جاباما
۹۴۴۲۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حنیف عمران‌زاده: به فرهاد در استقلال رکب زدند!

مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: استراماچونی را که خوب نتیجه گرفته بود، فراری دادند. خب فرهاد حق دارد بترسد.

خبرورزشی: حنیف عمران‌زاده، مدافع سابق استقلال یکی از منتقدان اصلی مدیریت این باشگاه در فصل جاری بوده و حالا هم که این بلبشو به راه افتاده، او هم مثل همه عاصی است.

او حرف‌هایش را رک و پوست کنده به زبان می‌آورد.

حنیف عمران‌زاده: به فرهاد در استقلال رکب زدند!

استقلال چرا به چنین وضعیتی رسیده؟

مشکل از اول فصل بود. مثل زخمی که در این برهه سر باز کرد و همه فهمیدند چه خبر است. وقتی خطیر از استقلال رفت، استراماچونی دیدید که چه گفت؟ گفت نماینده اصلی‌ام رفت. اول خطیر را هوا کردند و بعد هم نوبت به استراماچونی رسید. سه هفته است دارند مردم را بازی می‌دهند.

معلوم نیست چی شده. ایمیل استراماچونی را نشان می‌دهند می‌گویند فلان چیز را نوشته. بعد وکیل او حرف دیگری می‌زند. مردم را دارند بازی می‌دهند. اصلاً معلوم نیست کی دروغ می‌گوید، کی راست می‌گوید.

نمی‌دانیم استراماچونی راست می‌گوید یا باشگاه؟ کمک‌های این مربی هم مصاحبه کرده و گفته‌اند ما اصلاً از باشگاه چیزی نخواستیم. الان تازه فهمیده‌ایم که اصلاً استراماچونی خواهان کاهش مدت قراردادش نبود و این خواسته باشگاه بوده است.

هواداران گلایه دارند و می‌گویند آخر چرا باید این اتفاق‌ها در باشگاه‎شان بیفتد؟

به خدا نگذاشتند خوشی این صدرنشینی در دل مردم بماند. در تاریخ استقلال سابقه نداشته هیچکس روی نیمکت نباشد. آخر کجای دنیا با تبلت و آی‌پد یک تیم را کوچ می‌کنند؟ یعنی چی؟ ما در این سه بازی چند امتیاز گرفتیم؟ یک برد، یک مساوی و یک شکست به دست آوردیم.

۵ امتیاز از دست دادیم و تنها ۴ امتیاز گرفتیم. به خدا تک‌امتیاز‌ها در نهایت قهرمان را مشخص می‌کند. این ۵ امتیاز خیلی زیاد بود. چقدر بازی‌های خوبی داشتیم و بهترین فرصت بود امتیازات خوبی به دست بیاوریم. حیف شد.

در تاریخ ۷۰ و خرده‌ای ساله باشگاه استقلال واقعاً سابقه داشته این تیم نه سرمربی داشته باشد، نه بدنساز و نه مربی؟ الان فقط بهزاد غلامپور مانده و او در بازی‌ها روی نیمکت بود. واقعاً نبود چنین چیزی و متأسفانه به لطف دوستان این اتفاق هم در استقلال رخ داد.

تو از روز اول منتقد مدیریت فتحی بودی و به نوعی مشخص شد انتقادات پربیراه نبود، چون آن‌ها می‌گفتند به خاطر مشکلات شخصی این انتقادات را می‌کردی.

من چند جلسه با همین آقای فتحی داشتم و آنجا فهمیدم که ایشان اصلاً با آدم رو‌راست نیست. دیدید ایشان با چه وضعی از استقلال رفت؟ تازه نمی‌خواست برود. آخر سر وزارت ورزش به او گفت استعفا بده و ما آن را قبول می‌کنیم. این فاجعه‌بار است. فتحی نمی‌خواست از استقلال برود. این فاجعه نیست؟

بعد از آنکه در ابتدای فصل ۱۴، ۱۵ بازیکن را رد کردند، با معاون‌شان به مشکل خوردند و این فاجعه‌ها رقم خورد، جالب است نمی‌خواست برود. وزیر ورزش دید دارد داستان درست می‌شود، گفت جان هر کی دوست داری استعفا بده. به او گفتند فقط برو. جالب اینجاست که در هیئت‌مدیره مانده.

داشتن صندلی در استقلال به چه قیمتی آقای فتحی؟ یک وقتی هست یک نفر به تو فحش می‌دهد یقه‌اش را می‌گیری و او را می‌زنی ولی وقتی کل ایران به تو فحش می‌دهند، بابا ول کن برو دیگر. آخر ماندن به چه قیمتی؟!

بعد از اینکه فتحی رفت یک پست برای او گذاشتی، اما وقتی خلیل زاده موقتاً جانشینش شد پست دیگری گذاشتی و نوشتی غلط کردیم، همان فتحی را برگردان که البته باعث خنده خیلی‌ها شد.

من واقعیت را گفتم. فتحی لااقل کمی فوتبالی بود ولی خلیل زاده اصلاً فوتبالی نبوده. درست است ایشان ۱۶۰ هزار یورو برای استراماچونی جور کرد ولی فوتبالی نیست. شما ببینید وزیر ورزش چطور برای پرسپولیس تصمیم گرفت؟ مدیری گذاشت که خودش فوتبالی است. بالا و پایین پرسپولیس و فوتبال را دیده. در فوتسال هم بوده.

آقای خلیل زاده که سرپرست استقلال است چه تجربه‌ای دارد؟ با این تصمیم بیشتر جگر مردم را خون کردید آقای وزیر. فتحی هر چند با شورت ورزشی عکس نداشت ولی کمی در ورزش بود، ولی آقای خلیل‌زاده...

نظرت درباره حضور و استعفای فتح‌الله‌زاده چیست؟ باید می‌آمد؟

ببینید با آقای فتح‌الله‌زاده چه کار کردند که او هم استعفا داد. معلوم نیست در استقلال چه خبر است. بعد از این همه سال برگشت ولی الان فرار کرد. مردم نمی‌دانند چه خبر است. معلوم نیست استقلال با خودش چند چند است. امسال اینقدر در باشگاه دروغ گفتند که مردم نمی‌دانند حق با چه کسی است؟ مگر کار سختی است؟ آقا استراماچونی را بیاورید. هیئت‌مدیره هم که هست. در یک اتاق روبه‌روی هم بنشینید.

همه چیز را هم زنده برای طرفدار پخش کنید. مردم این‌طوری بفهمند واقعاً چه خبر است؟ چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ؟ الان دیگر مردم حرف کسی را باور نمی‌کنند. باشگاه می‌گوید استراماچونی ۴۷۰ هزار یورو درخواست کرده، خودش می‌گوید نه آقا من فقط ضمانت خواستم.

کلاً معلوم نیست حق با کیست؟ من عمران زاده که ۸ سال در استقلال بازی کردم اصلاً نمی‌دانم چه خبر است، چه رسد به مردم بدبخت؟! بازیکنان هم واقعاً گیج شده‌اند.

با بازیکنان در ارتباط هستی؟

بله، با چند بازیکن استقلال در ارتباط هستم. همین‌طور با بعضی از مسئولان باشگاه. هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ؟ صبح ایمیل استراماچونی را رو می‌کنند. بعد این مربی می‌گوید من می‌مانم. آقایان با مردم روراست باشید.

الان نفهمیدم حرف استراماچونی را قبول کنیم یا استقلال را؟ با این وضعیت فقط مردم بیشتر اذیت می‌شوند. حکایت آن دندانی است که می‌گویند اگر نمی‌خواهی یک بار بکن و تمام. اگر نمی‌خواهید کار کنید، این ماجرا را تمام کنید برود دیگر.

شایعات درباره حضور فرهاد مجیدی در استقلال زیاد بود و البته پستی منتشر کرد و تلویحاً گفت نمی‌آید.

فرهاد پارسال هم در استقلال سرمربیگری کرد و به نظرم نتایج بدی نگرفت. اگر استراماچونی برود، به نظر من بهترین گزینه برای نیمکت استقلال فرهاد مجیدی است. دوباره نرویم مربی خارجی بیاوریم. تا طرف بیاید و استقلال و بازیکنان را بشناسد ۶، ۷ هفته‌ای طول می‌کشد. مگر همین استراماچونی در ۵، ۶ هفته اول کلی امتیاز از دست نداد؟ بعد از آن تازه فهمیدند که استقلال باید با چه سیستمی بازی کند.

داستان خارجی جدید هم همین است. از طرفی کلی هزینه سنگین برای استقلال دارد. باز نمی‌توانند پولش را بدهند و این داستان‌ها درست می‌شود. بهترین گزینه همان فرهاد مجیدی است. او جو باشگاه را می‌داند. مردم دوستش دارند. بازیکنان هم رابطه خیلی خوبی با مجیدی دارند. البته فعلاً که گفته نمی‌آید ولی اگر هم بیاید واقعاً کارش سخت است.

جو در فضای مجازی برایش خوب نبود و شاید این باعث شد نیاید.

بله، شرایط واقعاً خوب نیست. تیم نتایج خوبی گرفت. استراماچونی را که خوب نتیجه گرفته بود، فراری دادند. خب فرهاد حق دارد بترسد. او می‌ترسد نکند بیاید و بعد از چند هفته فراری‌اش دهند.

فرهاد این عدم حمایت را در تیم امید حس کرد و زود بیرون آمد. فکر کنیم این مسئله برایش خیلی مهم است.

بله، فرهاد می‌ترسد مثل تابستان همین امسال شود. الان هم که آقای فتحی ماشاا... همچنان هستند و در هیئت‌مدیره پست دارند. فرهاد در استقلال رکب خورد. مگر به او نگفتند تو سرمربی بعدی ما هستی؟ لیستت را بده و تو بهترینی و کسی را نمی‌آوریم؟ چه شد آخرش؟ فرهاد فهمید رکب خورده و رفت.

الان چند فوتبالی در استقلال هستند؟ تنها ماجدی است که بازی کرده. خود منزوی هم سابقه زیادی در استقلال دارد. همین‌طور آقای فتح‌الله زاده که مدیر باشگاه بوده. اما از این‌ها کمک نمی‌گیرند. تصمیم را خودشان می‌گیرند. این فاجعه است که غیرفوتبالی‌ها دارند برای استقلال تصمیم می‌گیرند.

حرف خاصی مانده؟

حرفم این است آقایان، فکر مردم باشید. این هوادار گناه دارد. خسته شدند بس حرف عوض کردید. یک بار می‌گویند استراماچونی می‌آید، یک‌بار می‌گویند نمی‌آید. اگر نمی‌خواهید بیاید، به مردم بگویید و بعد مربی جدید را انتخاب کنید تا تمرینات را شروع کند. نیم‌فصل دوم از شروع نیم‌فصل اول مهمتر است. تیم‌ها نقاط ضعف و قوت‌شان را پیدا کرده‌اند. مهره‌های مورد نظرشان را گرفته‌اند و بازیکنانی را که نمی‌خواهند، می‌فروشند.

اردو و تمرین می‌گذارند تا آماده شوند. اگر نمی‌خواهید استراماچونی بیاید بگویید تمام است. الان جوری شده که باشگاه می‌گوید او ساعت ۱۰ می‌آید، بعد خودش می‌گوید من ساعت ۱۰ می‌آیم. باشگاه می‌گوید صبح می‌آید، خودش می‌گوید نه شب می‌آیم. بابا هوادار خسته شده. تکلیف را روشن کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج