جاباما
۹۴۳۳۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اخراج سفیر فرانسه در الجزایر از مراسم خاکسپاری

 خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که مردم الجزایر روز چهارشنبه در مراسم خاکسپاری احمد قائد صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر با سردادن شعارهای ضد فرانسوی، سفیر پاریس در الجزیره را از مراسم اخراج کردند.

ایرنا: خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که مردم الجزایر روز چهارشنبه در مراسم خاکسپاری احمد قائد صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر با سردادن شعارهای ضد فرانسوی، سفیر پاریس در الجزیره را از مراسم اخراج کردند.

براساس این گزارش، از روز گذشته فایل تصویری از مراسم دیروز تشیع جنازه و خاکسپاری صالح به عنوان مرد شماره دوی قدرت در الجزایر در شبکه های اجتماعی این کشور منتشر شد که نشان می دهد که شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهای ضد فرانسوی، سفیر آن کشور در الجزیره را مجبور کردند فرار را بر قرار ترجیح دهد.

اخراج سفیر فرانسه در الجزایر از مراسم خاکسپاری

این فایل تصویری که در بسیاری از کشورهای عرب زبان منطقه نیز پخش شد، حاکی است که سوگواران در مرگ معاون وزیر دفاع الجزایر بعد از آنکه دیدند "خاویر درایانکورت" سفیر فرانسه بر بالای پیکر متوفی حاضر شده است، شعارهای ضد فرانسوی سرداده و تعدادی از آنها حتی او را از این مراسم اخراج کردند.

براساس این گزارش، مردم در این مراسم در خیابان مجاور کاخ خلق بارها از او خواستند محل را ترک کند و با شدت گرفتن شعارهایی ضد فرانسوی سرانجام او هیات همراه اش به خارج این مراسم هدایت و در واقع از این مراسم خاص اخراج شدند.

به گزارش ایرنا، احمد قائد صالح که در تحولات اخیر در این کشور نقش اساسی داشت، روز دوشنبه در بیمارستان نظامی الجزیره بر اثر ایست قلبی درگذشت.

صالح طی یک سال اخیر به ویژه بعد از خلع عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری سابق این کشور در ماه آوریل (فروردین) در مدیریت تحولات این کشور برای هدایت نیروهای سیاسی و حکومتی نقش اساسی ایفا کرده بود. وی در حالی در سن 79 سالگی درگذشت که توانست دو هفته قبل ششمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را با موفقیت برگزار کند.

قاید صالح یکی از فرماندهان برجسته ارتش الجزائر بود که از سن ۱۷ سالگی به گروه های مبارز علیه استعمار فرانسه پیوست.

وی در سال ۱۹۹۴ میلادی به عنوان فرمانده نیروهای زمینی الجزائر و پس از آن در سال ۲۰۰۶ به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر و در سپتامبر ۲۰۱۳ نیز به عنوان معاون وزیر دفاع این کشور منصوب شد.

به گزارش منابع خبری رئیس‌ جمهوری الجزائر «سعید شنقریحه» را به عنوان رئیس موقت ستاد مشترک ارتش و جانشین قاید صالح منصوب کرده است.

اخراج سفیر فرانسه در الجزایر از مراسم خاکسپاری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج