۹۴۴۴۳۳
۱۹ نظر
۵۰۱۴
۱۹ نظر
۵۰۱۴
پ

قیمت مسکن ۴۱.۶درصد افزایش یافت

بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت مسکن در آذر امسال نسبت به آذر سال قبل ۴۱.۶ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات در بازه اشاره شده نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

خبرگزاری تسنیم: مطابق آمار بانک مرکزی در آذرماه امسال تهداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹۵۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳۴.۷ و ۴۰ درصد افزایش یافته است.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معاملاه شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۵.۳ میلیون ریال بوده که نسبت به آذرماه سال گذشته ۴۱.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت معامله شده ۳۱۰.۴ میلیون ریال مربوط به منطقه یک و کمترین آن با ۶۵.۱ میلیون ریال مربوط به منطقه ۱۸ است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل (آذرماه سال ۹۷) به ترتیب ۴۲.۳ و ۵۵ درصد افزایش یافته است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در ماه گذشته حاکی از آن است که از مجموع ۹۵۳۷ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۲.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال گذشته ۸/. واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری نیز در شهر تهران و در کل مناطق شهری طی آذرماه امسال حاکی از رشد به ترتیب ۲۸.۲ و. ۳۰.۱ درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز بياين بگيد گرون نشده

    • ir.

      بیچارمون کردید تا اخر عمرمون مستاجر یا چادر نشین میمونیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مردم یک کشور تو خاک کشور خودشون قدرت و توان خرید و یا اجاره مسکن و نداشته باشن اگر قدرت مقاومت مقابل آمریکا و تحریمهاش و نداشتید که نداشتید بیخود جلوش وایستادید و گذاشتید کار به تحریمها بکشه ۸۰ میلیون که نمیتونن مهاجرت کنن یه عده توان مهاجرت ندارن زندگی هم که فقط برای ۵ میلیونه از ۸۵ میلیون سانسور نکنید خواهشا

    • بدون نام

      یه روز تیتر کاهش میزنید یه روز افزایش!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افزایشه بابا کاهش کجا بود تو این کشور چی ارزون شده که مسکن ارزون بشه

    • بدون نام

      نمیدانم چرا دولت به افزازش قیمت گوجه،خیار و سیب زمینی،پیاز که تاثیر چندانی با زندگی مردم و فساد و فحشا ندارد حساس است و میخواهد مبارزه کند و قیمتها را به ظاهر هم شده کاهش دهد ولی متاسفانه با توجه به سوداگری و احتکار مسکن، خبر افزایش مسکن تبلیغاتی و منفعتی شده و این افزایش قیمت با عقل جور در نمیاید و باور کردنی نیست و دولت هم نه انگار، نه توجهی، نه حساسیتی و نه مبارزه ای، انگار خود دولت و کلیه بانکها و غیره سوداگر هستند که چراغ سبز نشان میدهد و ....‌

    • بدون نام

      اقتصاد مترفین ایران 1_:ارزوطلا دلارویورو2- زمین خواری ومسکن کاخ وبرج اشرافی وتجاری صهیون3_ خودرو وکالا
      قاچاق وازبین اشتغال ملی احتکار وگرانی4_نابود کردن فرهنگ
      دینی ملی وعلم ودانش وپژوهش واختراعات وفراردادن نخبگان
      وابسته کردن کشوربه بیگانه یاعلی مدد.

    • حاج رسول

      هشدار به دولت ،این وضیعت نابسامان مسکن و ملک رو سریع سرو سامان ندین خودمون سرو سامان میدیم.خجالت هم نمیکشن اسمشونو گذاشتند مسئول.

    • بدون نام

      کو پول ؟ کو خریدار ؟ سیاست دولت دلالی ملکه و هر چه بالا بره به نفع خودشه اما کور خوندن چون مصرف کننده اصلی که مردم باشن پول ندارند پس منتظر افت چشمگیر زمین و مسکن باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله واقعا مردم پول ندارن چه گِلی سرتون می گیرید به داد مردم برسید انقدر با قیمت ها به نفع خودتون بازی نکنید

    • بی نام

      پس چطور گفتین گرون نمیشه تا سال ۹۹ که الان اینقدر افزایش پیدا کرد یهویی

    • بدون نام

      مافیا اگه بزاره یه آب خوش از گلوی مردم پایین بره. قیمتها مگه قبلا فضایی نبود؟ باز افزایش؟ همش اف زایش، زایش، زایش..

    • کارشناس

      این آمارها کاذبند و به هیچ وجه افزایش معاملات مسکن بدلیل قیمتهای رؤیائی و نیز درآمد بسیار ناچیز اکثر خریداران و نیز عدم خرید ملک با این قیمتها توسط خریدران پولدار عاقل امکانپذیر نبوده و کاملاً مردود و جنبه تبلیغاتی و تحریکی دارد که قطعاً خریدران نیز تحریک نخواند شد مگر اینکه ملک را به قیمت واقعی بخرند! افزایش معاملات تنها در صورت واقعی بودن قیمت واقعیت پیدا خواهند کرد!

    • بدون نام

      الا برکت الله ........

    • بدون نام

      چرت نگید و بازار گرمی نکنید لطفا

    • بدون نام

      افزایش معاملات مسکن یه دروغ شاخداره برای گول زدن مردم!
      خریدارهای بی پولو چطور یه شبه پولدار کردید و یا خریدارهای پولدار رو چطور بی عقل کردید که بخوان با قیمت تخیلی خونه بخرن؟!!!!
      مردم به این اراجیف گوش نکنن قیمت مسکن فقط می تونه سقوط آزاد کنه و بشدت بیاد پائین!!!!

    • احمد

      شما بااین سرفصل خبرتون باعث گران شدن مکسن میشید خبرگدان بیست ماه پیش را تکرار میکنید.سرمایه گذارها دراین مورد زدوی ملک شون راگرانتر میکنند این چه رقم تیتر زدن است مردم یاد زمان طاغوت وروز نامه فروشهای دورگرد خیابونی میافته.

    • بدون نام

      مافیای قدرت با آمارهای کاذب می خواهد بی پولان را با کلک پولدار و باعث بشه پولداران به عقل خود شک کرده و آنها وادار به خانه های بی ارزش با قیمت خیالی بکنه! ولی صد حیف که اینکار دیگه امکانپذیر نیست!
      برو این دام بر مرغ دگر نه ! فقط ضرر و زیانهای فراوان در انتظار فروشندگان و سازندگان سودجو است اگر زودتر به قیمت واقعی و یکصدم قیمتهای فعلی ملکشونو نفروشن!

    • هشدار!!!!!!!!!

      فروشندگان و سازندگان هر چه سریعتر اقدام به فروش بسیار ارزان حتی با متری 50 هزار تومان ملک خود نمایند وگرنه بزودی با نابودی سرمایه خود مواجه خواهند شد!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج