جاباما
۹۴۳۳۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ساخت دستگاهی که از آمبولی جلوگیری می‌کند

یک محقق نیوزیلندی ابزاری ساخته است که با افزایش چهار برابری جریان خون از ایجاد لخته و آمبولی جلوگیری می‌کند.

ایرنا: یک محقق نیوزیلندی ابزاری ساخته است که با افزایش چهار برابری جریان خون از ایجاد لخته و آمبولی جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، براساس گزارش سازمان‌های تخصصی در حوزه ترومبوز، از هر ۲۰ نفر یک نفر دچار لخته وریدی می‌شود که بیش از نیمی از این موارد در دوره بستری بودن بیمار در بیمارستان بروز می‌کند. هر سال فقط در انگلیس بیش از ۲۵ هزار در اثر لخته‌های وریدی که در دوره بستری بودن در بیمارستان به آن دچار شده‌اند، جان خود را از دست می‌دهند. آماری که از رقم مجموع تلفات ناشی از سرطان سینه، ایدز و سوانح رانندگی نیز بیشتر است.

ساخت دستگاهی که از آمبولی جلوگیری می‌کند

آسیب‌پذیری بیماران بستری در بیمارستان از آنجا نشات می‌گیرد که لخته‌های خونی معمولاً به دلیل کم تحرکی ایجاد می‌شوند. کم‌تحرکی باعث می‌شود تا خون در اندام‌های تحتانی جمع شده و در آن‌جا ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) ایجاد کند که به معنای تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی است. DVT اگر حرکت کند به آمبولی ریوی تبدیل می‌شود.

خطر ایجاد DVT در بیماران بستری شده در بیمارستان، افراد مسن و مسافرین پروازهای طولانی «ریچارد بیسلی» از اساتید پزشکی در دانشگاه ویکتوریای نیوزلند را بر آن داشت تا برای کاهش احتمال ایجاد لخته خون ناشی از نشستن‌های طولانی مدت دستگاهی طراحی کند.

این دستگاه که RBR Legflow نام دارد یک حباب پلاستیکی کوچک است که بیماران با استفاده از آن تمریناتی را با پاهای خود انجام می‌دهند و با فشار آوردن به ماهیچه ساق پا جریان خون را تسریع می‌کنند.

نتایج مطالعاتی که بر روی گروهی ۱۰ نفره از شرکت‌کنندگان انجام شد، نشان می‌دهد که استفاده از این دستگاه جریان خون را در رگ‌های اندام‌های تحتانی تا چهار برابر افزایش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج