۹۴۳۶۲۲
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

با برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده دیروز لیگ برتر، حالا همه تیم‌ها حداقل ۱۵ بازی انجام داده‌اند و می‌شود به‌صورت رسمی نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم را پایان‌یافته تلقی کرد. حالا می‌شود آمارها، گزارش‌ها و تحلیل‌هایی هم درباره نیم‌فصل اول ارائه کرد، از جمله معرفی ناکام‌ترین ستاره‌های نقل و انتقالات ابتدای فصل.

روزنامه هفت صبح: با برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده دیروز لیگ برتر، حالا همه تیم‌ها حداقل ۱۵ بازی انجام داده‌اند و می‌شود به‌صورت رسمی نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم را پایان‌یافته تلقی کرد. حالا می‌شود آمارها، گزارش‌ها و تحلیل‌هایی هم درباره نیم‌فصل اول ارائه کرد، از جمله معرفی ناکام‌ترین ستاره‌های نقل و انتقالات ابتدای فصل.

جونیور براندائو

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

ناکام‌ترین خرید فصل نقل و انتقالات، این برزیلی عجیب و غریب بود. او با قراردادی نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار به پرسپولیس آمد. اگرچه گزینه اول پرسپولیس و کالدرون نبود، اما با توجه به مبلغی که برایش هزینه شده بود، انتظار‌ها این بود که اگر بهترین گلزن نیم‌فصل نباشد، حداقل بهترین گلزن تیمش باشد، اما او در اتفاقی باورنکردنی، توانست رکورد پائولو دی کارمو را هم بشکند.

دی کارمو هم اگرچه هیچ گلی برای پرسپولیس نزد و شایعه شد که در برزیل پرنده‌فروش بوده، اما حداقل یک بار موفق به دریبل دروازه‌بان حریف شد ولی جونیور حتی در استپ کردن هم مشکل داشت، چه برسد به دریبل کردن! جونیور با وعده زدن گل‌های زیاد به پرسپولیس آمد و کالدرون هم به او به اندازه کافی میدان داد. او حتی قول گلزنی در دربی را هم به هواداران پرسپولیس داد، اما در نهایت آمار صفر گل و صفر پاس گل در کارنامه او در پرسپولیس ثبت شد. نمایش‌های ضعیف او باعث شد کالدرون از یک جایی به بعد به صراحت اعلام کند که دیگر روی براندائو حساب نمی‌کند. در نهایت جونیور به صورت توافقی از پرسپولیس جدا شد.

علی دشتی

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

او فصل قبل در سایپا یک سوپرگل به استقلال زده بود و یک فصل قبل‌تر هم در ترکیب پارس جنوبی جم یک گل انفرادی دیگر به استقلال زده بود و حسابی توجه این تیم و هوادارانش را جلب کرده بود، به همین دلیل وقتی به این تیم پیوست، هوادارانش خوشحال شدند که یک بازیکن تکنیکی به جمع بازیکنان استقلال اضافه شده است. دشتی در تمرینات پیش فصل هم خوب کار کرده بود، اما فصل برای او به شکل غیرمنتظره‌ای آغاز شد. نمایش‌های ضعیفش در ابتدای فصل خیلی زود او را از ترکیب اصلی استقلال خارج کرد و دشتی در این تیم به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شد.

تنها خاطره خوب هواداران استقلال از او، حرکت تکنیکی‌اش در محوطه جریمه تراکتور و پاس گل خوبش به علی کریمی بود. دشتی در یک مقطع هم به دلایل انضباطی مدتی از تمرینات اخراج شد ولی دوباره به تمرینات برگشت. دشتی به‌تازگی باز هم علیه مدیران باشگاه مصاحبه کرده و علاوه بر اینکه از نظر فنی انتظارات کادر فنی را برآورده نکرده، از چشم مدیران باشگاه هم افتاده و گفته می‌شود در فهرست مازاد استقلال قرار گرفته است.

فرشاد احمدزاده

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

او یکی از بی‌وفا‌های معروف پرسپولیس بود. علاوه بر این، لیگ و تیمی که برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد بر عصبانیت و دلخوری هواداران پرسپولیس از او افزود. به همین دلیل در میان همه آن‌هایی که پرسپولیس را در سخت‌ترین روزهایش تنها گذاشتند، او بیشتر از همه از چشم هواداران افتاد. احمدزاده حتی با بدترین لحن و ادبیات به انتقاد‌های پیشکسوتان پرسپولیس پاسخ داد. به نظر می‌رسید بازگشت فرشاد به این تیم غیرممکن‌ترین اتفاق در فوتبال ایران باشد، اما او ناگهان بازگشت و پیراهن شماره ۱۰ این تیم را هم بر تن کرد.

هواداران پرسپولیس فقط با پادرمیانی و وساطت بزرگتر‌های تیم مثل سیدجلال حسینی بود که پذیرفتند علیه او شعار ندهند. او در نیم‌فصل اول یا نیمکت‌نشین بود یا وقتی بازی می‌کرد اخراج و محروم می‌شد و دست کالدرون را در پوست گردو می‌گذاشت. سرانجام نیم‌فصل اول برای شماره ۱۰ پرسپولیس بدون هیچ گل و پاس گلی به پایان رسید و او از نظر فنی نتوانست انتظارات کادر فنی و هواداران پرسپولیس را برآورده کند تا جایی که شایعه شده نام او در فهرست مازاد گابریل کالدرون قرار دارد.

شایان مصلح

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

او هم یکی از نفرات لیست مازاد گابریل کالدرون در پرسپولیس بود، مثل سروش رفیعی پروسه جدایی او از پرسپولیس جنجالی شد و در حالی که شایعه شده بود می‌خواهد به استقلال برود، اما ناگهان سر از سپاهان درآورد. این انتقال هم سروصدای زیادی به پا کرد.

تنها رقیب هم‌پستی مصلح در سپاهان سعید آقایی بود و پیش‌بینی می‌شد که با او رقابت نزدیکی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم داشته باشد، اما برای اولین بازی‌اش در سپاهان تا بازی هفته پنجم مقابل پرسپولیس انتظار کشید که آن هم به دلیل محرومیت سعید آقایی از این بازی بود! مصلح تا پایان نیم‌فصل فقط در پنج بازی برای سپاهان به میدان رفت و در سه‌تای آن‌ها تعویض شد.

او در نیم‌فصل اول قافیه رقابت را به آقایی باخت و همواره انتخاب دوم قلعه‌نویی در پست مدافع چپ بود، مصلح در پرسپولیس بازیکن موثرتری بود و گاهی در حملات گل هم می‌زد، اما در سپاهان تبدیل به یک بازیکن خنثی و کم‌تاثیر شده که کاری به جز حضور در خط دفاع ندارد. با این حال بعید است در فهرست مازاد سپاهان قرار بگیرد.

روح‌الله باقری

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

مهاجم فصل گذشته استقلال، در این تیم دوران عجیبی را پشت سر گذاشته بود. گاهی بازی‌های فوق العاده‌ای ارائه می‌داد و گاهی به شدت ضعیف ظاهر می‌شد. کار به جایی رسید که وینفرد شفر او را به دویدن دور زمین و تمرینات انفرادی وادار کرد. در نهایت در لیست مازاد استراماچونی قرار گرفت و با ادعای اینکه شفر و پسرش و باشگاه استقلال به او ظلم کردند، از استقلال جدا شد. او هم راه مشهد و تیم شهر خودرو را در پیش گرفت. او در این تیم شروع خوبی داشت و در اولین بازی مقابل پیکان یک گل زیبا هم زد، اما فقط در بازی بعدی این تیم فیکس بود و به دلایلی نامعلوم که هنوز هم مشخص نشده، در ادامه بازی‌ها، فقط گاهی به عنوان یار تعویضی به میدان رفته است.

در بازی‌های اخیر هم نامش حتی در فهرست ۱۸ نفره شهر خودرو قرار نگرفته است. همین چند هفته پیش بود که یحیی گل محمدی به شکل تلویحی نارضایتی‌اش را از بازی‌های او اعلام کرد و حالا به نظر می‌رسد او یکی از نفرات قطعی لیست مازاد یحیی در فصل نقل و انتقالات خواهد بود.

سیاوش یزدانی

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

مدافع جنجالی فصل گذشته سپاهان که با پرسپولیسی‌ها وارد چالش شده بود، یکی از اولین خرید‌های استقلال در بازار نقل و انتقالات بود. جذب او انتقاد‌های زیادی را از سوی هواداران استقلال به دنبال داشت. آن‌ها معتقد بودند یزدانی اگر چه شاید مدافع خوبی باشد، اما نمی‌تواند جای خالی پژمان منتظری را پر کند ضمن اینکه حاشیه‌های زیادی دارد که می‌تواند به استقلال ضربه بزند.

او در بازی اول فصل با رأی کمیته انضباطی محروم بود، بعد از چهار بازی، به دلیل درگیری در دربی از سوی کمیته انضباطی دو بازی دیگر محروم شد، مقابل تراکتور بازی کرد و یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال بود و در بازی مقابل سپاهان مصدوم شد و ادامه نیم‌فصل را از دست داد. یزدانی به جز محرومیت‌هایی که داشته، از نظر فنی هم انتظارات را برآورده نکرده و بازیکنی نبوده که کادر فنی و هواداران، حسرت غیبتش در تقریباً نیمی از بازی‌های نیم‌فصل را بخورند. او در سپاهان بهتر از این‌ها کار کرده بود و در حملات هم مؤثر بود و گاهی گل‌های حساس و تعیین کننده‌ای می‌زد، اما در استقلال افت کرده است.

سروش رفیعی

بمب‌هایی که ترقه هم نبودند!

هافبک محبوب پرسپولیسی‌ها، قبل از آغاز لیگ نوزدهم به شکلی غیرمنتظره در فهرست مازاد گابریل کالدرون قرار گرفت. او این اتفاق را هضم نکرد و مصاحبه‌هایی جنجالی علیه سرمربی جدید پرسپولیس و مدیریت وقت یعنی ایرج عرب هم انجام داد، اما سرانجام با این اتفاق کنار آمد و پس از توافق با باشگاه به مشهد رفت و به شهر خودرو پیوست. پیش‌بینی می‌شد او برای فصل جدید انگیزه‌های زیادی داشته باشد و ثابت کند که کالدرون درباره او اشتباه کرده، اما حالا که یک نیم‌فصل از لیگ نوزدهم سپری شده، هواداران پرسپولیس متوجه شده‌اند که تصمیم کالدرون درباره رفیعی درست بوده است.

او چند بازی را به دلیل مصدومیت و البته تا آمادگی بدنی از دست داده، اما در بازی‌هایی هم که در ترکیب قرار داشته، درخشش خاصی نداشته است. در مقطعی کار به جایی رسید که یحیی گل محمدی در لفافه از او انتقاد کرد و هشدار داد که ممکن است او را در فهرست مازاد نیم‌فصل شهر خودرو قرار بدهد. رفیعی در نیم‌فصل اول گلی نزده و فقط دو پاس گل داده که یکی از آن‌ها هم از روی نقطه کرنر بوده!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید یاری

      چرا اطلاعات غلط میدید بیشتر بازیکن ها این لیست وقتی تو ترکیب بودن خوب بازی کردن .حتی احمد زاده پاس گل به نورالهی داد تو یه بازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج