه به کاهش شتاب خودرو می‌توانید مسافت بیشتری را با این خودرو الکتریکی طی کنید. گرچه موتور الکتریکی آن به گونه‌ای است که با کمترین فشاری بر پدال گاز به مانند یک چاقو تیز عمل کرده و از این نظر با موتوری پر صلابت روبه‌رو هستیم.

چرخ‌های ۱۹ اینچی آن تنها ۵ اینچ عرض دارند که این کاهش به منظور کاهش وزن و همچنین کاستن از مقاومت آیرودینامیکی خودرو صورت گرفته است. پس از طی چند صد کیلومتر با i۳ به خوبی در میابیم که این خودرو یک جهش تکنولوژیکی عظیم و رو به جلو است و ب‌ام‌و زود‌تر از رقبا خود را وارد این بازی کرده است. البته شاید قبول کردن این خودرو برای طرفداران ب‌ام‌و کمی‌سخت باشد ولی ارزشش را دارد.
در هر صورت خرید این خودرو یک انتخاب منحصر به فرد است. و بدون شک هیچ خودرو الکتریکی دیگر در بازار به‌اندازه i3 سریع ، خوش دست و اقتصادی نیست. i3 نه تنها بهترین الکتریکی جهان ، بلکه بهترین گزینه برای خانواده‌های نه چندان پرجمعیت است.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

بهترین SUV سال

Subaru Forester

سوبارو یک مهارت خاص دارد و این مهارت هم چیزی نیست جز توانایی تولید وسایل نقلیه مختلف در سایز‌های متفاوت و متناسب برای بازار‌های رقابتی، این یک واقعیت است که نگاه به خودرو‌های SUV توسط مردم به کلی تغییر کرده است و سوبارو با ساخت شاسی بلند‌ها یی همچون فارستر و اوتبک قسمت زیادی از بازار این گونه خودرو‌ها را پوشش می‌دهد. درست است که سوبارو مانند ب‌ام‌و یا بنز SUV‌هایی با سایز و زرق و برق‌های زیاد تولید نمی‌کند اما با تولید همین دو مدل بسیار هوشمندانه و صادقانه عمل کرده است.

طراحی دوباره مدل فاستر به منظور، بهره وری بهتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، و افزایش حجم بار بدون افزایش کلی طول و عرض بدنه صورت گرفته است. فارستر جدید یک سواری راحت با فضای داخلی جادار و همینطور قابلیت‌ها و توانایی در هر دو مسیر off-road و on-road را دارا می‌باشد. این خودرو نسبت به ب‌های پرداختی ارزش بسیار زیادی برای صاحب خود خواهد داشت!

برترین خودروهای سال 2014 (2)

برای انتخاب بهترین SUV سال هر دو مدل این خودرو که با نام‌های ۲.۵i Premium و۲.۰ XT عرضه می‌شوند مد نظر قرار گرفت. مدل۲.۰ XT از موتور ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که نسبت به نسل قبل ۲۶ اسب بخار و ۳۲ lb-ft گشتاور بیشتری ارائه می‌کند. همچنین این مدل تازه به جای استفاده از جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به یک جعبه دنده CVT مجهز شده است. جعبه دنده آن به واقع شگفت انگیز است و به مانند جعبه دنده‌های PDK پورشه تها جمی‌عمل می‌کند. این خودرو توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را از حال سکون در۲/۶ ثانیه را داراست. رقمی‌که از سریعتر بودن فاستر نسبت به ب‌ام‌و xDRIVE ) ۲۸i X۱) حکایت می‌کند.

فارستر ترکیبی از یک خودرو خانوادگی با مصرف سوخت کم و یک SUV بزرگ و جادارا است و در عین حال کیفیت سواری کم نظیری برای مصارف روزانه ارائه می‌دهد. اگر از یک خودرو شاسی بلند طراحی و مصرف سوخت مناسب، مهندسی پیشرفته، عملکرد بالا، ارزش و ایمنی بالا بخواهید. فارتسر همه این گزینه‌ها را در بر می‌گیرد. شما با قیمت پایه این خودرو که ۲۴ هزار دلار است، نه تنها یک خودرو کامل از نظر عملکرد، بلکه یک SUV مجهز به کروز کنترل و دوربین دید عقب دریافت خواهید کرد، آن هم بدون آنکه لازم باشد رقمی‌اضافه برای این دو سامانه کمکی فوق العاده مفید پرداخت کنید.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

سوبارو شاسی بلندی ساخته است، که به راستی بیش از ب‌های پرداختی می‌ارزد و عین حال کمترین میزان مصرف سوخت را نیز نسبت به رقبا داراست. این خودرو به صورت استاندارد از ۷ کیسه هوا بهره می‌برد و مجهز به سیستم امنیتی قطع سیستم سوخت رسانی در مواقع بروز خطر است. این SUV کوچک توانسته از سازمان ایمنی بزرگراه‌های آمریکا(IIHS) رده برتر ایمنی را در آزمایشان گوناگون کسب کند.

فارستر ترکیب مناسبی از ویژگی‌های مطلوب بسیاری را ارائه می‌دهد که خریداران یک SUV می‌خواهند. زمانی فارستر در نزد ما به یک واگن قطار شبیه بود اما حالا به بهترین گزینه بازار با عملکردی بسیار عالی و لذت رانندگی فراوان مبدل شده است. تمامی‌این دلایل کافی است که این ژاپنی فوق العاده با قدرت تمام عنوان بهترین SUV سال ۲۰۱۴ را از آن خود کند.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

بهترین سدان فوق لوکس

Mercedes Benz S Class

مرسدس S کلاس ۲۰۱۴، لذت محض در استفاده از تکنولوژِی‌های ناب را عرضه می‌کند. برخی از این فن‌آوری‌ها شامل:نور پردازی استفاده شده در داخل اتاق، دسته‌های درب مجهز به گرم‌کن، ماساژور بسیار پیشرفته برای کلیه سرنشینان، سیستم تهویه مطبوع چند منطقه ای، کروز کنترل تطبیقی در شرایط‌های مختلف، فرمان خودکار با قابلیت حفظ خط حرکتی و. . . . می‌شود. با این اوصاف می‌توان گفت که S کلاس جدید بیشتر یک خودرو خود محور است تا ابزاری متکی به راننده!

برترین خودروهای سال 2014 (2)

سیستم جادویی کنترل کننده شاسی که به اسم semi-active ، به طور واقعی توانایی کنترل سیستم تعلیق و بدنه خودرو را داراست. البته باید گفت که این خودرو آنقدر بی روح نیست که هیچ چیز خاصی را در حین رانندگی راحت و نرم آن احساس نکنید، اگر بر روی لبه جاده برانید، متوجه این مسئله خواهید شد و در تغییر جهت‌ها هم حرکت گهواره‌ای بدنه ‌اندکی احساس می‌شود اما حرکت بدن شما به مانند گیر کردن یک توپ بیس بال در ظرفی پر از عسل است و نتیجه آن به واقع چیزی جز بهترین خودرو جهان از نظر سواری نمی‌تواند باشد!

موتور ۷/۴ لیتری S۵۵۰ بسیار نرم ولی در زمان نیاز قدرتمند و سهمگین است. علی‌رغم تجهیز این پیشرانه به توربوشارژر‌هایی بزرگ، هرگز تاخیری در شتاب‌گیری احساس نخواهید کرد. کافی است که اشاره‌ای بر پدال گاز داشته باشید تا این توصیفات را به شکل چهار بعدی تجربه کنید! به جرات باید گفت که عملکرد پیشرانه این مرسدس تازه از بسیاری محصولات AMG در کلاس‌های دیگر بهتر است. از سوی دیگر S CLASS جدید در بزرگراه‌ها اگر بهتر از رولزرویس فانتوم نباشد، بدتر از آن هم نیست.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

طراحی بیرونی خودرو به مانند این است که از گلچینی از تمام عناصر شکوهمند مرسدس در آن لحاظ شده باشد، طراحی آن به نظر ما همانند نسل‌های پیشین جاویدان و بدون عمر است و بسیار گران قیمت جلوه می‌کند. جلو پنجره این مرسدس احساس قدرت را باز تعریف می‌کند و در فضای داخلی هم ترکیبی بسیار زیبا به همراه پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها پذیرای سرنشینان خواهد بود، ناگفته پیداست که بهترین مواد موجود در کره خاکی برای ساخت کابین این مرسدس به کار گرفته شده‌اند تا S CLASS تازه حتی از آئودی A۸ هم خواستنی‌تر باشد. این خودرو پیشرفته ترین تکنولوژی‌های موجود را در مقام یک خودرو تولید انبوه در بر گرفته است، برای مثال می‌توان به سامانه تعلیق هوشمند موسوم به MAJIC BODY CONTROL اشاره کرد که با وجود آن S CLASS می‌تواند رفتار سیستم تعلیق را بر اساس شرایط جاده تغییر دهد و این رویه نیز با کمک گرفتن از راداری ممکن شده که در هر ثانیه کیفیت و ناهمواری‌ها سطح مسیر را اسکن کرده و اطلاعات لازم برای عملکرد مناسب را به سیستم تعلیق منتقل می‌کند. در این خودرو به بیش از ۱۰۰ پردازنده برای اجرای داده‌های مختلف استفاده شده است. نکته جالب دیگر این که تنها ۵۲ درصد وزن خودرو بر دوش محور جلو است که این مسئله با توجه به حضور موتور و کنسول پر و پیمان این خودرو در نزدیکی محور جلو!بسیار عجیب و قابل تقدیر است.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

این یک واقعیت است که حالا S کلاس به پرفروش ترین خودرو لوکس بازار تبدیل شده است. مرسدس با ساخت این مدل تازه، بار دیگر موفق به تعریف معیاری جدید در کلاس خودرو‌های لوکس‌های فول سایز شده است. و مرسدس در طی برنامه بسیار جالبی قرار است نسخه‌های کوپه و کانورتیبل و نسخه پولمن که جایگزین محصولات می‌باخ می‌شود را به تولید برساند. بدین ترتیب باید تازه ترین فرزند خانواده S CLASS را پر افتخار ترین آن‌ها و برترین خودرو لوکس سال ۲۰۱۴ دانست.

بهترین سوپر اسپرت سال

Porsche ۹۱۸ Spyder

پس از رانندگی با مدل‌های مختلف پروتایپ ۹۱۸ اسپایدر، بالاخره شرایطی فراهم شد که نسخه نهایی این ابر خودرو، دراختیار مجلات و ژورنالیست‌ها قرار گیرد و وقتی که روز موعود ملاقات فرا رسید، با چهره‌ای جذاب و گیرا و در عین حال پیچیده مواجه شدیم. مهندسین پورشه این خودرو را به شکلی ساخته‌اند که مرکز ثقل بسیار پایینی داشته باشد و شاسی آن بسیار سبک‌تر و مقاوم‌تر از کاررا GT باشد که در واقع سوپر اسپرت تولید محدود قبلی پورشه و پدر ۹۱۸ اسپایدر محسوب می‌شود. قطعات مختلف این خودرو که به صورت برش کاری با لیزر ساخته و پرداخته می‌شوند، به صورت کامل از نمونه مفهموی RS spyder گرفته شده‌اند. گرچه قطعات اضافی‌تری که بر روی مدل مفهومی قرار داشت به کلی حذف شده است و همین مسئله کاهش وزن ۸۸ پوندی را رقم زده است، البته این کاهش وزن، تنها با پرداخت ب‌های بیشتر و سفارش پکیج مخصوص پورشه تحت عنوان Weissach تجربه خواهید کرد.

برترین خودروهای سال 2014 (2)

بدون هیچ سوالی می‌توان پورشه را هایپر کاری یافت که مجهز به ۳ موتور قدرت (دو الکتریکی و یک بنزینی) است، آیرودینامیک فوق پیشرفته و قابل تنظیمی‌ دارد و به شکل استاندارد مجهز به ترمز‌های بزرگ سرامیک کربنی عرضه می‌شود. برای درک میزان واقعی قدرت و گشتاور این پدیده مهندسی باید وقت زیادی را با آن سپری کرد! وقتی برای اولین بار بر روی صندلی ۹۱۸ اسپایدر می‌نشینید، تنها این حس تکراری که با یک پرچمدار جدید پورشه رو‌به‌رو هستیم مواجه نمی‌شوید، بلکه خودرو کاملا جدیدی را تجربه خواهید کرد که راندن آن با تازگی و شگفتی فراوان همراه است.

شتاب‌گیری این سوپر اسپرت پاک بی‌نظیر است، چرا که موتور‌های برقی از همان لحظه نخست تمامی‌گشتاور عظیم خود را در اختیارتان می‌گذارند و چنین چیزی را نمی‌توان با هیچ خودرو دیگری تجربه کرد. از سوی دیگر نسبت قدرت به وزن نیز درست با بوگاتی ویرون یکسان است و این نکته بدان معناست که بر روی کاغذ شتاب گیری عملا نباید تفاوت چندانی با ویرون ۱۶ سیلندر و پرمصرف داشته باشد.

زمانی که خودرو را در حالت تمام الکتریکی یا E-mode قرار می‌گیرد، حسی عجیب و سرگرم کننده را القا می‌کند. در این وضعیت قدرت کافی برای رانندگی در جاده‌های معمولی و در ترافیک شهری وجود دارد، اما نکته غیر معمول، نگاه کنجکاو عابرین پیاده در مواجه با این پورشه تنومند و سریع اما کاملا بی سرو صدا و ساکت است. در واقع عملکرد سریع با سکوت مطلق جور در نمی‌آید و در دقایق اول کمی‌ مضحک به نظر می‌رسد. تنها در زمان فشردن ترمز‌ها صدایی از ۹۱۸ اسپایدر بر می‌خیزد که ناشی از درگیر شدن ژنراتور‌ها با هدف تبدیل انژری جنبشی به الکتریسيته است.

موتور بنزینی V۸ این پورشه نیز همانند سایر موتور‌های V۸ توربو مدرن، بسیار قدرتمند احساس می‌شود و صدای این موتور پر قدرت و پر صلابت، با وجود اگزوز‌هایی که به‌اندازه یک فوت از قسمت کناری موتور بیرون آمده‌اند، هر چیزی در شعاع ۱۰۰ فوتی ۹۱۸ اسپایدر را به لرزه در می‌آورد.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که رانندگی با این خودرو با این همه تکنولوژی و سیستم‌های پیچیده بسیار مشکل باشد اما در عمل کنترل ۹۱۸ اسپایدر بسیار سهل و آسان است. چرا که فرمان با پاسخی فوق العاده خود به شما اعتماد به نفس کامل می‌دهد، مجموعه سیستم تعلیق و انتقال قدرت به گونه‌ای طراحی شده است که شتاب گیری وحشتناک این خودرو به عالی‌ترین شکل قابل لمس باشد، درواقع به هنگام شتابگیری هرگز متوجه نخواهید شد که چند سامانه مختلف مشغول کارند تا نیروی فوق العاده موتور‌ها به سریع‌ترین و ایمن‌ترین شکل ممکن به سطح مسیر منتقل شود! یکی از متخصصین پورشه در روز تست این خودرو می‌گوید:« وقتی در حال تهیه کلیپ تبلیغاتی برای این خودرو در پیست نوربرگ‌رینگ بودیم، بار و بار‌ها از ما خواسته شد که از سرعت خود در حین رانندگی کم کنیم! چرا که هلیکوپتر گروه فیلم برداری هوایی، به شکل عجیبی از ما جا می‌ماند!»

برترین خودروهای سال 2014 (2)

موتور‌های الکتریکی قرار گرفته در جلو و عقب خودرو تنها ۱۸ مایل برد دارند، اما وقتی که زمان روشن شدن موتور بنزینی فرا می‌رسد. آتشی که از اگزوز به سوی آسمان زبانه می‌کشد، نخستین نشانه از زنده بودن این پورشه افسانه‌ای است. میزان مصرف سوخت و آلایندگی CO۲ این خودرو به گونه‌ای است که آن را در ردیف خودرو اقتصادی و کسالت آوری چون تویوتا پریوس قرار می‌دهد. با این اوصاف ، واضح است که اختلاف قیمت این دو خودرو سبز و پاک صرف چه چیزی می‌شود. تولید قدرت، لذت و هیجان که به وفور در پورشه ۹۱۸ اسپایدر وجود دارند و برعکس اثری از آن‌ها در پریوس دیده نمی‌شود.

باید بگوییم که پورشه ۹۱۸ توانایی انجام هرکاری را دارد و برای هر فردی با هر سلیقه‌ای قابل مصرف است می‌توانید اول صبح با آن به سرکار بروید و حتی ۱ لیتر هم بنزین به همراه نداشته باشید و در پایان هفته‌ها با پورشه زیبای خود به پیست نوربرگ‌رینگ مراجعه کرده و رکورد طویل‌ترین و سخت‌ترین پیست دنیا را با آن بشکنید!

نکته: دلیل حضور نداشتن مک لارن p۱ و فراری لافراری به این دلیل بود که تا زمان تهیه این فهرست این خودرو‌ها به صورت رسمی‌وارد بازار نشده‌اند و هنوز هیچ یک از این دو در اختیار مجلات معتبر و ژورنالیست‌ها قرار نگرفته است! با این حساب احتمال قرار گیری این دو در لیست سال بعد وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      قیمت مرسدس S کلاس 2014 رو زدید 112هزار دلار در صورتی که این ماشین رو توی ایران باید 1میلیارد و هشتصد میلیون پول بدی . شما ارزون حساب کردید یا توی ایران گرون میدن ؟

      پاسخ ها

      • کاربر

        توی ایران پراید میدن!!!

    • ممل اقا

      وای بنز وای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج