۹۴۴۰۹۴
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

شاخص آلودگی هوای تهران هیچگاه به ۳۰۰ نرسید

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر خلاف ادعای برخی سایت‌های خارجی هواشناسی، هفته گذشته آلودگی هوای تهران به شاخص ۳۰۰ PPM نرسید، هر چند این پتانسیل در برخی نقاط تهران به ویژه جنوب پایتخت وجود دارد.

ایرنا: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر خلاف ادعای برخی سایت‌های خارجی هواشناسی، هفته گذشته آلودگی هوای تهران به شاخص ۳۰۰ PPM نرسید، هر چند این پتانسیل در برخی نقاط تهران به ویژه جنوب پایتخت وجود دارد. مسعود تجریشی افزود: هفته گذشته شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در کلان‌شهر تهران بودیم که به علت ساکن بودن هوا، این شرایط ادامه یافت و به تعطیلی یک هفته‌ای مدارس منجر شد.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت شاخص آلودگی در تهران هیچ وقت به ۳۰۰ PPM نرسید، اظهار داشت: البته شاخص آلودگی هوا در جنوب تهران تقریبا نزدیک به ۲۰۰ رسیده بود که بعد از بررسی سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شد کارخانه‌های آن بخش از سوخت مازوت استفاده می‌کردندو بلافاصله دستور قضایی برای برای پلمپ آن واحدها را گرفتیم و آنها در کمتر از ۸ ساعت سوخت خود را به گاز تبدیل کردند.

معاون سازمان محیط زیست ادامه داد: بسیاری از شهرها در دنیا هستند که شاخص آلودگی آنها به بالای ۳۰۰ می‌رسد مثلا هند، چین و ترکیه که تعداد شهرهای آلوده آنها زیاد است البته ادعا نداریم که شاخص آلودگی هوای ما نسبت به آنها عدد قابل توجهی نیست اما می‌خواهم بگویم معمولا شهرهایی که به واسطه فعالیت‌های صنعتی شاخص آلودگی آنها بالا هست که پکن یکی از آن شهرهاست، بیشتر مشکل نیز ذرات معلق و ناشی از سوخت است.

تجریشی توضیح داد: وقتی هوا ساکن می‌شود پدیده وارونگی دما رخ می‌دهد بنابراین هر مکانی که بیشتر از ظرفیت و توان اکولوژیک و بارگذاری آن سوخت سوزانده شود مشکل آلودگی هوا پیش می‌آید چون در این حالت هوا جریان ندارد و تخلیه آلودگی صورت نمی‌گیرد و توان اکولوژیک تهران نیز سالهاست که به پایان رسیده ولی ما همچنان خودرو؛ صنعت و جمعیت به آن تزریق می‌کنیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه توان تهران به پایان رسیده و حجم زیادی جمعیت، خودرو و موتورسیکلت و صنایع آلاینده در داخل و اطراف تهران هستند از این رو پتانسیل رسیدن شاخص آلایندگی به ویژه در جنوب به ۳۰۰ را دارد، در واقع اگر باد نیاید و شرایط هوا چند روز ساکن و مستمر بماند؛ زمینه این شرایط فراهم می‌شود، اما در این دوره آلودگی به این عدد نرسید.

هوای تهران هفته گذشته به علت ساکن شدن هوا به شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها رسیده بود از این مدارس تعطیل و طرح زوج و فرد از در منازل اجرا شد که خوشبختانه با ورود سامانه بارشی به کشور و خارج شدن هوا از سکون شرایط هوا سالم شد؛ پیروز حناچی شهردار تهران در توییتی نوشته بود که دوازده سال توسعه خودرو محور، گسترش افسار گسیخته بزرگراه‌ها و به تبع آن بنزین ریختن بر آتش عطش استفاده از خودروهای شخصی، فروش شهر تا چند برابر ظرفیت زیستی و پاشیدن بذر صدها برج و ده‌ها مال بر خاک حاصل‌خیز فضاهای سبز شهر در مسیر تنفسی تهران، ما را به این نقطه رسانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خب پس خداروشکر ، خیال مون راحت شد، تا حالا فکر می‌کردیم ما تنها شهر آلوده جهان هستیم،!!!!!!

    • کمیل

      هرچی شما بگید دروغ

    • احمد

      خوب ی کاری کنید برسه شماها که مملکتو ب فنا دادید اینم روش

    • بدون نام

      درجه آلودگی 300 یعنی بالاتر از انفجار اتمی. میفهمه این آقا چی داره میگه؟

    • بدون نام

      نه تو رو خدا بزارید برسه

    • بدون نام

      خوب شد مایکل جکسون فوت کرد واین آلودگی را ندید .

    • بدون نام

      عجله نکنید آن هم به زودی می رسد ......

    • ۰۹۳۹۰۹۸۳۱۱۲

      سلام ساخت دستگاه تصویه هوا برای شهرهای بزرگ با متراجه میلیونها مترهوا تصویه شده میشود ساخت اگر. م م م ممممممممم

    • بدون نام

      افسار گسیخته اتوبان ها!!!!نکنه توقع داشتین مردم از رو سر هم سر بخورن تو اتوبان ها با این توجیه ها نمی تونید کارهای شایسته قالی باف رو که برای تهران انجام داد زیر سوال ببرید خواهشا اگه میتونید تا پایان دوره ریاست شهرداری تون یک اتوبان یا یک پل و یا یک مترو بزنید

    • پسر شجاع

      طبق استاندارد جهانی وقتی علظت به ۲۰۰ppm میرسه باید اون منطقه تخلیه کامل بشه.
      کجا تخلیه شد؟؟؟؟؟
      خیلی از محلات تهران ۲۵۰ رو هم گذشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج