۹۴۴۰۴۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

گوشت‌های انجمادزدایی شده کیفیت لازم را ندارند

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد با بیان این که گوشت‌های انجمادزدایی شده فاقد کیفیت لازم هستند، اظهار کرد: حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجمادزدایی صحیح است.

ایسنا: «سید مهدی موسوی پور» اظهار کرد: حفظ سلامت گوشت منجمد مستلزم رعایت شرایط ویژه از جمله دمای مناسب، مدت زمان نگهداری و انجمادزدایی صحیح است و این در حالی است که گوشت‌هایی که به دلیل نامناسب بودن دمای سردخانه یا شوک حرارتی از حالت انجماد خارج می‌شوند، کیفیت لازم را ندارند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود از خرید این قبیل محصولات خودداری کنند.

وی با تاکید بر این که لازم است تا شهروندان با اطلاع از خصوصیات ظاهری گوشت تازه آن را از گوشت انجماد‌زدایی شده تشخیص دهند، گفت: یکی از علائم قابل مشاهده گوشت‌های قرمز انجمادزدایی شده و نگهداری شده در شرایط انجماد نامناسب، وجود خونابه در پلاستیک بسته‌بندی گوشت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، موسوی‌پور در تشریح خصوصیات گوشت تازه، افزود: گوشت قرمز تازه باید علاوه بر رنگ و بوی مناسب دارای برچسب مشخصات بهداشتی الصاق شده به لاشه و ممهور به مهر دامپزشکی باشد.

این مسئول در پایان یادآور شد: از شهروندان تقاضا داریم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، ضمن تهیه گوشت از محل‌های معتبر، پس از خرید گوشت تازه در صورت مصرف نکردن، آن را سریعاً و برای هر بار مصرف، بسته‌بندی و منجمد کنند و از منجمد کردن و انجمادزدایی مکرر گوشت خودداری کنند تا ضمن برخورداری از طعم و بافت مطلوب در گوشت، از کاهش ارزش خوراکی آن نیز جلوگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گوشت منجمد چرا؟واردات گوشت چرا؟حمایت از دامدارا ن فراهم کردن غذای دام واسطه رو از بین برداشتن برای شماها کار خیلی سختیه!!از بیکارکردن و ورشکستگی مردم چه کسی سود میبرد حمایت از تولید داخلی در قالب شعار باقی ماند

    • بدون نام

      همین گوشت ها هم چند وقت دیگه گندش در میاد میفمیم که گوشت خر بوده

    • ا

      صدرحمت به گوشت سگ این چیه می رید وارد میکنید به خورد مردم بدبخت میدید دوروز دیگه هم هزارمریضی مردم میگیرند بعدهم میخواهید دارو به خودشون بدین بااین اوضای بد اقتصادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج