۹۴۳۳۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چه شد که ناظم‌الشریعه منتقد پلی‌آف شد؟

سرمربی تیم ملی فوتسال که در زمره موافقان برگزاری لیگ برتر به شیوه پلی‌آف بود حالا در ردیف اول منتقدان این شیوه قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: در سال‌های اخیر تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر فوتسال و خواب خرگوشی بازیکنان فوتسال به مذاق اهالی این رشته خوش نیامد و جز معدود مدیرانی که طولانی شدن بازی‌ها را خرجی اضافه برای تیمداری خود می‌دانستند اکثر فوتسالی‌ها موافق برگزاری طولانی مدت بازی‌ها و کاهش میزان تعطیلی لیگ بودند تا بازیکنان با بیشتر بازی کردن در شرایط آرمانی قرار گرفته، با مشکلات مالی روبرو نشوند و یک تیم ملی همیشه آماده هم داشته باشیم.

در این راستا برگزاری بازی‌ها به شیوه پلی‌آف پیشنهادی بود که با الگوبرداری از نمونه‌های موفق اروپایی برای لیگ فوتسال ایران هم برنامه ریزی شد و در فصل گذشته نیز با وجود برخی نواقص به نحوی برگزار شد که برای فصل جدید لیگ برتر از ۱۴ باشگاه، ۱۳ باشگاه موافق برگزاری بازی‌ها به این شیوه بودند. پیش از برگزاری لیگ به شیوه جدید، یکی از اصلی‌ترین مخالفان لیگ گذشته ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی بود که حتی در نشست خبری تورنمنت کاسپین در اصفهان در سال ۹۶ و در جمع خبرنگاران تاکید کرد که به دنبال ارائه برنامه‌ای به سازمان لیگ است تا بازی‌های لیگ برتر به شیوه پلی‌آف و مثل کشورهای مدرن فوتسال جهان برگزار شود.

این پیشنهاد پیش از این نیز از سوی برخی اعضای وقت هیات رئیسه و چند مدیرعامل باشگاه مطرح شده بود و در نهایت تصمیم به اتخاذ آن گرفته شد اما تنها یک سال پس از برگزاری لیگ به این شیوه، سرمربی تیم ملی اولین و جدی‌ترین منتقد آن است و به نظر می‌رسد فشردگی بازی‌های لیگ با برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی دلیل اصلی این نارضایتی است. این اتفاق از قبل هم قابل پیش بینی بود و به نظر می‌رسد وقتی تصمیم برای برگزاری بازی‌های لیگ به این شیوه گرفته شده باید همه عواقب آن سنجیده شود و البته هر سال تصمیم تازه برای آن گرفته نشود.

تقریبا هر دو سال یک بار شاهد فشردگی بازی‌های تیم ملی هستیم و قابل پیش است که در این سال‌ها لیگ هم فشرده‌تر باشد اما بهتر است سازمان لیگ در زمان شروع بازی‌ها تجدید نظر کرده و به جای سال فوتسالی، فصل فوتسالی را لحاظ کند و با برگزاری بازی‌ها در اوایل تابستان و اتمام آن در اواسط بهار سال بعد عملا هم بازی‌های لیگ فشرده نشده و هم به برنامه‌های آماده سازی تیم ملی لطمه وارد نشود. چه بهتر که سرمربی تیم ملی هم به جای خرده گرفتن از تصمیمی که خودش زمانی از موافقان آن بوده برای برنامه ریزی بهتر به سازمان لیگ کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج